ארה"ב: מתקפת פישינג אגרסיבית על מערך ה-IT של הצבא

על פי הצבא האמריקני, כמה מתקפות פישינג התרחשו השבוע, כאשר המובחנת מכולן היא בתצורת מייל הנושא את הכותרת "Deposit Posted", שנשלחה לכאורה מ-USAA, גוף המספק שירותים פיננסיים לצבא, למשפחות החיילים ולאנשי המילואים שלו ● מתקפות נוספות בוצעו באמצעות מיילים שנשלחו לכאורה מבכירים בצבא ● מיילים אלו הכילו סוס טרויאני שביכולתו להרוס את מערכות המיחשוב של הנמענים, ואת רשתות התקשורת של הבסיסים בהם הם נמצאים

צבא ארה"ב קיבל מתנה לא חביבה לחג המולד, בתצורת מתקפת פישינג אגרסיבית על תיבות דואר רבות של חייליו ומפקדיו, כך דווח אתמול (ד'). על פי הצבא האמריקני, כמה מתקפות פישינג התרחשו השבוע, כאשר המובחנת מכולן היא בתצורת מייל הנושא את הכותרת "Deposit Posted", שנשלחה לכאורה מ-USAA, גוף המספק שירותים פיננסיים לצבא, למשפחות החיילים ולאנשי המילואים שלו.

במייל התבקשו הנמענים לפתוח קובץ שהיה נגוע בנוזקת זאוס (Zeus), הגורמת לכך שהשולחים יכולים להשיג גישה למידע אישי חסוי של הנמענים, לרבות האפשרות לבצע אתחול של המחשבים שלהם.

מתקפות נוספות בוצעו באמצעות מיילים שנשלחו לכאורה מבכירים בצבא. מיילים אלו ביקשו מהנמענים לבצע מייד הורדות של תוכנות ולהתקין אותם על מחשביהם, בשל "צרכים ביטחוניים דחופים". מיילים אלה הכילו סוס טרויאני שביכולתו להרוס את מערכות המיחשוב של הנמענים, ואת רשתות התקשורת של הבסיסים בהם הם נמצאים, לצד היכולת לבצע כריית מידע אסורה, לאחר הגעה למידע בלא הרשאה.

הצבא הוציא הודעה לחיילים משתמשי מחשב לנהוג במשנה זהירות בעת פתיחת מיילים שמגיעים אליהם משולחים בלתי ידועים, ולהימנע מלבצע התקנות של תוכנות לכאורה.

ה-FBI בסיוע רשויות חקירה בצבא, פתח בחקירת המקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים