פרצה בחלונות פון גורמת לאתחול הטלפון ולביטול הפעולה של מרכז ההודעות

על פי דיווח באתר winrumors, מדובר בהתקפת מניעת שירות (DoS) שמבוצעת על ידי שליחת מסרון פשוט יחסית לטלפון, שפתיחתו גורמת לאתחול או כיבוי המכשיר, ולאחר שמפעילים אותו מחדש - לא ניתן יותר לגשת ליכולות שמקושרות למרכז ההודעות של הטלפון ● הדרך היחידה להחזיר את הטלפון לפעילות תקינה היא להוציא את הסוללה ● לפי האתר, לא מדובר בתופעה שקשורה לטלפון כזה או אחר, אלא למערכת ההפעלה של מיקרוסופט, כולל בגרסה המעודכנת שלה, 7.5

פרצה שהתגלתה בחלונות פון (Windows Phone), מערכת ההפעלה של מיקרוסופט (Microsoft) לטלפונים חכמים, מאפשרת לפגוע בפעילות התקינה של הטלפון, לגרום לאתחולו, ואף למנוע גישה למרכז ההודעות של מערכת ההפעלה – כך על פי דיווח באתר winrumors.

על פי האתר, מדובר בהתקפת מניעת שירות (DoS) שמבוצעת על ידי שליחת מסרון פשוט יחסית לטלפון, שפתיחתו גורמת לאתחול או כיבוי המכשיר, ולאחר שמפעילים אותו מחדש, לא ניתן יותר לגשת ליכולות שמקושרות למרכז ההודעות של הטלפון. הדרך היחידה להחזיר את הטלפון לפעילות תקינה היא לבצע אתחול חם: להוציא את הסוללה.

לפי האתר, בדיקות שבוצעו העלו שלא מדובר בתופעה שקשורה לטלפון כזה או אחר, אלא למערכת ההפעלה עצמה, כולל בגרסה המעודכנת שלה, 7.5. לפי הפרסום, ניתן לשלוח את ההודעה הפוגענית גם על ידי שימוש בפייסבוק (Facebook) או במסנג'ר של מיקרוסופט.

תופעה אחרת שקשורה לבעיה זו יכולה להתרחש אם מצמידים פרופיל של חבר למשבצת חיה במסך הראשי של חלונות. אם אותו חבר שולח הודעה בפייסבוק, המשבצת מציגה את העדכון, מסתובבת, ונועלת את המכשיר. כדי להתגבר על הבעיה הזו, צריך מייד לאחר הפעלתו להסיר את המשבצות הללו מהתפריט הראשי – לרשות המשתמש עומדות מספר שניות לעשות זאת לפני שהטלפון בודק עדכונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים