אינטל הפחיתה את תחזית ההכנסות לרבעון האחרון של השנה במיליארד דולרים

לפי התחזית המעודכנת של החברה, ההכנסות הרבעוניות שלה יגיעו ל-13.7 מיליארד דולרים במקום 14.7 מיליארד, כפי שחזתה בתחילה ● ענקית השבבים הסבירה, כי יצרניות ה- PC פעלו לצמצם את המלאים בשל מחסור בכוננים קשיחים עקב ההצפות במפעלי הייצור בתאילנד

אינטל (Intel) הודיעה, כי היא מתקנת כלפי מטה את תחזית ההכנסות לרבעון האחרון של השנה. החברה צופה שהכנסותיה ברבעון זה יסתכמו ב-13.7 מיליארד דולרים במקום ב-14.7 מיליארד, כפי שחזתה בתחילה.

לדברי אינטל, היא נאלצה להפחית את תחזית ההכנסות לאחר שגם לקוחותיה – היצרניות של מחשבי ה-PC – הפחיתו את תחזיות ההכנסות שלהן, עקב מחסור בכוננים קשיחים שנגרם בשל ההצפות במפעלי הייצור בתאילנד. כוננים קשיחים הם רק אחד הרכיבים שהאספקה שלהם נפגעה בשל ההצפות בתאילנד, שגרמו למחסור עולמי ברכיבים.

זו הפעם השנייה בה נאלצת אינטל לתקן את תחזיותיה לרבעון הרביעי. אולם, מאחר שהתיקון הנוכחי פורסם סמוך מאוד למועד שבו מפרסמת אינטל את דו"חותיה הכספיים לרבעון, הוביל הפרסום לירידה של 4% בשער המניות של אינטל ביום ב'.

עם זאת, על אף שירידה של מיליארד דולרים בהכנסות אינה אירוע קל ערך, הרי שבסך הכול נהנתה אינטל משנה טובה. שער המניות של החברה עלה בשיעור של 12.7% מאז תחילת השנה ואף על פי שהחברה לא תעמוד ביעד ההכנסות, עדיין מדובר בעלייה בהשוואה לרבעון הקודם.

לעומת ההכנסות, אינטל הגדילה מעט את התחזית שלה ביחס לרווח הגולמי וצופה, כי הוא יעמוד על 65% בהשוואה ל-64.5% בתחזית המקורית. בסך הכול נהנית החברה ממתח רווחים גבוה במיוחד – מ-67% ברבעון השני של 2010 ועד 61% ברבעון הראשון של 2011. התנודות הגדולות יחסית במתח הרווחים מאפיינות בדרך כלל יצרניות שבבים והן נובעות מיישום של תהליכים חדשים במסגרת הפעילות השוטפת.

המחסור בכוננים יימשך, ככל הנראה, גם ברבעון הראשון של השנה הבאה, ולאחר מכן מעריכים, כי יצרניות ה-PC יצליחו לחדש את המלאים. בטווח הארוך, האיום המשמעותי ביותר על אינטל יהיה, ככל הנראה, המעבר המתמשך למעבדי ARM, לא רק במכשירים ניידים דוגמת טלפונים חכמים ומחשבי לוח אלא גם במחשבים נישאים ואפילו בשרתים. הדור הבא של מעבדי ה-ARM יצויד בארכיטקטורה של 64 ביט ובמאפיינים הנחוצים לתמיכה בווירטואליזציה – מלבד היתרונות הקיימים, הגלומים במספר שערים נמוך יותר וצריכת אנרגיה חסכונית יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים