חמוטל וייס, ג'ון ברייס: "ERP הינה תפיסה ארגונית הרבה יותר מכפי שהיא מערכת מידע"

"יישום מוצלח של מערכת ERP בארגון ומימוש התועלות הגלומות במערכת כזו, מחייבים הבנה מעמיקה של התפיסה לצד החלטה ארגונית אסטרטגית מדרגה ראשונה", אמרה וייס - מנהלת מנוסה ומרצה מובילה בתחום ניהול מערכות מידע וניהול פרויקטים, בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה ואנשים מחשבים

"ERP הינה תפיסה ארגונית הרבה יותר מכפי שהיא מערכת מידע", אמרה אמרה חמוטל וייס, מנהלת מנוסה ומרצה מובילה בתחום ניהול מערכות מידע וניהול פרויקטים בג'ון ברייס ובמי"ל. לדברי וייס, שאמרה את הדברים בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה ואנשים ומחשבים, "יישום מוצלח של מערכת ERP בארגון ומימוש התועלות הגלומות במערכת כזו, מחייבים הבנה מעמיקה של התפיסה לצד החלטה ארגונית אסטרטגית מדרגה ראשונה".

"מערכות ERP הן מערכות המאגדות את כלל תהליכי העבודה של הארגון תחת קורת גג אחת ויוצרות, שפה אחידה לניהול המידע של הארגון ואינטגרציה מלאה בין תהליכים", אמרה וייס. "השוק כבר מזמן הצביע ברגליים ורוב החברות והארגונים הגדולים כבר מיישמים מזה זמן מה מערכות ERP. אולם, גם עבור חברות אלה, לא מדובר בסוף הדרך. התשתית אמנם במקומה אבל התועלות מתחילות להתממש רק לאחר יישום הדור השני, והרחבת היריעה לעבר מערכות משלימות לניהול מידע ותוכן".

לדבריה, "עולם ה-ERP אינו שייך עוד רק לענקים וגם חברות קטנות ובינוניות יכולות כיום ליהנות מיישום התפיסה שמערכות ERP מציעות, ולהצטרף למסע בנבכי אינטגרציית המידע, באמצעות יישום של חבילות מודולאריות המותאמות לגודלן הצנוע".

יחד עם זאת, קבעה וייס, כי "ERP אינה נחוצה לכל ארגון וגם אם כן, לא כל ארגון מוכן לכך והדילמות הן רבות. למשל, האם כדאי למזג את כלל תהליכי החברה למערכת יחידה או לסנן ולבחור את הפתרונות הטובים ביותר בכל תחום (Best of Breed) ולשלבם בצורה המסורתית באמצעות ממשקים? האם עדיף לבצע יישום מדורג לפי נושאים וסדרי עדיפות או יישום כולל בשיטת ה-'מפץ הגדול'? מי מנהל את הפרויקט –הלקוח או הספק? ישנה גם דילמת ההתאמה לצרכים, שעומדת ביסוד התפיסה של מערכות ERP: כמה וכיצד להתפשר עבור 'התועלת הגדולה יותר' לעומת כמה להתאים את המערכת לצרכים ולהמצאות הפרטיות של הארגון? כאן בדיוק זה המקום בו אנחנו נבחנים האם אימצנו את התפיסה העומדת מאחורי מערכות אלה והאם אנחנו מסוגלים להנהיג את השינוי הארגוני הדרוש לכך?" .

לדברי וייס, "המושג 'מחויבות הנהלה' מעולם לא היה משמעותי יותר. כיום יש לשנותו ל-'מעורבות הנהלה', כיוון שיישום מערכת ERP הוא כמו ניתוח השתלת לב-ריאה לארגון ואם ההשתלה נדחית, החולה עלול למות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאת אורן

    חמוטל היא "האימא המייסדת " של תחום ניהול פרוייקטים בתחום הטכנולוגי בישראל. כל מילה שלה במאמר חצובה באבן ויש ברשותה שלל דוגמאות מציאותיות על תפיסה עסקית וארגונית של מערכת ERP , יישר כח

אירועים קרובים