תביעה נגד RIM: מפירה זכויות בשימוש בשם BBM

חברת BBM, שעוסקת במדידת רייטינג, הגישה תביעה נגד RIM, שמשתמשת באותו השם כשמו המקוצר של שירות המסרים המיידיים BlackBerry Messenger ● לפי מנכ"ל BBM, ב-RIM התעלמו ממכתב שהחברה שלחה אליה ● RIM בתגובה: השימוש מותר על פי החוק הקנדי

חברה קנדית בשם BBM, שעוסקת במדידת רייטינג של שידורים, הכריזה קרב משפטי על השימוש שעושה RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי (BlackBerry), בכינוי BBM – שמו המקוצר של שירות המסרים המיידיים BlackBerry Messenger.

שמה המקורי של החברה התובעת היה Bureau of Broadcast Measurement, אך בשנות השישים היא קיצרה את שמה ל-BBM ומאז היא נודעת בשם זה. בשנה שעברה שלחה BBM מכתב התראה ל-RIM ובו דרשה ממנה להפסיק לעשות שימוש בכינוי BBM ביחס לתוכנה.

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) טען מנכ"ל BBM, ג'ים מקלאוד, כי ב-RIM התעלמו מהמכתב וכן מבקשה להיפגש עם המנכ"ל המשותף של RIM, ג'ים בלזילי, כדי לדון בנושא. לדברי מקלאוד, הוא היה מעדיף למכור זכויות לשימוש בשם ולא להגיע לבית המשפט.

בתגובה נמסר מ-RIM, כי על פי החוק הקנדי לסימני מסחר, אם שני שירותים הם בעלי אופי שונה לחלוטין, הם יכולים לשאת אותו שם. משום כך, דוחים בחברה את התביעה של BBM.

יצוין, כי זו אינה התביעה היחידה על הפרת זכויות בסימן מסחרי שמוגשת נגד RIM. בעקבות תביעה דומה על השימוש בשם BBX הודיעה החברה בתחילת החודש, כי שמה של התוכנה יוחלף ל-BlackBerry 10.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים