מלם הגישה בקשה לצו מניעה נגד זכיית NessPro במכרז ס.ע.ר

לטענת מלם, החברות הזוכות במכרז להחלפת מערך ניהול המסמכים של הממשלה לא עמדו בתנאיו, ולכן הן פסולות מלזכות בו ● החברה סירבה למסור את נימוקיה ● הדיון בבקשה יתקיים ביום חמישי הקרוב ● נס מסרה בתגובה, כי "קיבלנו את הבקשה ונגיב עליה בבית המשפט"

תפנית דרמטית במכרז הענק להחלפת מערך ניהול המסמכים של הממשלה (ס.ע.ר): בתחילת השבוע הגישו עורכי הדין של מלם לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים בקשה לצו מניעה במעמד צד אחד, במטרה לפסול את זכייתה של NessPro במכרז הענק, שהיקפו הכספי מוערך בעשרות מיליוני שקלים. לטענת מלם, הן זכו במכרז על אף שלא עמדו בתנאיו.

הבקשה הוגשה לאחר שנציגי מלם ניצלו את זכותם לקבל את מסמכי המכרז, על פי חוק, והחליטו להגיש את הבקשה. הדיון בבקשה אמור להתקיים ביום ה' הקרוב.

מלם ניגשה למכרז באמצעות פתרונות של Open text, והגיעה לשלב הסופי יחד עם נספרו ודוקומנטום (Documentum), ובראשונה גם עם מטריקס (Matrix). מיקרוסופט (Microsoft) התמודדה אף היא, אולם לא הגיעה לגמר של המכרז, שהתנהל ברשת בסוף אוקטובר השנה. חלקו העיקרי של המכרז מבוסס על תיחור מחירים, וחלקו הקטן יותר – על איכות.

מדובר באחד המכרזים היותר אסטרטגיים שהממשלה עשתה בשנים האחרונות. יצוין, כי זו אינה הפעם הראשונה שבה עולות טענות נגד המכרז. IFN ויבמ (IBM) פרשו ממנו בשלב מוקדם, בטענה שתנאי המכרז אינם סבירים, מאחר שהוא נפרש על פני 15 שנים, ללא כל התחייבות שהיא מהממשלה להשתמש בשירותי החברות הזוכות ובתעריפים קבועים.

ממלם נמסר, כי החברה "טוענת לפסילה של זכיית נס ודוקומנטום במכרז ס.ע.ר עקב אי עמידתן בתנאי המכרז, והגישה בשל כך צו מניעה". עם זאת, עורכי הדין של מלם סירבו לחשוף את הנימוקים לבקשה ואמרו, כי "מלם תפרט בצורה מסודרת את עמדתה בבית המשפט".

מנס נמסר, כי "קיבלנו את העתירה ונגיב עליה בבית המשפט"

דובר משרד האוצר אמר ש-"הנושא נידון בימים אלו בבית המשפט, ועל כן – אנחנו מנועים מלהתייחס אליו."

יצוין, כי זוהי אחת הפעמים הבודדות בשנים האחרונות שמוגשת עתירה נגד מכרז שנערך בשיטה מקוונת. מכרזים מקוונים הינם שקופים, וכל התהליכים ידועים לכל המשתתפים בהם.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. David

    ככה זה כשאתה חברה כושלת. כשאתה לא זוכה במכרזים כי אתה לא עומד בתנאי הסף, אתה ניגש לערכאות משפטיות. אין לי מושג איך כשלון קולוסלי כמו מלם עדיין חיה ובועטת.

אירועים קרובים