ח"כ רוני בר-און בכנס ISACA: "פשיסטאן זה כאן"

"יש תוכנית שלמה וסדורה של שלטון שכל מטרתו היא להשיג עוד שליטה, מבוססת שכרון כוח", אמר ח"כ בר-און בכנס האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע ● בהתייחס לנושא הכנס הוא אמר, כי "במבחן התוצאה, מצב אבטחת מערכות המידע במדינה אינו טוב, ויש לשאוף שהוא יהיה מצוין"

"ב-2009, קמפיין הבחירות של מועמד הליכוד לראשות הממשלה, בנימין נתניהו, היה ש-'השנה היא כעת 1938 והיטלר הוא אחמדינג'אד'. בפרפראזה על דברי נתניהו אומר, כי השנה היא 2011 ופשיסטאן זה כאן", כך אמר ח"כ רוני בר-און (קדימה), יושב ראש הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת.

ח"כ בר-און היה אורח הכבוד בכנס האיגוד הישראלי לביקורת ואבטחת מערכות מידע, ISACA. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי מקצוע מהתחום, מנהלי אבטחת מידע, רואי חשבון ומבקרים פנימיים וחיצוניים בארגונים.

הוא בחר לנצל את הבמה ולדבר על עניינים אקטואליים. "רוח רעה מנשבת על פני הארץ", אמר. "הבידוד המדיני שישראל נקלעה אליו מתעצם, מדינות שהיו בעבר ידידות של ישראל מפנות אליה עורף, כאילו הייתה מצורעת, מדינת עולם שלישי. לכך נוספת המחאה החברתית, הנוצרת משחיקתו של מעמד הביניים". ח"כ בר-און אף אמר, כי החלטת ועדת הכלכלה שלא לפרוס את חובות ערוץ 10 "היא בבחינת משל לפרצופה של המדינה".

"כל הדברים הרעים שקורים במדינה הם לא אלתור", הוסיף. "מדובר בשיטה, במשנה סדורה ומכוונת. אני מודאג. יש תוכנית שלמה וסדורה של שלטון שכל מטרתו היא להשיג עוד שליטה, מבוססת שכרון כוח. תחילתו היא בקואליציה שהוקמה לפני שנתיים וחצי, שלבד מהרצון לשלוט אין בה דבר. מרכיבי הקואליציה הם ללא מכנה משותף בכל תחום שהוא – מדיני, חברתי, דת ומדינה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"הרכבת הזו החלה לנוע. היא החליטה לקחת איתה את הכול ולהשתיק את כל המערכות המתנגדות האפשריות – התקשורת, השיח הציבורי ומערכת המשפט. כשנתניהו עזב את הקדנציה הראשונה שלו הייתי בר שיח שלו, היינו באותו צד של המתרס. הוא אמר: 'בקדנציה הבאה לא אהיה במצב שהתקשורת תהיה עוינת אותי'. הוא פשוט בחר בדרך הקלה והבעייתית – לשתק את התקשורת. זה לא מקרי, זו מערכה מתוכננת ומתוזמרת".

לדבריו, "הגדלת גובה הפיצויים בחוק לשון הרע היא חלק מהשיטה. הקנס הוא ניסיון מובהק לסתימת פיות, לגרום לעיתונאי שיחשוב אלף פעמים לפני שיפרסם. חלק נוסף הוא החלשת רשות השידור. השידור הציבורי חולה, מתנהל לא נכון, אנכרוניסטי ובעייתי – אבל זהו שידור נחוץ. רשות השידור נפלה בשבי הממשלה, ממנים לתפקידי ניהול בה עוזרים פרלמנטריים. מנסים להוריד את התוכנית של קרן נויבך, שמעולם לא השתתפתי בה אולם יש לה אג'נדה, והיא זכאית לה. פתאום, אחרי 20 שנים, טוענים שהיא לא עוברת מסך. בנוסף, סגירת ערוץ 10 היא צינית: אם ערוץ מסחרי אחד משניים ייסגר, מי יכול להישמע רציני כשהוא טוען שבעיית הריכוזיות במשק מטרידה אותו? הרי בעבר המדינה מחקה חובות של מאות מיליונים להוט (HOT) ולערוץ 9".

"לצד הניסיון להשתלט על התקשורת צץ לו אויב נוסף שיש לו פתחון פה, שיכול להשפיע – מערכת המשפט", אמר ח"כ בר-און. "גם כאן מתנהלת ההשתלטות לפי תוכנית סדורה: כל עמדות המפתח במוסדות של שלטון החוק נמסרו לצד אחד. שר המשפטים, השר לביטחון פנים ויושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט מהווים משולש שאי אפשר להגזים בעוצמתו. כל יום נולד חוק חדש, כאשר כל החוקים הם לפי שמות: חוק גרוניס, חוק סולברג. יש מלחמה מטורפת במיעוטים ובנשים. זהו טירוף מערכות שגורם לאוהבת ישראל כמו מזכירת המדינה האמריקנית, הילארי קלינטון, לומר על ישראל בפורום סבן שהיא כמו איראן".

"נכונו לנו עלילות רבות בתחום אבטחת המידע"

בסיום דבריו התייחס ח"כ בר-און לנושא הכנס ואמר, כי "במבחן התוצאה, מצב אבטחת מערכות המידע במדינה אינו טוב, והראייה היא פרשת מאגרי המידע שנחשפו לפני שנים ורק באחרונה הפרשיה פוצחה".

הוא ציין, כי "התמונה לא מניחה את הדעת, זו תחרות מתמדת נגד כוחות גדולים חדשניים ויצירתיים שחושבים עקום. צריך לזכור שיש מי שמעוניין לסכל כוונות טובות". לדבריו, "יש לתת את הדעת לכך שעוד נכונו לנו עלילות רבות בתחומי אבטחת המידע וביקורת המערכות. אנחנו נמצאים במקום לא טוב באמצע, ועלינו להשתדל ולשאוף להגיע למקום מצוין למעלה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    ברצוני להביע את מחאתי לגבי התנהלות ח"כ רוני בר-און בישיבת המליאה בכנס שנערך אתמול. כנס ISACA הוא כנס של ארגון מקצועי וההשתתפות בכנס הייתה בתשלום. לכן, התנהלות ח"כ בר-און שהוזמן לשאת דברים הייתה לטעמי שערורייה. לא ברור לי מי נתן לו את הרשות להפוך כנס מקצועי מכובד לאסיפת חברים של מפלגת קדימה. למעט שני משפטים בתחילת דבריו בהם הזכיר את תפקידו ביו"ר וועדת הביקורת של הכנסת שאר הנאום היה נאום פוליטי, שמתאים למסע בחירות במרכז מפלגת קדימה, או לנאום מתקפת אופוזיציה בכנסת. שקלתי מספר פעמים במהלך נאומו לנסות לעצור אותו ולהזכיר לו שהוא לא נמצא במרכז מפלגת קדימה אלא בכנס מקצועי של ארגון ISACA ושאף אחד ממשתתפי הכנס לא שילם דמי השתתפות כדי לשמוע את תעמולת הבחירות נוטפת הארס שלו. לדעתי אסור לעבור על התנהגות בריונית, חצופה ובוטה ויש להגיב על כך באופן רשמי.

אירועים קרובים