חדש בחלונות 8: מחוות על תמונה במקום סיסמה

המשתמשים בחלונות 8 יוכלו לבצע מחוות על תמונה כדי להיכנס למכשיר שלהם ולזנוח את הסיסמאות ● כדי לעשות זאת, הם יתבקשו לבחור תמונה ייחודית שלהם - ולא תמונה גנרית - ולבצע בה שורה של מחוות שישמשו כ-"סיסמה" בפועל ● המשתמשים יתבקשו ללחוץ, למתוח קו או לשרטט עיגול במסגרת הסדרה המוגבלת של הפעולות שישמשו כתחליף לסיסמה

מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט (Microsoft), חלונות 8 (Windows 8), תכלול דרך חדשה וידידותית יותר להיכנס למכשיר – טלפון חכם, מחשב לוח או מחשב שולחני. במקום להקיש סיסמה, יוכלו המשתמשים לבצע שורה של מחוות על תמונה.

מאחר שרבים מתקשים לזכור את הסיסמאות או את הקוד הסודי הרגיל, שמורכב מסדרה של ספרות, ביקשו אנשי מיקרוסופט למצוא דרך קלה יותר לכניסה למכשירים, במיוחד כאלה שמצוידים בצג מגע. בהודעה שפורסמה בבלוג של חלונות 8 הסבירו אנשי החברה, כי הם גיבשו שיטה חדשה שמבוססת על שני שלבים ופועלת כבר בגרסת Developer Preview למערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט.

בשלב הראשון מתבקשים המשתמשים לבחור תמונה ייחודית שלהם, ולא תמונה גנרית, על מנת שיהיה להם קל יותר לזכור את כל פרטי התמונה. לאחר שבוחרים את התמונה היא מופיעה במסך הנעול של מכשיר הטלפון או המחשב. בשלב השני מתבקשים המשתמשים לבצע בתמונה שורה של מחוות שישמשו כ-"סיסמה" בפועל. הם מבצעים את המחוות הללו בעזרת האצבע או העכבר, בהתאם למכשיר. במבדקים שבוצעו בקרב משתמשי חלונות נמצא, כי המחוות הקלות ביותר הן לחיצה על נקודה מסוימת, קישור בין שתי נקודות או הקפה של אזור מסוים. משום כך יתבקשו המשתמשים ללחוץ, למתוח קו או לשרטט עיגול במסגרת הסדרה המוגבלת של הפעולות שישמשו כתחליף לסיסמה.

"כאשר משרטטים עיגול או קו על תמונה פרטית מערכת ההפעלה זוכרת כיצד בוצע השרטוט. מי שינסה לשחזר את התנועות יצטרך לא רק לדעת על איזה חלק ללחוץ, בין אילו נקודות לקשר או איזה אזור להקיף, ובאיזה סדר לבצע את המחוות, אלא גם את כיוון התנועה ואת נקודות ההתחלה והסיום של הקווים או העיגולים", צוין בהודעה שפורסמה בבלוג של חלונות 8. "אנחנו מאמינים שהצלחנו לפתח שיטה בטוחה, שהיא גם מהנה מאוד לשימוש".

עם זאת, במיקרוסופט לא מתכוונים שהמחוות על התמונה יחליפו את הסיסמאות המקובלות באופן מלא, אלא רק ישמשו כשיטה נוספת או חלופית. יתרה מזאת, לאחר שמבצעים את המחוות בצורה שגויה חמש פעמים ברציפות ננעל המכשיר וניתן להיכנס רק באמצעות סיסמה רגילה. האפשרות לכניסה באמצעות מחוות על תמונה אינה זמינה גם בגישה מרחוק או לכניסה לרשת. בנוסף, יצוין שהשיטה מיועדת בעיקר למכשירים שמצוידים בצג מגע, אך מאחר שניתן לבצע את המחוות גם באמצעות עכבר, יוכלו להשתמש בה גם אלה שמשתמשים במחשב שולחני רגיל ומתקשים לזכור את הסיסמאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים