מחקר המבוסס על ציוצי טוויטר קובע: העולם פחות מאושר

בהתבסס על דיווחים בטוויטר של 63 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מצאו חוקרים שהאושר בעולם הולך ופוחת ● 46 מיליארד המילים שנותחו על ידי צוות החוקרים - החל מ"פנקייק" ועד "התאבדות" - הושוו לדירוגים שניתנו למילים הנפוצות ביותר באנגלית ● למשל, מילה כמו "צחוק" קיבלה ציון "אושר" ממוצע של 8.5 מתוך 9, בעוד המילה "טרוריסט" קיבלה את הציון 1.3 ● "אנחנו בנקודה הנמוכה ביותר בארבע השנים האחרונות עד כמה שיכולות המדידות שלנו בטוויטר להראות", אמר פיטר דודס, מתמטיקאי ומוביל המחקר

בעזרת 140 תווים או פחות, אנשים ברחבי העולם "שופכים את הלב" בדיווחים בטוויטר (Twitter) על כמעט כל נושא אפשרי – החל מרצח מתנגדי משטר ועד דיווח על ארוחת הבוקר האחרונה שלהם. אבל יש עוד סיפור אחד שטוויטר מספר לנו: מדי יום אנחנו פחות ופחות מאושרים, לפחות לפי מחקר שפורסם באחרונה של אוניברסיטת ורמונט, שניתח יותר מ-46 מיליארד מילים שדווחו בטוויטר על ידי 63 מיליון אנשים מרחבי העולם.

"אנחנו בנקודה הנמוכה ביותר בארבע השנים האחרונות עד כמה שיכולות המדידות שלנו בטוויטר להראות", אמר פיטר דודס, מתמטיקאי ומוביל המחקר.

46 מיליארד המילים שנותחו על ידי צוות החוקרים – החל מ"פנקייק" ועד "התאבדות" – הושוו לדירוגים שניתנו למילים הנפוצות ביותר באנגלית. למשל, מילה כמו "צחוק" קיבלה ציון "אושר" ממוצע של 8.5 מתוך 9, בעוד המילה "טרוריסט" קיבלה את הציון 1.3.

תוצאות המחקר מראות מגמה של ירידה הדרגתית שהחלה ב-2009, שאף צברה תאוצה במחצית הראשונה של 2011. האירועים השליליים שקרו בתקופה זו בולטים, לדברי דודס, עם שיאים על מושגים כמו "שפעת חזירים", מותו של מייקל ג'קסון, הצונאמי ביפן ומותו של אוסמה בן לאדן – שדחפו את הירידה עוד יותר.

"אם זה ברמה עולמית, התופעה הנצפית בוודאי ענקית", אמר דודס. "אנחנו אף פעם לא עצובים במקרה בכל העולם, אבל מקרים של הלם עולמי ייצרו  נחשול של שליליות. לפחות מבחינת טוויטר, נראה שאפשר לצפות אושר, אבל לא עצב".

מטרת המחקר היא ליצור כלי שמודד באופן כולל רגשות של קבוצות אנשים, וכיצד מתפקדת החברה בנקודות זמן מסוימות. "בדיוק כמו שנשתמש במד חום כדי למדוד טמפרטורה, גם קובעי מדיניות יוכלו לראות את המצב על לוח מחוונים יחד עם מחוונים כלכליים על רגשות צרכניים", פירט דודס.

החוקרים אף הרחיבו את המחקר וניסו למצוא מתי משתמשי טוויטר הכי מאושרים. הם מצאו ששיאי השמחה, כפי שהם נמדדים בעזרת המילים המדווחות בטוויטר, מתרחשים ממש לפני סופי שבוע וחגים וגם במהלכם, לפני שהם צוללים בימי שני ושלישי.

המחקר, לדברי דודס, לא נועד להבטיח שכולם מאושרים או שמחים יותר ברחבי העולם. למעשה, הוא אומר, רמה מסוימת של זעף נחוצה לתרבויות כדי לשגשג. "זוהי פשוט דרך חדשה לקבל פידבק על איך אנחנו מרגישים באופן כללי. זה קשור למודעות עצמית עולמית", הוא אמר.

הכלי שפיתחה קבוצת החוקרים עדיין אינו זמין לציבור, אבל דודס ועמיתיו מתכננים להשיק בחודשים הקרובים אתר, שיאפשר לגולשים לשחק עם הנתונים שנאספו מטוויטר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים