גרטנר: ההכנסות הכלל עולמיות ממוליכים למחצה יגדלו ב-2012 בכ-2%

על פי חברת המחקר, הן יגיעו ל-309 מיליארד דולרים ● עוד עולה מהנתונים, כי העלייה בייצור יחידות המחשבים האישיים צפויה לעמוד בשנה הבאה על 5% והעלייה בייצור טלפונים ניידים - על 7%

ההכנסות הכלל עולמיות ממוליכים למחצה צפויות להסתכם ב-2012 ב-309 מיליארד דולרים, המשקפים עלייה של 2.2% בהשוואה ל-2011 – כך עולה ממחקר שערכה גרטנר (Gartner). תחזית זו מייצגת ירידה בהשוואה לתחזית הקודמת שהציגה גרטנר ברבעון השלישי, שדיברה על עלייה של 4.6% ב-2012.

עוד עולה מהנתונים, כי העלייה בייצור יחידות המחשבים האישיים צפויה לעמוד בשנה הבאה על 5%. מדובר בנתון נמוך יותר מהתחזית הקודמת של גרטנר, שבה היא צפתה גידול של 10.1% בשוק זה. בעוד שהנוף הכלכלי החלש ממלא תפקיד חלקי בירידה זו, בגרטנר אומרים שהשיטפונות שפקדו את תאילנד השנה הובילו למחסור בכוננים קשיחים, מה שתרם להאטה נוספת בשוק המחשבים. בגרטנר מעריכים שהשיבוש בשרשרת האספקה שנבע מהאסון בתאילנד משמעו שייצור המחשבים האישיים יוגבל על ידי זמינותם של הכוננים ברבעונים הקרובים, עד שתעשיית ה-HDD תצליח לחזור לייצור מלא.

החברה אף חוזה במחקר, כי העלייה הצפויה בייצור יחידות טלפונים ניידים ב-2012 תעמוד על 7% – מעט יותר מהתחזית הקודמת, שדיברה על עלייה של 7%. התחזית לגבי ייצור נגני מדיה טאבלט ל-2012, לעומת זאת, הונמכה מ-110 מיליון יחידות ל-107 מיליון, אם כי עדיין מדובר בגידול של 63% בהשוואה ל-2011.

על פי האנליסטים של גרטנר, העלייה בתפוצה של הטלפונים החכמים עתידה לשלוט בעלייה של המוליכים למחצה ב-2012. "ניתוח התחזית העדכני שלנו מראה שהגידול בהכנסות של טלפונים חכמים, נגני מדיה טאבלט וכונני SSD תוביל לעלייה כוללת של 77% בשוק המוליכים למחצה עד 2015. ללא ספק, מדובר בריכוז משמעותי ביותר של הזדמנויות", אמר בריאן לואיס, סגן נשיא למחקר בגרטנר.

נתון נוסף שעולה מהמחקר מצביע על כך ששוק ה-DRAM צפוי לירידה של 26% ב-2011 ולחזור למצב של צמיחה ב-2012, שבה חוזה גרטנר, כי הכנסות ה-DRAM הכלל עולמיות יגדלו ב-3%. בנוסף, זיכרונות הבזק NAND צפויים להיות ההתקן בעל קצב הצמיחה המהיר ביותר בשנה הבאה, עם עלייה של 16.6%. זאת, הודות לצמיחה החזקה בתחום התקני הצריכה הניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים