ירון מנור, כתר: "ה-BI מספק את היכולת לעשות את ההקשרים של כל הלקוחות בכל מקום בעולם"

"בסוף השבוע אני מנפיק מהמערכת דו"ח של כל המכירות ועל ידי כך אני יכול לדעת מראש מה נמכר יותר, מה חסר ללקוח, ולמעשה, במקום שאמתין לו שהוא ינהל אותי - אני מנהל אותו", אמר מנור, מנהל המערכות הניהוליות בקבוצת כתר, שדיבר במפגש פורום BI מקבוצת אנשים ומחשבים ● ד"ר אדיר אבן, אוניברסיטת בן גוריון: "ארגונים שהם חדשניים, בדרך כלל גם מפיקים יותר ויוצרים יותר ערך"

"כשעוסקים ב-BI הוא הכל קשרים, קשרים, קשרים – לעשות את כל ההקשרים של המידע בלי צורך לצאת החוצה. האחריות שלנו כ-IT היא לעשות את כל ההקשרים של המידע ולספק אותם כערך לארגון", כך אמר ירון מנור, מנהל המערכות הניהוליות בכתר פלסטיק. מנור, האחראי במסגרת תפקידו על מערכות ה-BI בכתר, דיבר במפגש פורום BI מקבוצת אנשים ומחשבים, שנערך הבוקר (ד') במלון לאונרדו שרתון סיטי טאואר ברמת גן. את המפגש הנחתה פלורה לוין, מנכ"ל B-Pro ויו"ר ועדת ההיגוי של הפורום.

לדברי מנור, שדיבר על חשיבות ה-BI לתהליכי קבלת ההחלטות בארגון, אין הבדל מבחינת התפיסה הארגונית בין מידע פנימי לחיצוני: "היום יש לי את כמות המידע והיכולת לעשות את ההקשרים של כל הלקוחות בכל מקום בעולם. בסוף השבוע אני מנפיק מהמערכת דו"ח של כל המכירות ועל ידי כך אני יכול לדעת מראש מה נמכר יותר, מה חסר ללקוח, ולמעשה, במקום שאמתין לו שהוא ינהל אותי, אני מנהל אותו", אמר. הוא הציג בנוסף את פלטפורמת Keter Intelligence portal, הכוללת בין היתר נתונים עסקיים – לפי מדינות, חברות ולקוחות, ובנוסף גם מידע על הלקוחות, מחירים, קטלוגים ואת כל קו המוצרים של כתר בעולם.

"אתגרנו את עצמנו בדו"חות, ההנהלה רואה מספרים ותפקידנו לחבר את כל מה שזז ולעשות את ההקשרים", אמר. לדבריו, יו"ר הקבוצה, סמי סגול, הוא למעשה מנהל מערכות המידע של הארגון והאנליסט הבכיר, וכל הדרישות הראשונות שהיוו את הבסיס למערכת ה-BI הקיימת כיום באו ממנו: "המערכת תוכננה, עוצבה והומצאה על ידו – בעזרת מפתחים, הוא יצר את הדוחות הראשונים ב-AS400. הגישה שלו ברורה, מה שאני רוצה – זה מה שאני אקבל. פתאום כל העולם התחבר – מידע חיצוני ופנימי הפכו אחד, אנשים שמעולם לא נגעו במחשב פתאום נוגעים ב-BI, הבאנו את כולם לאותו מקום. אני לא שבע רצון עדיין, תמיד אפשר לתת יותר ערך לארגון", ציין מנור.

ד"ר אדיר אבן, מאוניברסיטת בן גוריון הציג מחקר אקדמי שנערך בקרב מאות מנהלים מתחום ה-BI בארגונים גדולים בנושא הערך של בינה עסקית לתהליכי קבלת ההחלטות בארגון. "הבסיס למחקר הוא בדיקת ערך-יכולות-משאבים. רצינו לראות מה הערך ברמה היום-יומית של הארגון. בדקנו גם מה היכולות של הארגון בנושא שיפור תהליכים ושירות לעומת התכנון והאסטרטגיה של ההנהלה. בנוסף, רצינו לראות האם לתרבות הארגונית יש השפעה על יצירת הערך", אמר אבן.

לדבריו, במסגרת המחקר נבדקו מספר אלמנטים כגון: האם יש לבינה ערך עסקי משמעותי, מה מסביר את יצירת הערך, והאם החדשנות הארגונית היא גורם משפיע על הארגון. "ראינו שככל שאנו עולים ברמה הניהולית ומתקרבים לקבלת ההחלטות האסטרטגיות, הידע מקבל יותר ערך. הרבה מהערך נמצא גם בדרג הביניים. ניתן לראות גם שארגונים שהם חדשניים, מעזים ומסתכנים, בדרך כלל גם מפיקים יותר ויוצרים יותר ערך. יש לבדוק גם כיצד גורמים לצוות שבדרך כלל מעורב רק בבניית המערכת להיות מעורב יותר גם בהמרה להחלטות", אמר.

חני גוגנהיים, ראש צוות BI ו-DWH בבנק איגוד, וליליה ליי שוורצמן, ראש צוות BI ומרכזי מידע בבנק, הציגו את מערכות ה-BI של הבנק וכיצד הן תורמות לקבלת ההחלטות העסקיות בבנק.

את המפגש חתמה תמי גרוסמן, מנהלת מטה בהראל חברה לביטוח, שהציגה את תהליך קבלת ההחלטות בארגון באמצעות מערכת CCP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים