תביעה מעלה את השאלה: למי שייכים חשבונות טוויטר?

מעבר לטוויטר, טוען אתר שעוסק בטלפונים סלולריים לבעלות על חשבון של אחד העובדים לשעבר שלו, שהפיק עבור האתר סקירות וסרטוני וידיאו וצבר בחשבון הטוויטר שלו 17 אלף עוקבים ● הוא המשיך לעדכן ולצבור עוקבים גם לאחר שפרש מעבודתו ● האתר הגיש נגדו תביעה בטענה שרשימת העוקבים בחשבון הטוויטר של העובד היא, למעשה, רשימת הלקוחות שלהם, ומאחר שהעובד סירב להעביר את החשבון לאתר, הוא פגע בפעילותו ועשה שימוש לרעה בסודות מסחריים שלו

תביעה חדשה מעלה את שאלת זכויותיהם של מעסיקים על חשבונות באתרים של מדיה חברתית.

במשך ארבע שנים הפיק הכתב נוח קרביץ סקירות וסרטוני וידיאו עבור אתר האינטרנט phonedog.com, שעוסק בטלפונים סלולריים. במקביל פרסם עדכוני טוויטר (Twitter) תחת הכינוי PhoneDog_Noah@, ובמשך הזמן צבר החשבון כ-17 אלף עוקבים. באוקטובר אשתקד פרש קרביץ מהאתר והחליף את הכינוי של חשבון הטוויטר ל-noahkravitz@. לטענתו, מהלך זה בוצע באישור מנהלי האתר. קרביץ המשיך לעדכן את החשבון וכיום עומד מניין העוקבים על יותר מ-22 אלף.

עם זאת, מנהלי האתר שינו את דעתם, ושמונה חודשים לאחר הפרישה של קרביץ הגישו נגדו תביעה בטענה שרשימת העוקבים בחשבון הטוויטר שלו היא, למעשה, רשימת הלקוחות שלהם. בכתב התביעה נטען, כי מאחר שקרביץ סירב להעביר את הבעלות את החשבון, הוא עשה שימוש לרעה בסודות מסחריים ופגע בפעילות של phonedog.com. משום כך, אנשי האתר דורשים ממנו לשלם לו סכום של 340 אלף דולרים – 2.5 דולרים לכל עוקב. לא ניתן היה לקבל מאנשי phonedog.com תגובה או הסברים כיצד הגיעו לתמחור זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים