אפל קיבלה אישור לרישום פטנט על טלפון שפועל בריבוי משימות

הפטנט מתייחס לטלפון סלולרי עם צג מגע שתומך בריבוי נגיעות וממשק משתמש גרפי שמאפשר למשתמש להפעיל יישומים נוספים במהלך שיחה פעילה ● מומחים מעריכים, כי ייתכן בהחלט שהאישור עלול לגרום בעיות רציניות ליצרניות אחרות של טלפונים חכמים, משום שכל המכשירים המוצעים כיום מאפשרים להפעיל יישומים נוספים במהלך שיחה פעילה

אשמה. אפל

רשם הפטנטים בארצות הברית אישר לאפל (Apple) לרשום פטנט על טלפון סלולרי עם צג מגע שתומך בריבוי נגיעות וממשק משתמש גרפי שמאפשר למשתמש להפעיל יישומים נוספים במהלך שיחה פעילה.

מומחים מעריכים, כי ייתכן בהחלט שהאישור עלול לגרום בעיות רציניות ליצרניות אחרות של טלפונים חכמים, משום שכל המכשירים המוצעים כיום מאפשרים להפעיל יישומים נוספים במהלך שיחה פעילה. עם זאת, המומחים מסייגים ומבהירים שהכול תלוי בשאלה אם הפטנט הוא כללי וגורף או מדויק וספציפי.

המשתמשים הוותיקים בטלפונים חכמים זוכרים ודאי שאפילו מכשירי בלקברי (BlackBerry) ו-Palm Treo, שהופיעו עוד לפני שנולד מכשיר ה-iPhone הראשון, אפשרו לעבוד בריבוי משימות. אולם, מכשירים אלה כללו צג מגע פשוט ומקלדת פיזית זעירה, בעוד שהפטנט מתייחס בעיקר למכשירי טלפון עם צג מגע שתומך בריבוי נגיעות ומוזכרות בו שיטות מסוימות להפעלה של יישומים נוספים.

"אחת השאלות החשובות היא אם הפטנט הוא מובן מאליו. על דברים מובנים מאליהם אי אפשר לרשום פטנט, גם אם ההגדרה של 'מובן מאליו' אינה חדה וחותכת", ציינה דבורה סוויני, מנכ"לית MyCorporation.com.

בשנים האחרונות אישר רשם הפטנטים של ארצות הברית פטנטים כה רבים שנחשבים לשנויים במחלוקת, עד כי מפתחי תוכנה רבים מתקשים לדעת מה מוגן בפטנט ומה לא. "רבים סבורים שהפטנט שאושר לאפל חלש מאוד, ושמאחורי הרישום של פטנטים כאלה ניצבים מניעים כספיים", אמרה סוויני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים