המובייל – בראש סדר העדיפויות של המנמ"ר הממשלתי

IDC צופה שאחד התחומים שיעסיקו יותר מכל את המנמ"ר הממשלתי ב-2012 יהיה המובייל ● החידוש בתחזית זו, הוא שממשלות רואות את תחום פיתוח האפליקציות למובייל לא רק כפוטנציאל לשיפור השירות לאזרח, אלא גם ככלי לשיפור וייעול העבודה בתוך ארגוני הממשלה ● האם הדרך לממשל זמין יותר עוברת בסלולרי שלנו?

במסגרת גל התחזיות שמציף את השוק בתקופה האחרונה, פרסמה חברת המחקר IDC את רשימת עשר המגמות שיהיו על סדר יומם של ארגוני ה-IT הממשלתיים והציבוריים ב-2012. כצפוי, תחום המובייל מככב ברשימה, לצד מיחשוב הענן והרשתות חברתיות. מבין השלישייה הזו, צפוי המובייל לתפוס את מירב תשומת לבו של המנמ"ר – הן מבחינת משאבים והן מבחינת תקציבים.

על פי הדו"ח של IDC, הממשל האמריקני ישקיע 82.4 מיליארד דולרים בחומרה, תוכנה ובשירותי IT במהלך 2012. את ההשקעות ימקד הממשל בפיתוח תחומים חדשים בארבעה נושאים: תפעול מערכות יעיל יותר, מובייל, ניהול חכם של משאבי IT וכמובן שמירה על איזון כלכלי.

תחום המובייל הארגוני, שכאמור יעמוד בראש סדר העדיפויות של המנמ"ר, יתמקד במתן פתרונות לניהול המכשירים והכלים שעומדים לרשות המנהלים בארגון, בכפוף לדרישה לצמצם עלויות ולעשות "יותר בפחות". החידוש בתחזית זו, הוא שממשלות רואות את תחום פיתוח האפליקציות למובייל לא רק כפוטנציאל לשיפור השירות לאזרח, אלא גם ככלי לשיפור וייעול העבודה בתוך ארגוני הממשלה. הרי גם עובדי מדינה ואנשי ציבור משתמשים יותר ויותר בטלפונים חכמים כיום, וגם הם רוצים להיות זמינים תמיד. השקעה באפליקציות שיתאימו להם, תייעל את העבודה שלהם ותאפשר לנו, האזרחים, לקבל שירות גם מעבר לשעות העבודה המקובלות. בהקשר זה, צפויות ממשלות גם להגדיל את ההשקעות שלהן ברשתות חברתיות, בין היתר לטובת איסוף מידע ממקורות שונים כדי לסייע טוב יותר לאזרחים.

אין ספק שהחדירה של המובייל לתחום הציבורי-ממשלתי היא מהפיכה בפני עצמה, שתגרור אחריה הטמעה מהירה יותר של שירותים שיקלו על התקשורת בין האזרח לרשות ויעלו את תחום הממשל הזמין לדרגה גבוהה יותר.

אך המובייל לא יעסיק רק את מנמ"רי הממשלות, אלא יהווה אתגר אבטחת מידע לכלל מנהלי מערכות המידע והמיחשוב. על פי תחזיות חברות המחקר, ב-2012 נראה הרבה יותר תופעות של הונאות באמצעות מסרונים (SMS) ועוד נוזקות ורושעות שיצוצו מעל האפליקציות שנעלה על הטלפון החכם שלנו. גם ההאקרים הבינו שהזירה עברה משולחן העבודה של הגולש אל הטלפון הנייד שלו, וגם הם משקיעים מאמצים רבים כדי למצוא דרכים נועזות יותר לבצע את זממם ולגרוף רווחים בקלות. מי שמוביל בהיקף הנוזקות והפריצות נכון להיום הם מכשירים מבוססי אנדרואיד (Android), אולם לאיש אין ספק שגם מערכות ההפעלה האחרות יסבלו בעתיד הקרוב מגידול בהיקף ניסיונות ההונאה והגניבות.

בישראל נערכים בימים אלה לקראת פתיחת שוק הסלולר לתחרות גדולה יותר, בעקבות תחילת הפעילות של רמי לוי, ושל שאר מפעילי ה-MVNO שיצטרפו אליו בקרוב. אין ספק שלוי הצליח ליצור רעש במערכת והכניס ללחץ את החברות הגדולות, שממהרות לצלצל ללקוחותיהן ולהציע להם הצעות חסרות תקדים. חשוב מאוד שהפעם נהיה צרכנים אמיתיים ולא נתפתה להצעות שבסופו של דבר יעלו לנו יותר.

זוכרים את כנס Mobility 2011 המוצלח שנערך לא מכבר? אנו כבר נערכים לכנס המרתק הבא שיציג מבול נוסף של חידושים ויישומים בתחום שהולך לשגע את העולם בשנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים