אוניברסיטה מניו ג'רזי מאשימה את אורקל בשקרים וסחיטה

בכתב התביעה שהגישה אוניברסיטת MSU נטען, כי אורקל הפריזה בתיאור יכולות המדף של תוכנת PeopleSoft ERP, והמעיטה בתיאור הצורך בהתאמה אישית ודרישות המשאבים על מנת לזכות בעסקה בשווי 20 מיליון דולרים ● בתביעה נגדית שהגישה טוענת אורקל, כי לאחר שהבעיות החמירו, התברר כי מנהלי האוניברסיטה "לא הבינו את הטכנולוגיה ואת הצעדים הנחוצים כדי להשלים את הפרויקט"

כדי לצמצם את הוצאות ההתקנה והשדרוג, ולפשט שדרוגים בעתיד, מנסים במרבית הארגונים להימנע מהתאמה אישית של יישומי ERP. כך ביקשו לעשות גם באוניברסיטת MSU (ר"ת Montclair State University) כאשר רכשו מאורקל (Oracle), בשנת 2009, את תוכנת PeopleSoft ERP תמורת 20 מיליון דולרים.

בסופו של דבר כשל הפרויקט, ובכתב תביעה מתוקן שהוגש ביום ג' בשבוע שעבר מאשימה האוניברסיטה את אורקל בהפרזה מכוונת בתיאור יכולות המדף של תוכנת ERP, והמעיטה בתיאור הצורך בהתאמה אישית ודרישות המשאבים על מנת לזכות בעסקה. MSU היא האוניברסיטה השנייה בגודלה בניו ג'רזי ולומדים בה 18 אלף תלמידים.

בשנת 2009 נחתם הסכם בין אוניברסיטת MSU לבין חברת אורקל. על פי ההסכם שילמה האוניברסיטה לאורקל סכום של 4.3 מיליון דולרים תמורת התוכנה וסכום נוסף של 15.75 מיליון דולרים תמורת היישום. זאת כדי להחליף מערכת שמלאו לה כבר 25 שנים ולהעניק לסטודנטים, לאנשי הסגל ולמנהלים גישה נוחה יותר למידע בפורטל אינטרנט, במתכונת של שירות עצמי.

לאחר שורה של תאריכי יעד שהוחמצו וסכסוכים שנמשכו עד הקיץ בשנת 2010, הופסק הפרויקט רשמית בנובמבר 2010, כאשר לטענת האוניברסיטה נסוגה אורקל מהפרויקט לאחר שבאוניברסיטה לא הסכימו לשלם סכום גבוה מהמוסכם תמורת היישום.

האוניברסיטה הגישה תביעה ראשונה כנגד אורקל בחודש אפריל, והאשימה אותה בהפרת חוזה, רשלנות, הולכת שולל והונאה. בכתב התביעה המתוקן שהוגש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי, אשר מונה 60 עמודים, מפרטת האוניברסיטה "מצגי שווא מכוונים" של אורקל, ובכלל זה הטענה כי "המערכת הבסיסית של Peoplesoft נותנת מענה כפי שהיא ל-95% מבין 3,200 הדרישות העסקיות של האוניברסיטה". לאחר מכן גילו אנשי MSU, כי התוכנה "אינה כוללת את כל התפקודים הקריטיים שלטענת אורקל נכללו בתוכנה".

באחת הדוגמאות שנכללות בכתב התביעה מתואר כיצד הציגה אורקל בשלב ההצעות יישום להרשמה באינטרנט וטענה – "טענה שהתבררה כשקר" – כי הוא נכלל בתוכנה הבסיסית. עוד טוענת האוניברסיטה כי אורקל ניסתה "לסחוט" ממנה "מיליוני דולרים נוספים" באיומים לסגת מהפרויקט לפני השלמתו.

בתביעה נגדית שהגישה טוענת אורקל, כי לאחר שהבעיות החמירו, התברר כי מנהלי האוניברסיטה "לא הבינו את הטכנולוגיה ואת הצעדים הנחוצים כדי להשלים את הפרויקט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים