סקירה: תוכנת גיבוי True Image Home 2012 של אקרוניס

על הנייר, מה שיש ל-True Image Home 2012 להציע מושך למדי: אפשרות לבצע גיבוי לענן על שטח אחסון של 250 ג'יגה-בייט, גיבויים לכונן חיצוני או למחיצה, והרבה מאוד כלי עזר נוספים ● גם הממשק ידידותי ומלווה בהסברים קלים מאוד להבנה ● עם זאת, יש כמה בעיות: זמן ההתקנה ארוך וגוזל את כל משאבי המחשב וגם הגיבוי לענן איטי מאוד ● בהתחשב בכך שהשטח לגיבוי בענן מוצע חינם לחודש בלבד ובעובדה שיש בשוק כלי גיבוי חינמיים, יש לחשוב טוב לפני שרצים לרכוש ● ציון סופי: 67

כל מי שמשתמש במחשב יודע שבמהלך עבודתו ייתקל בלא מעט תקלות. חלקן אף יכול לגרום לבעיות רציניות במחשב – אם זה כתוצאה מנפילה, וירוסים, מאוורר שנסתם וגורם להתחממות יתר שפוגעת ברכיבי המחשב, גניבה או סתם אובדן. כל הבעיות הללו, בנוסף על כך שהן פוגעות במהלך העבודה התקין, יכולות לגרום למשהו חמור הרבה יותר: אובדן נתונים.

אם פעם הנתונים הללו כללו רק מסמכים שאת רובם ניתן היה לגבות על גבי דיסקט אחד, היום מדובר בכמות גדולה מאוד של מידע, כמו תמונות וסרטוני וידיאו. אחת הסיבות לכך, היא הנטייה לשמור תמונות על הכונן הקשיח ולא להדפיס אותן, כפי שהיה נהוג בעבר.

למרות ששמירת קבצים להתקן אחסון חיצוני היא לא עניין מסובך מדי, רוב המשתמשים הביתיים לא עושים זאת. כאן נכנסת לתמונה תוכנת הגיבוי True Image Home 2012 של אקרוניס (Acronis), שצברה לעצמה שם טוב בתחום הארגוני. כעת מציעה אקרוניס גרסה מחודשת למוצר שמיועד לשוק הצרכנים הפרטי, המאפשר גיבויים אוטומטיים לשמירה על הקבצים שלהם, למקרה של "אסון" או צורך בהתקנה מחדש של מערכת ההפעלה.

על הנייר, מה שיש ל-True Image Home 2012 להציע מושך למדי: אפשרות לבצע גיבוי לענן (החברה מספקת עד 250 ג'יגה-בייט שטח לגיבויים למשך חודש בחינם. לאחר מכן נדרש תשלום חודשי עבור השימוש בסך 4.95 דולרים), אפשרות לבצע גיבויים לכונן מקומי או חיצוני, וגם למחיצה שמחולקת מהכונן הקשיח (התוכנה כוללת כלי חלוקה). בנוסף לגיבויים הרגילים, החבילה מגיעה עם הרבה מאוד כלי עזר כמו העתקת מחיצות בשלמותן מכונן לכונן, וכלי עזר לפירמוט, המסייעים להעלים לחלוטין מידע ממחיצות ישנות של כוננים שרוצים להשמיש אותן מחדש, ועוד. בהחלט כמות מרשימה של כלים.

אבל הדרך לביצוע הפעולות המתוארות לעיל מלווה ביותר מדי בעיות שימושיות. זה מתחיל כבר בהתקנה: למרות שהמילה "Easy" מופיעה הרבה מאוד פעמים בכרטיס הרישום שמלווה את המוצר (שמגיע עם מדריך קצר למשתמש), אפשר להגיד שכבר חווינו התקנות קלות יותר. נתחיל מכך שבזמן ההתקנה התוכנה מאפשרת לבדוק האם קיימת גרסה מעודכנת יותר של המוצר – זאת, כדי להוריד אותה מאתר החברה. זה נשמע הגיוני וטוב, ואף טבעי למשתמש שמקפיד לשמור על התוכנות שלו מעודכנות. עם זאת, ההורדה נמשכה זמן ממושך למדי, וגם לאחריה התברר שיש עוד מכשול לא קל בדרך: צריך להקליד את המספר הסידורי, שכולל לא פחות מ-64 אותיות ומספרים בשמונה קבוצות של שמונה תווים. למה? ככה. מה הסיכוי לטעות כשמקלידים כל כך הרבה תווים? גבוה, כמובן. למזלנו הצלחנו כבר בניסיון השני, אבל זה נראה קצת מעמיס ומיותר.

לאחר מכן, בתהליך ההתקנה עצמו, ניגשה התוכנה לכונן התקליטורים יותר מפעם אחת, ולמרות שהיא נמשכה כרבע שעה, במהלך אותו הזמן המחשב כמעט נתקע ולא ממש הצלחנו להמשיך להשתמש בתוכנות האחרות שלנו. אפילו קיבלנו הודעה שתוכנת ההתקנה לא משאירה משאבים פנויים – וזה קרה בחלונות 7, שניהול הזיכרון שלה דווקא לא רע בכלל.

לאחר שצולחים את תלאות ההתקנה, התמונה נראית אחרת: כאן מתגלה ממשק מאיר עיניים וידידותי למשתמש שמקל מאוד לבחור בין הפעולות השונות. המסך הראשי כולל הסברים קלים מאוד להבנה לגבי האפשרויות הראשיות שמציעה התוכנה, כשהבולטת ביותר היא אפשרות ליצירת תיקיית סנכרון במחשב שמגובה אל הענן, אליה ניתן לגשת מכל מחשב בו מותקנת התוכנה של אקרוניס. כך שניתן בקלות יחסית, לשתף קבצים חשובים ממחשבים שונים, אם לשימוש עצמי או עם חברים ו/או שותפים לעבודה.

כל אפשרות תחת התוויות השונות מוסברת יחסית בבירור (אם יודעים אנגלית בסיסית), וכאמור, יש הרבה אפשרויות לבחירה. אבל, בעוד האפשרויות המקומיות עובדות יחסית ללא כל בעיות, והגיבויים שבדקנו בוצעו יחסית מהר, ברגע שניסינו להשתמש בענן שמציעה החברה, נחלנו אכזבה: הקצב היה איטי מאוד, וגיבוי שאמור להיות קל לכאורה, הפך למשימה ממושכת מדי ואפילו מטרידה. רק לשם השוואה, במקביל לגיבוי לענן ביצענו גם העתקה של אותה תיקיית קבצים לשירות מקוון חינמי, והיא הסתיימה כמה שעות לפני הגיבוי מתוך התוכנה.

כך שבסופו של דבר, כשלוקחים בחשבון שאחרי חודש גם צריך לשלם עבור שטח האחסון בענן (מה שכנראה יגרום לרוב המשתמשים הביתיים בישראל לוותר על האפשרות הזו), וכשאפשר למצוא אפילו פתרונות חינמיים לא רעים שיבצעו גיבויים, קשה להמליץ על Acronis True Image Home 2012 למרות שעלותה, 199 שקלים, סבירה למדי, ולמרות שהיא מציעה הרבה מאוד כלים מעבר לשמירה של קבצים בלבד.

דרך אגב, אחרי פרק זמן קצר של שימוש צצה הודעה שיש עוד עדכון שדורש, שוב, הורדה של כל התוכנה מחדש והתקנה. כן, חזרנו למסך ההתקנה, שכמובן בדק שוב אם יש גרסה חדשה יותר… ושוב נתקלנו במבחן אמיתי למשאבי המחשב. אחרי כמעט 20 דקות נוספות של המתנה ועוד אתחול אחד, חזרנו למחשב. מבחן אמיתי לסבלנות של כל משתמש.

ציון סופי: 67

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אדם

    כתבה רשלנית להציג הנחות תפלות שאנשים לא מגבים להתקן חיצוני זו שטות גמורה הכותב מערבב כאן שני דברים ששונים לחלוטית ומאשים בכך את התוכנה כלומר שרותי ענן והתוכנה שבכלל מיועדת ליצור אימיג' צילום ראי מלא של כל תכולת הדיסק הקשיח של המשתמש שכיום רובם בנפחי ענק ומלאים בכל טוב ולהעלות 1 טרה לענן זה ממש אדיוטי ולכן התוכנה פועלת מצויין מול דיסק דשיח חיצוני ובזריזות ובמהירות ועם אפשרות ליצור פקודה קבועה של שכפול המערכת כלומר כל תכולת הדיסק הקשיח שלך לרבות מערכת ההפעלה לדיסק חיצוני כך שבעת אסון תוכל להתאושש במהירות הכותב לא יתיחס לאפשרות של ביצוע קולון דהינו שכפול כל הדיסק הקשיח שלך לדיסק זהה חיצוני או פנימי נוסף דבר שבעת קריסה פיזית של דיסק המערכת למשתמש תהיה האפשרות לחזור לעבודה ולמנוע שיקום מערכת ארוך ויקר שלא תמיד זהה למה שהיה בקיצור כתבה לא מקצועית על מוצר מקצועי

אירועים קרובים