שי בליצבלאו, מגלן: "הפריצות אינן אנטי ישראליות"

"הפורצים הם לא אנטי ישראליים או אנטישמים - בעבר הם פרצו לאתרים מוסלמיים באיראן", אמר בליצבלאו, מנכ"ל מגלן, בעקבות הפריצה הלילה לאתרים בארץ ● לדבריו, אחד ההאקרים הוא מסעודיה, שני מקטאר ושלישי הוא האקר רוסי שנמצא בזגרב, בירת קרואטיה ● "הפריצות לא היו מתוחכמות או רבות השקעה", הוסיף

"הפריצות שבעקבותיהן פורסמו פרטי הגולשים הישראלים אינן מתוחכמות ואינן אנטי ישראליות", כך קובע שי בליצבלאו, מנכ"ל מגלן טכנולוגיות הגנת מידע, בעקבות הדליפה לרשת של הנתונים האישיים של אלפי ישראלים, ובכלל זה מספרי כרטיסי האשראי שברשותם.

לדברי בליצבלאו, "ביצעו את הפריצה שלושה האקרים – האחד מדוחה, בירת קטאר, השני מערב הסעודית והשלישי הוא האקר רוסי שנמצא כעת בזגרב, בירת קרואטיה. נכון שברור שהם לא חובבי ציון, אולם הפריצה נעשתה לשם הפריצה בלבד. הם לא אנטי ישראליים או אנטישמים – בעבר הם פרצו לאתרים מוסלמיים באיראן. כמו כן, חשוב לציין שזאת לא מתקפת סייבר מכוונת, שאין להאקרים הללו כל קשר לאנונימוס (Anonymus) ושהם לא רוצים קשר שכזה".

בליצבלאו אמר, כי הפריצה נעשתה באמצעות הזרקת SQL. לדבריו, ההאקרים נכנסו לכמה אתרים גדולים שמחזיקים בסיסי נתונים של קניות וגנבו משם את פרטי הלקוחות שביצעו רכישות באתרים אלה. בסך הכול, הופצו ברשת תשעה בסיסי נתונים, כאשר בכל אחד מהם יש פרטים של מאות עד אלפי כרטיסי אשראי. מומחי מגלן בחנו במהלך הלילה את הנתונים שהופצו, ומהם עולה שפחות מ-1% מהפרטים בתוקף.

מאחד האתרים שנפרץ, sale365, נקצרו נתונים של 27 אלף לקוחות, אמר בליצבלאו. אתר נוסף הוא bizmakebiz – אתר רישות עסקי, שממנו נגנב כל בסיס הנתונים, הכולל 4,000 איש, לרבות התכתובות מול המשתמשים. עוד הוא ציין, כי נפרצו חנות יודאיקה בארצות הברית ורשת עסקית של צעירים אמריקנים.

"כשנפרצו האתרים הללו, על הדרך נחשפו שמות משתמש וסיסמאות גם באתרים אחרים, למשל פורטל הספורט One", הוסיף. "באמצעות הפריצה נשלחו לינקים למשתמשי האתר".

בליצבלאו סיים בציינו, כי "הפריצות לא היו מתוחכמות או רבות השקעה. בין העדויות לכך: האקרים עשו שימוש בכלים אוטומטיים, לא השתמשו במודולים מתוחכמים ולא הצליבו נתונים מול בסיסי נתונים אחרים – מה שהוריד את רמת האיכות של הפריצות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים