ה-FBI יגייס סוכנים רבים יותר ללוחמה בפשיעה מקוונת

על פי הטיוטה של חוק הקצאות התקציב לשנת 2012, יוגדל בשנה הבאה הסכום שיקצה הממשל האמריקני לחקירות של פריצות למחשבים ולחקירות מקוונות ● הגדלת התקציב תאפשר לסוכנות לגייס 42 עובדים נוספים, ובכלל זה 14 סוכנים מיוחדים שיתמחו בלוחמה מקוונת ● עם זאת, יש מי שסבורים שהסכומים המוקצים לבולשת הפדראלית לצורך לוחמה בעבירות מחשב נמוכים מדי

ה-FBI מתריע: זהירות, מתקפות קיברנטיות אירניות

מהטיוטה של חוק הקצאות התקציב לשנת 2012, שהגישה ועדה של בית הנבחרים האמריקני, עולה שהתקציב של ה-FBI יוגדל בתחומים מסוימים, ובכלל זה בתחומי החקירות של פריצות למחשבים וחקירות מקוונות.

בטיוטה צוין, כי בכל הקשור לפריצות למחשבים – ובכלל זה פעילויות של גורמי מודיעין זרים שמאיימים על הביטחון הלאומי של ארצות הברית – "נהנה ה-FBI ממעמד ייחודי. מדובר בסוכנות היחידה שמצוידת בסמכויות רשמיות, בידע וביכולת לשלב בין לוחמה בטרור, ריגול נגדי ומשאבים מתאימים לנטרול, צמצום ושיבוש של פעילויות פליליות שמתבצעות בסיוע מחשב בתחומי ארצות הברית".

לפיכך, המליצה הוועדה להיענות במלואה לבקשה של הבולשת הפדראלית להגדיל ב-13% את התקציב שלה לחקירות מקוונות בהשוואה ל-2011 ולהקצות ב-2012 לנושא זה סכום של 166.5 מיליון דולרים. הגדלת התקציב תאפשר לסוכנות לגייס 42 עובדים נוספים, ובכלל זה 14 סוכנים מיוחדים שיתמחו בלוחמה מקוונת, על מנת לתגבר את "יכולות החקירה של ה-FBI, איסוף המודיעין והידע הטכני".

לשם השוואה, התקציב של הסוכנות לחקירת איומים על הביטחון הלאומי עומד על 316 מיליון דולרים, בעוד שלחטיבה של משרד המשפטים לשירותי מידע הוקצה סכום של 645 מיליון דולרים. בסך הכול ביקשה הסוכנות לאשר 367 משרות חדשות ללוחמה בעבירות של צווארון לבן ו-20 משרות חדשות לטיפול במקרים של התעללות בילדים.

מספר העובדים של ה-FBI עומד כיום על 30 אלף, כאשר בכל אחד מ-56 המשרדים של הסוכנות פועלת יחידה ללוחמה בפשיעה מקוונת. כן מפעילה הסוכנות 1,000 סוכנים מיוחדים שעברו הכשרה בלוחמה בפשיעה מקוונת, אנליסטים ומומחים לזיהוי פלילי. "יחד מנהלים אנשים אלה פעילויות סמויות מורכבות ובוחנים ראיות דיגיטליות. הם חולקים במידע עם שותפינו ברשויות האכיפה וגופי המודיעין. הם גם מלמדים את עמיתיהם – הן בארצות הברית והן ברחבי העולם – כיצד לחקור איומים מקוונים", אמר רוברט ס. מילר, מנהל ה-FBI, כשהציג באפריל לוועדה של בית הנבחרים את דרישות התקציב של הסוכנות ל-2012.

עם זאת, ניק סלבי, יועץ לאכיפת החוק וניהול סיכונים, סבור שסכומים אלה "נמוכים עד כדי גיחוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים