הצעת חוק: חברות תקשורת שהפרו את תנאי הרישיון שלהן ייקנסו בהתאם להכנסותיהן ולחומרת ההפרה

לפי ההצעה, הפרה של הוראות הרישיון מצד חברת תקשורת תאפשר למשרד התקשורת להטיל עליה עיצומים כספיים הנגזרים מאחוז מסוים מההכנסות ומחומרת ההפרה שבוצעה, אף אם מדובר בפגיעה בלקוח בודד ● הקנסות עשויים להגיע עד לחצי מיליון שקלים בחברות הקטנות ועד ל-15 מיליון שקלים בחברות הגדולות ● הצעת החוק תוגש לאישור ועדת השרים לחקיקה ביום א' הקרוב

משרד התקשורת הגיש הצעת חוק שעניינה הטלת עיצומים כספיים מדורגים על בעלי רישיונות שונים בתחום התקשורת, לפיה הפרה של הוראות הרישיון, אף אם מדובר בפגיעה בלקוח בודד, תאפשר למשרד להטיל על בעלי הרישיונות עיצומים כספיים הנגזרים מאחוז מסוים מההכנסות ומחומרת ההפרה שבוצעה.

עד כה, נוכח ההוראות בחוק הקיים, גובה העיצום הכספי על חברות שלהן הכנסות גבוהות הגיע לסכומים של עד 15 מיליון שקלים, אך לא איפשר לתת למנכ"ל משרד התקשורת שיקול דעת לעניין קביעת סכום העיצום הכספי, באופן שיהלום את חומרת ההפרה, על כן לא נעשה שימוש בכלי זה.

ממשרד התקשורת נמסר, כי המתכונת החדשה של החוק, תאפשר שיקול דעת והתאמה בין חומרת ההפרה וגובה העיצום הכספי, ובכך תחזק את יכולת האכיפה של המשרד, תעודד ציות מצד בעלי הרישיונות ותספק למשרד "ארגז כלים" משוכלל בהתמודדות עם הפרות חוק והפרות רישיון מצד חברות התקשורת.

הסכום המרבי של העיצום הכספי אותו רשאי המנהל להטיל על חברות בתחום הבזק יהיה מבוסס על שילובם של שני קריטריונים: חומרת ההפרה, וגובה ההכנסות השנתיות של החברה המפרה. באשר לחומרת ההפרה נקבעו בתוספת לחוק ארבע דרגות חומרה להפרות השונות של הוראות ההסדרה בתחום הבזק. באשר לגובה ההכנסות השנתיות, הרי שעיקרון זה קובע את סכום העיצום הכספי כפונקציה של ההכנסות השנתיות של החברה המפרה.

סכום העיצום הכספי הקבוע כיום בחוק לעניין חברה שהכנסתה השנתית עומדת על כ-100 מיליון שקלים הוא כ-1.68 מליון שקלים. כעת מוצע שסכום זה יהיה העיצום הכספי המרבי שניתן להטיל על חברה שכזו. עוד מוצע, כי למנכ"ל משרד התקשורת תהיה סמכות להטיל עיצום כספי נמוך יותר באופן שיהלום את חומרת ההפרה.

סכום העיצום הכספי הקבוע כיום בחוק לעניין חברה שהכנסתה השנתית כמיליארד שקלים, הוא כ-4 מיליון שקלים. כעת מוצע שסכום זה יהיה העיצום הכספי המרבי שניתן להטיל על חברה שכזו. עוד מוצע, כי למנכ"ל משרד התקשורת תהיה סמכות להטיל עיצום כספי נמוך יותר באופן שיהלום את חומרת ההפרה.

כאמור, בהצעת החוק מציע משרד התקשורת לקבוע את ההפרות של ההוראות השונות בתחום הבזק לפי ארבע דרגות חומרה. כך, לעניין הפרות המפורטות בחלק א' של התוספת המוצעת לחוק, המנכ"ל יהיה רשאי להטיל עיצום כספי בסכום של עד שמינית הסכום הבסיסי המפורט המתייחס לחברה המפרה. לעניין הפרות המפורטות בחלק ב' – עד רבע הסכום הבסיסי, לעניין הפרות המפורטות בחלק ג' – עד מחצית הסכום הבסיסי, ולעניין הפרות המפורטות בחלק ד' – עד מלוא הסכום הבסיסי.

על מנת לסבר את האוזן, הסכום הבסיסי הקבוע כיום בחוק לעניין חברות תקשורת גדולות, לפי רמת ההכנסות השנתיות, הינו כ-16 מיליון שקלים. לפי הצעת החוק, מנכ"ל המשרד יהיה רשאי להטיל עיצום כספי עד גובה של כ-2 מיליון שקלים בגין הפרה המפורטת בחלק א', עד כ-4 מיליון שקלים בגין הפרה המפורטת בחלק ב', עד כ-8 מיליון שקלים בגין הפרה המפורטת בחלק ג', ועד כ-16 מיליון שקלים בגין הפרה המפורטת בחלק ד'.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים