עותק מקורי של ההסכם שהוליד את אפל נמכר תמורת יותר מ-1.5 מיליון דולרים

הסכום שהושג במכירה הפומבית היה גבוה ביותר מפי עשרה מההערכות המוקדמות ● על רכישת המסמך התחרו שישה קונים, ובסופו של דבר רכש אותו אדוארדו ציסנרוס, מנכ"ל חברת Cisneros ● המסמך כולל שלושה עמודים והוא נושא את החתימות של שלושת מייסדי אפל, בהם סטיב ג'ובס ● כמו כן, מפורט בו החלק של כל אחד מהמייסדים בחברה

עותק מקורי של ההסכם שסימן את לידתה המשפטית של אפל (Apple) נמכר אתמול (ג') במכירה פומבית של כתבי יד שנערכה על ידי סות'בי'ס (Sothebys), תמורת סכום של 1.59 מיליון דולרים. בתחילה העריכו, כי המחיר שיושג תמורת העותק של ההסכם יגיע ל-100,000 עד 150,000 דולרים, אך בפועל, כחודשיים לאחר מותו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס, הושג סכום גבוה ביותר מפי עשרה.

מסות'בי'ס נמסר, כי על רכישת המסמך התחרו שישה קונים וחלק מהמכירה הפומבית נערך בטלפון. בסופו של דבר רכש את המסמך אדוארדו ציסנרוס, מנכ"ל חברת Cisneros.

המסמך כולל שלושה עמודים והוא נושא את החתימות של שלושת מייסדי החברה – סטיב ג'ובס, סטיב ווזניאק ורונלד וויין. צוין בו, כי חלקם של ווזניאק וג'ובס בחברה יעמוד על 45% לכל אחד וחלקו של וויין – על 10%. וויין פרש 11 ימים בלבד לאחר הקמת החברה ומכר את חלקו תמורת סכום של 800 דולרים, שבו התחלקו שני השותפים שנותרו. בהמשך קיבל וויין סכום נוסף של 1,500 דולרים.

העותק של ההסכם שנמכר במכירה הפומבית היה שייך במקור לוויין והוצע למכירה על ידי אספן פרטי שרכש אותו מוויין ב-1994. אגב, אילו היה וויין נותר באפל, היה עומד כיום שווי הנתח שלו – כאמור, 10% – על כשני מיליארד דולרים.

המכירה נערכה בעקבות העניין הרב באפל מאז פטירתו של ג'ובס באוקטובר ופרסום הביוגרפיה שלו. בכהונתו השנייה כמנכ"ל הוביל ג'ובס את אפל להצלחה כבירה, עד שעקפה בתחילת השנה את אקסון מובייל (Exxon Mobile) והפכה לחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם. יצוין, כי בחודשיים האחרונים שב שווי השוק של אפל וירד, ואקסון מובייל חזרה לראש הטבלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים