דיווחים: אמזון שקלה לרכוש את RIM – אך איבדה עניין

אמזון שכרה בנק השקעות כדי לבדוק אפשרות למיזוג עם RIM, אך בסופו של דבר לא הוגשה הצעה רשמית ● על פי מקורות, RIM קיבלה הצעות שונות לרכישה, אולם דחתה את כולן

מנהלים את הבית. אמזון

RIM, היצרנית של מכשירי בלקברי (BlackBerry), דחתה הצעות של אמזון (Amazon) ושל רוכשים פוטנציאליים נוספים, משום שביקשה להתגבר על הקשיים בכוחות עצמה, כך על פי מקורות יודעי דבר.

בדיווחים שפורסמו נמסר, כי בקיץ האחרון שכרה אמזון בנק השקעות כדי לבדוק אפשרות למיזוג עם RIM, אך בסופו של דבר לא הוגשה הצעה רשמית. לא ברור אם המגעים הבלתי רשמיים בין שתי החברות הבשילו לכדי דיונים על המחיר ולא ידוע אילו חברות נוספות פנו ל-RIM כדי לבדוק אפשרויות לרכישה.

על פי המקורות, שביקשו לשמור על עילום שם משום שהדיונים היו אמורים להיות חשאיים, במועצת המנהלים של RIM מבקשים שהמנהלים המשותפים של החברה, מייק לזרידיס וג'ים בלזילי, יתמקדו בניסיונות לשקם את החברה. זאת, באמצעות השקה של מכשירים חדשים, שימוש יעיל יותר בנכסים דוגמת שירות BlackBerry Messaging וארגון מחדש.

ב-RIM ובאמזון סירבו למסור תגובות.

RIM מגלה נכונות מסוימת לחתום על עסקות למכירת רישיונות לשימוש בטכנולוגיה או לכונן שיתופי פעולה מסחריים עם שותפים, על מנת להגדיל את ההכנסות. עם זאת, החברה לא מוכנה לשקול, לפי שעה, מכירה שלה או מיזמים משותפים. מנהל של בנק השקעות מוול-סטריט אמר, כי "התקבלו פניות שונות, אך קשה להגיע למחיר שיאפשר מימוש של עסקה כזו".

לאחר הדיווחים על עסקה אפשרית זינק השער של מניות RIM בנסדא"ק לאחר תום המסחר ב-10%. ב-12 החודשים האחרונים, בעקבות שורה של דו"חות רבעוניים מאכזבים, צנח שווי השוק של יצרנית הבלקברי ב-77% והגיע לכ-6.8 מיליארד דולרים. דחיית השקות של מכשירים חדשים, הכישלון של מחשבי הלוח מדגמי PlayBook ותקלות ברשת לא תרמו לשיפור מעמדה של החברה.

"המשחק נגמר מבחינתה של RIM וכעת תורם של המשקיעים לומר את דברם", אמר אחד המשקיעים בחברה. בחברת Jaguar Financial Corp, שמשקיעה במניות RIM, קראו למכור את החברה, כחטיבה אחת או בחלקים נפרדים. זאת, למשל, באמצעות הפרדה בין פעילות ייצור המכשירים, פעילות שירותי הרשת והקניין הרוחני.

עם זאת, המקורות ציינו ש-RIM מסרבת, לפי שעה, למכור את החברה או לפצל אותה, ולאחר פרסום הדו"חות המאכזבים בשבוע שעבר הורתה מועצת המנהלים של החברה למנהלים המשותפים לדחות כל הצעה למכירתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים