סם פלמיסאנו, יבמ: "מכירת עסקי ה-PC ללנובו סייעה לנו להרחיב עסקינו בסין"

"העסקה הייתה הכרחית עבור יבמ, כי החברה הייתה חייבת לצאת מעסקים בעלי שולי רווח נמוך, להדיר רגליה מהמסחר במוצרי צריכה, ולהתמקד במיחשוב ארגוני, תוכנה, חומרה ושירותים - שם יש יותר הזדמנויות עסקיות", אמר מנכ"ל יבמ היוצא בראיון לניו יורק טיימס ● פלמיסאנו אמר עוד, כי בטרם מכירת עסקי ה-PC, הוא קיבל ובחן הצעות נוספות לזו של לנובו, בין השאר מ-דל ומספקיות מיחשוב אחרות

מכירת עסקי ה-PC ללנובו (Lenovo) הייתה טובה עבור הענק הכחול ואסטרטגית עבור האינטרסים שלה בסין – כך אמר בראיון לניו יורק טיימס (The New York Times) סם פלמיסאנו, מנכ"ל יבמ (IBM) היוצא.

כאשר הודיעה יבמ ב-2004 על כוונתה למכור את חטיבת ה-PC שלה ליצרנית המערכות הסינית לנובו, המהלך נתפס כשנוי במחלוקת. כאז, כן היום, מנכ"ל יבמ היוצא קובע כי המהלך היה מוצלח מבחינה אסטרטגית עבור הענק הכחול. לדבריו, העסקה בהיקף 1.75 מיליארד דולרים הייתה הכרחית עבור יבמ, כי החברה הייתה חייבת לצאת מעסקים בעלי שולי רווח נמוך, להדיר רגליה מהמסחר במוצרי צריכה, ולהתמקד במיחשוב ארגוני, תוכנה, חומרה ושירותים – שם יש יותר הזדמנויות עסקיות, לדבריו.

המכירה של חטיבת ה-PC גררה ביקורת פנימית לפני העסקה וגם ביקורת חיצונית לאחריה. בכירים בענק הכחול הביעו דאגה מכך שאובדן הכוח הטמון בחטיבת ה-PC של הענק הכחול ישפיע לשלילה על עסקיה האחרים של החברה, ויביא לכך שמי שלא ירכוש PC של יבמ, לא ירצה לרכוש, למשל, שרת של החברה. חשש נוסף היה מ-"דילול" והיחלשות המותג של יבמ.

פלמיסאנו הגיב על הביקורת שנמתחה על יריבתה של יבמ, HP, שחשבה גם היא לעשות מהלך דומה – מהלך שסוכל בסופו של דבר. לדבריו, "שמעתי את כל הטיעונים, כל אחד ואחד מהטיעונים. אבל אם אתה מחליט שאתה הולך לפעול בשדה אחר, שם יש חדשנות, מתאפשר לך לעשות דברים ייחודיים, ולקבל עליהם יותר רווח. עסקי ה-PC לא היו כאלה ואינם כאלה". הוא רמז כי ההשוואה של יבמ ל-HP אינה נכונה, כי HP העמיקה את עסקיה בעולם ה-PC בשל רכישתה את קומפאק (Compaq) ב-2002.

פלמיסאנו אמר, כי בטרם מכירת עסקי ה-PC, הוא קיבל ובחן הצעות נוספות לזו של לנובו, בין השאר מ-דל (Dell) ומספקיות מיחשוב אחרות. הטיימס ציטט מאמרים מאותה עת, לפיהם הממשל הסיני חפץ שיותר תאגידים יפעלו בסין, ושתאגידים סיניים יפעלו גלובלית, ובכך יסייעו ליעדי מדינת הענק. יבמ, נכתב, הבינה את הפוטנציאל הטמון בהרחבת עסקיה האחרים בסין בשל המכירה הזו. כך, לנובו הפכה להיות יצרנית ה-PC השניה בעולם, על פי IDC – לאחר HP ולפני דל.

פלמיסאנו ציין את מפת הדרכים העסקית של הענק הכחול, כפי שפורסמה לא פעם בעבר, של התמקדות בשווקים מתפתחים, ובראשן מדינות BRIC – ברזיל, רוסיה, הודו וסין. ברבעון השלישי של 2011, הכנסות הענק הכחול מכלל השווקים שבצמיחה גדלו ב-19%, והכנסותיה ממדינות BRIC – ב-17%. הכנסות הענק הכחול משווקים שבצמיחה מהוות 23% מכלל הכנסותיה במימד הגיאוגרפי.

בתחילת השבוע החליפה וירג'יניה רומטי את פלמיסאנו בתפקיד המנכ"ל, והוא נותר יו"ר הענק הכחול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים