אורקל פספסה את ציפיות האנליסטים: ההכנסות עלו ב-2% בלבד

הכנסות החברה ברבעון השני של שנתה הכספית 2012 הסתכמו ב-8.8 מיליארד דולרים - פחות מאלה שחזו לה האנליסטים ● הרווח הנקי שלה עלה ב-17% ל-2.2 מיליארד ● במהלך המחצית הראשונה של השנה עלו ההכנסות של אורקל ב-7% והרווח הנקי שלה גדל ב-25% ● הפספוס של אורקל גרם לירידה של 9% בשערי המניות שלה לאחר סגירת המסחר ומעלה את החשש שמא המיתון העולמי יפגע בביקוש למוצרים טכנולוגיים

תוצאות מאכזבות לאורקל (Oracle): מהדו"חות שפרסמה החברה לרבעון השני של שנתה הכספית 2012 עולה, כי ההכנסות שלה גדלו ב-2% בלבד – פחות מתחזיות האנליסטים, בפעם הראשונה מזה 10 שנים. לעומת זאת, החברה רשמה תוצאה טובה יותר בסעיף הרווח הנקי, שעלה ב-17%. העובדה שאורקל, יצרנית התוכנה השלישית בגודלה בעולם, השיגה תוצאות נמוכות מהתחזיות מעלה חששות שמא המיתון העולמי יפגע בביקוש למוצרים טכנולוגיים. ואמנם, התוצאות הכספיות המאכזבות גרמו לירידתן של מניות החברה במסחר מאחורי הדלפק (אחרי סגירת השוק בניו-יורק) ב-8.95% ל-26.56 דולרים.

מהדו"חות עולה, כי הרווח הנקי הרבעוני של החברה עמד על 2.19 מיליארד דולרים לעומת 1.87 מיליארד ברבעון השני של שנתה הכספית 2011. הרווח הנקי למנייה גדל ב-16.22% ל-0.43 דולרים בהשוואה ל-0.37 דולרים. הכנסות החברה הסתכמו ב-8.79 מיליארד דולרים אל מול 8.58 מיליארד.

חלוקת ההכנסות לסעיפים מראה שאורקל שלשלה לקופתה במהלך הרבעון 6.03 מיליארד דולרים ממכירת תוכנות – 7% יותר מאשר ה-5.64 מיליארד שהשיגה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של אורקל מכירות מוצרי חומרה צללו ב-14% ל-953 מיליון דולרים לעומת 1.11 מיליארד. החברה רשמה ירידה של 2% בהכנסותיה ממכירות שירותי התמיכה למוצרי חומרה. אלה עמדו על 625 מיליון דולרים בהשוואה ל-641 מיליון, ההכנסות משירותים נותרו ללא שינוי ועמדו על 1.18 מיליארד דולרים.

במהלך המחצית הראשונה של השנה הכספית גדלו ההכנסות של אורקל ב-7% ל-17.17 מיליארד דולרים אל מול 16.08 מיליארד במחצית הראשונה של שנתה הכספית 2011. הרווח הנקי שלה גדל באותה תקופה ב-25% ל-4.03 מיליארד לעומת 3.22 מיליארד. הרווח התפעולי לא השתנה, ועמד על 11.4 מיליארד דולרים.

עוד עולה מהתוצאות הרבעוניות שרשמה אורקל, כי ההוצאות הגולמיות שלה פחתו ב-0.92% ל-3.65 מיליארד דולרים בהשוואה ל-3.69 מיליארד. לעומת זאת, הרווח הגולמי עלה ב-4.99% ל-5.14 מיליארד דולרים אל מול 4.9 מיליארד. הרווח הגולמי השולי הסתכם ב-58.45% בהשוואה ל-57.04%.

החברה רשמה במהלך הרבעון ירידה גם בהוצאות התפעוליות שלה, שקטנו ב-4.56% ל-2.03 מיליארד דולרים לעומת 2.13 מיליארד. הרווח התפעולי גדל ב-12%, ועמד על 3.11 מיליארד דולרים בהשוואה ל-2.77 מיליארד.

מארק הארד, נשיא משותף של אורקל, בחר לאחר פרסום התוצאות להתייחס דווקא למערך השיווק של החברה. "צירפנו במהלך המחצית הראשונה של השנה הכספית עוד 1,700 אנשים למערך השיווק שלנו", אמר. "אני מאמין שהשילוב של הגידול בנוכחות שלנו בשווקים, באמצעות תוספת כוח האדם, עם מוצרים חדשים שהשקנו יאפשר לנו להשיג גידול בהכנסות במחצית השנייה של השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים