סין: 61 פצועים בפיצוץ במפעל של ספקית של אפל

הפיצוץ אירע בסוף השבוע במפעל בשנחאי ששייך לחברת Riteng Computer Accessory Co ● המפעל לא עלה באש בעקבות הפיצוץ, אך 23 מהפצועים נזקקו לאשפוז ● בעקבות התאונה שב נושא הבטיחות במפעלים בסין לאור הזרקורים

61 עובדים נפצעו בפיצוץ שאירע בסוף השבוע במפעל בבעלות חברה בת של Pegatron, ספקית של אפל (Apple), שממוקם בשנחאי שבסין. הפיצוץ מצטרף לשורה של תאונות שעוררו סימני שאלה ביחס לבטיחות המפעלים במדינה.

צ'רלס לין, מנהל הכספים הראשי של Pegatron, מסר הבוקר (ב') לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters), כי המפעל, ששייך לחברת Riteng Computer Accessory Co ופועל באזור התעשייה סונגיאנג שבשנחאי, לא עלה באש בעקבות הפיצוץ, אך 23 מהפצועים נזקקו לאשפוז. לדבריו, "הפעילות במפעל לא חודשה עדיין. אנחנו עורכים בדיקות וניסויים לקראת חידוש הפעילות בחלקים ממנו".

קרולין וו, דוברת אפל, אמרה ש-"אנחנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים ושומרים על קשר הדוק עם Pegatron, בניסיון להבין מה גרם לתאונה".

בעקבות התאונה שב נושא הבטיחות במפעלים בסין לאור הזרקורים. הרוב המכריע של המחשבים ומוצרי האלקטרוניקה שנמכרים בעולם מיוצר בסין. שרשרת האספקה של אפל במדינה זוכה לתשומת לב מיוחדת והחברה ספגה לא אחת ביקורת, הן מצד ממשלת סין והן מצד ארגונים שפועלים לשמירה על זכויות העובדים ואיכות הסביבה.

במפעלים של חברת Hon Hai Precision Industry Co, אחת הספקיות העיקריות של אפל, הממוקמים בסין התרחשו מתחילת השנה שתי תאונות. בפיצוץ שאירע במפעל אלקטרוניקה בעיר צ'נגדו במאי נהרגו שלושה בני אדם ונפצעו 15. בספטמבר התלקחו כבלים חשמליים על גג מפעל במחוז שנדונג וגרמו לשריפה, אך, למרבה המזל, איש לא נפגע. בשנה שעברה עלה לכותרות גל התאבדויות במפעלים בסין, וארגונים שפועלים לשמירה על זכויות העובדים תלו את האשמה בעומס היתר על העובדים ובתנאים הגרועים.

בתוכנית טלוויזיה ששודרה באוקטובר ברשת הסינית CCTV ביקרו הכתבים במפעלים שעל פי ארגונים שפועלים לשמירה על איכות הסביבה משמשים כספקים של אפל ופוגעים באיכות הסביבה. ארגונים אלה פרסמו באוגוסט רשימה של 27 חברות שנחשבות לספקיות של אפל וגורמות לבעיות חמורות של זיהום הסביבה – מפליטה של גזים רעילים ועד להשלכה של מתכות כבדות.

נגד חברת Catcher Technology Co מטייוואן, שמספקת מארזים לאפל, הוצא באוקטובר צו לסגירת מפעל בעקבות תלונות על זיהום הסביבה. אולם, בארגונים לא מתרשמים וטוענים, כי האשמה אינה מוטלת על המפעלים בלבד. "הבעיה היא בחוקי העבודה של סין שאינם דואגים מספיק לרווחת העובדים", אמר האן דונגפנג מארגון China Labor Bulletin בהונג קונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים