תגובה: המורים קודמים!

בתגובה לידיעה שפורסמה תחת הכותרת "הכנסת דורשת ממשרד החינוך לזרז את המעבר לספרים דיגיטליים במערכת החינוך", מבקש אורי בן-ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה – מובילת פרויקט "מחשב נייד לכל מורה", למסור את התגובה הבאה:

"אני מברך על ההצעות שהועלו במסגרת ועדת המדע והטכנולוגיה של כנסת על מנת לצייד את כל התלמידים בטאבלטים (מחשבי לוח), ולהנגיש את כל ספרי הלימוד בצורה דיגיטלית. זה מבורך וזה נחוץ. יחד עם זאת, נראה כי המורים שוב נשכחו בכל הריצה קדימה. לעניות דעתי, לפני שמציידים את התלמידים בטאבלטים, כדאי שמשרד החינוך ישלים ראשית את הענקת המחשבים הניידים לכל המורים, בשילוב עם קורסים מקצועיים מתאימים, שכן מורה שלא יצויד במחשב נייד, לא יוכל להנחות את תלמידיו עם הטאבלטים ולא יוכל לתפקד עם הלוח החכם בכתה. כך, הפער הדיגיטלי הקיים בין המורים לתלמידים ימשיך ויעמיק.

תוכנית 'מחשב נייד לכל מורה' של קרן אתנה הוכיחה מעל לכל ספק שמורה עם מחשב נייד וידע שרכש בקורס מקצועי, הוא הפתרון האידיאלי להבאת מערכת החינוך למאה ה-21. משרד החינוך, שאימץ את המודל של קרן אתנה, הכין תכנית טובה, אך לצערנו לא מספקת – שכן לא כל המורים יקבלו מחשב נייד במסגרת התוכנית. התקציב שהוקצה לתכנית, 400 מיליון שקלים, יספיק במקרה הטוב לכ-30,000 מורים מתוך 120,000 מורים וגננות שעובדים בישראל. על כן, אני ממליץ למקד את כל המאמצים לצייד תחילה את כל מורי ישראל במחשבים ניידים, ביחד עם קורסים מקצועיים מתאימים. המחשבים לתלמידים יצטרכו להגיע לכתה רק לאחר שלמורה יש מחשב נייד והוא עבר קורסים מקצועיים לתפעולו ולהפעלתו בכתה בנושאים המקצועיים שאותם הוא מלמד.

על כולנו להירתם ולסייע למשרד החינוך במאמציו לשכנע את משרד האוצר בחשיבות העליונה של הענקת מחשבים ניידים למורים תחילה – ורק אחר כך לעבור להענקת מחשבים/טאבלטים לתלמידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים