IDC: שוק התוכנות לניהול מערכות יצמח השנה בכ-9%

השוק יגיע השנה ליותר מ-15 מיליארד דולרים - כך עולה ממחקר של IDC ● "התחומים הצומחים ביותר בתוכו היו ניהול תצורה ושינויים, תזמון עומסים ומיכון", אמר אנליסט מחברת המחקר ● יבמ הובילה ב-2011 את שוק התוכנות לניהול מערכות, במונחי הכנסות ונתח שוק, ואחריה BMC, שהגיעה שנייה, ו-HP במקום השלישי

שוק התוכנות העולמי לניהול מערכות צמח השנה באופן משמעותי, למרות הכלכלה העולמית החלשה – כך עולה ממחקר חדש של IDC.

על פי חברת המחקר, שעוקבת אחרי 110 ספקיות התוכנה המובילות בתחום, ב-49 מדינות, השוק צפוי לצמוח השנה ב-9.2% לעומת 2010 ולהגיע להיקף של 15.4 מיליארד דולרים.

"במהלך המחצית הראשונה של 2011 השיג שוק התוכנות העולמי צמיחה דו ספרתית", אמר ווילבין צ'י, אנליסט ב-IDC. "התחומים הצומחים ביותר בתוכו היו ניהול תצורה ושינויים, תזמון עומסים ומיכון. בהיבט הגיאוגרפי, הרווחים הגדולים ביותר הגיעו מתחום ניהול האירועים, שחווה צריכה מוגברת בארצות הברית, יפן, מרכז ומזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה".

ככלל, חוו שלושת התחומים הללו צמיחה חזקה מאוד בארצות הברית, כמו גם באזורים אחרים בעולם, כגון באירופה, שם הייתה השנה צמיחה טובה יותר בהשוואה לשנה שעברה.

"המחצית הראשונה של 2011 הצביעה על המשך צמיחה בריאה וגידול בהכנסות בתחום", אמר האנליסט טים גרייסר. "היא מונעת על ידי עלייה בהוצאות ה-IT בארגונים, בשל ההתאוששות הכלכלית הנמשכת. בנוסף, היא קשורה לחידוש חומרה בארגונים, שדרוגי מערכות והשקעות חדשות לניהול תשתיות וירטואליות ומיחשוב ענן. המיכון הוא גורם מפתח, בשל יכולתו לפשט ולייעל את העלויות התפעוליות של ה-IT".

החברה שהובילה את התחום השנה במונחי הכנסות ונתח שוק היא יבמ (IBM). אחריה הגיעו BMC למקום השני ו-HP – לשלישי. למרות זאת, שלוש הספקיות הגדולות לא היו אלה שהביאו לצמיחה של כלל התחום. יבמ ו-BMC חוו גידול סולידי בשוק תזמון העומסים והמיכון, ואילו HP השיגה את הרווחיות הגדולה ביותר בתחומי ניהול התצורה והשינויים וניהול הבעיות.

כמה שחקניות קטנות יותר בתחום, ביניהן NEC, מיקרוסופט (Microsoft), היטאצ'י (Hitachi), סימנטק (Symantec), דל (Dell) ו-VMWare, השיגו בששת החודשים הראשונים של 2011 הכנסות הגבוהות מהגידול הכולל בשוק באותה התקופה. 14 הספקיות המובילות מכרו כל אחת במהלך תקופה זו ביותר ממאה מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים