הישג תיאורטי לאפל: ייאסר הייבוא לארצות הברית של מכשירי HTC

עם זאת, ניתן לחברה מטייוואן די זמן לערוך שינויים בכל המכשירים הרלוונטיים, כך שהצו לא יחול עליהם ולא תהיה לו שום משמעות מעשית ● ההישג של אפל מוגבל מבחינה נוספת: החברה הגישה נגד HTC תלונה על הפרת זכויותיה בעשרה פטנטים - והשופט קיבל את טענותיה של אפל לגבי פטנט אחד בלבד

הרשות לסחר בינלאומי (ITC) של ארצות הברית קבעה, כי HTC הפירה את הזכויות של אפל (Apple) באחד מהפטנטים שביחס אליהם הגישה זו תלונה. כתוצאה מכך, החליטה הרשות להוציא צו שיאסור על הייבוא לארצות הברית של כמה מבין המכשירים של HTC.

הצו ייכנס לתוקף ב-19 באפריל, ועד אז יכולות HTC, גוגל (Google) ושאר החברות הרלוונטיות לערוך שינויים במכשירים כך שהצו לא יחול עליהם. מאחר ש-HTC כבר הודיעה, כי בכוונתה להסיר "בקרוב" את המאפיינים הרלוונטיים "מכל המכשירים", הרי שלצו לא תהיה, ככל הנראה, משמעות מעשית.

ההישג של אפל מוגבל מאוד גם מבחינה נוספת: בתלונה שהגישה החברה במרס היא האשימה את HTC בהפרת זכויותיה בעשרה פטנטים. בהחלטה הראשונית, שניתנה ביוני, קבעה הרשות ש-HTC הפירה את הזכויות של אפל בשני פטנטים בלבד, ובהחלטה הסופית, שניתנה אתמול (ב'), קבע השופט, כאמור, שזכויותיה של אפל הופרו בפטנט אחד בלבד.

פייר פרגו, אנליסט בכיר בחברת המחקר Sanford C. Bernstein, אמר ש-"פסק הדין לא יגרום לשום פגיעה בפעילותה של HTC בארצות הברית".

גרייס לי, היועצת המשפטית של HTC, מסרה ש-"אנחנו מרוצים מכך שהרשות ביטלה את הקביעה ביחס לפטנט אחד וקבעה שהייתה הפרה חלקית בלבד ביחס לפטנט השני. ככלל, אנחנו מרוצים מאוד מפסק הדין ומתכוונים לכבד אותו. הפטנט שלגביו מדובר מתייחס לפרט קטן בממשק המשתמש ובכוונתנו להסיר אותו לחלוטין ובהקדם מכל המכשירים שלנו".

אפשרות נוספת מבחינתה של HTC היא ליצור מעקף טכני ולהציע פיתרון דומה שאינו עושה שימוש בפטנט המוזכר בפסק הדין. הפטנט מתייחס לעיבוד אוטומטי של טקסט על מנת לבצע פעולות שונות – דוגמת הפעלה של חייגן ברגע שלוחצים על מספר טלפון.

על פי פלוריאן מילר, מומחה לפטנטים בתחום התוכנה, "הצו לאיסור ייבוא אינו חל על מכשירי אנדרואיד (Android) של HTC שבהם לא יושם הפטנט או שבהם הוא מיושם בצורות שונות מכפי שתוארו בתביעה. אם גוגל תמצא דרך להציע את המאפיין, שכיום מצפים לו רבים מהמשתמשים בטלפונים חכמים, בצורה שאין בה משום הפרת הזכויות של אפל בפטנט, לא יחול הצו על המכשירים של HTC".

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים