אורקל ספגה מכה בקרב הפטנטים נגד גוגל

באחרונה דחה רשם הפטנטים של ארצות הברית 17 מבין 21 הטענות שעליהן מסתמכת גוגל באחד הפטנטים שבגינם הגישה אורקל תביעה נגדה ● הפטנט שבו מדובר עוסק בבקרת גישה למשאבים ומתאר בקשות לגישה לפלטפורמת תוכנה ● אורקל יכולה לערער על ההחלטה במשך חצי שנה, ואם היא לא תערער, או שהערעור יידחה, קרוב לוודאי שהפטנט על שמה של אורקל יבוטל

רשם הפטנטים של ארצות הברית עשוי לבטל את אחד מהפטנטים שבגינם תובעת אורקל (Oracle) את גוגל (Google).

בשבוע שעבר דחה הרשם 17 מבין 21 הטענות שעליהן מסתמכת גוגל באחד הפטנטים שבגינם הגישה אורקל תביעה נגדה. זאת, בעקבות בחינה מחדש של הפטנט שביקשה גוגל לערוך – הליך שגרתי בתביעות על הפרת זכויות בפטנט, שנועד לוודא שאורקל הייתה זכאית לרשום אותו מלכתחילה. הפטנט שבו מדובר עוסק בבקרת גישה למשאבים ומתאר בקשות לגישה לפלטפורמת תוכנה.

אורקל הגישה את התביעה בשנה שעברה בטענה שבמערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) יש משום הפרת זכויות במספר פטנטים שלה. בתחילת השנה נעשו מספר ניסיונות להשיג פשרה בין החברות, אולם הם כשלו ונקבע שהדיונים בתביעה יחלו באוקטובר. בהמשך נדחה מועד פתיחת הדיונים לשנה הבאה.

על ההחלטה של רשם הפטנטים לדחות את הטענות יכולה אורקל לערער במשך שישה חודשים. אם לא תגיש ערעור, או אם הוא יידחה, קרוב לוודאי שהפטנט על שמה של אורקל יבוטל.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאורקל או מגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים