חילופי האשמות בעקבות מסע פרסום שנוי במחלוקת של גוגל
מנהלי גוגל שכרו משרד פרסום כדי לקדם את דפדפן כרום - אלא שבהודעות שפורסמו הייתה משום הפרה של הכללים שקבעה גוגל עצמה ● בשני הצדדים מכחישים כל קשר לכך
מי אחראי למסע פרסום מקוון שיש בו משום הפרת הכללים שקבעה גוגל (Google) – האם גוגל עצמה או משרד הפרסום ששכרה? שני הצדדים מכחישים כל קשר לכך.
הבלוגים SEO Book ו-Search Engine Land, שעוסקים בחיפוש ברשת, דיווחו באחרונה על סדרה של הודעות ממומנות שהופיעו בבלוגים, על פי הזמנתה של גוגל. הבעיה היא שבהודעות אלה הופיעו קישורים לגוגל, בעוד שבענקית החיפוש יוצאים נגד תכנים באיכות נמוכה, שכל מטרתם לקדם חברות בתוצאות החיפוש. על פי ההגדרות של גוגל עצמה, הודעות ממומנות מסוג אלה שפורסמו, שכוללות קישורים לקידום המוצרים שלה, הן בדיוק תכנים כאלה.
בהנחיות של גוגל למפרסמים מצוין במפורש, כי "מכירה או קנייה של קישורים לקידום הדירוג באלגוריתם PageRank היא בבחינת הפרה של כללי גוגל לבעלי אתרים ועלולה לפגוע בדירוג של האתר בתוצאות החיפוש". על פי הכללים של גוגל, קישורים ממומנים חייבים לכלול את המאפיין rel="nofollow" לצד הקישור בקוד ה-HTML של הדף, אלא שבקישורים שהופיעו בהודעות המדוברות של גוגל לא נכלל המאפיין הזה. משום כך, אפשר לטעון שגוגל מפירה את ההנחיות שקבעה בעצמה.
נוכח הפניות הרבות של חברות מתחרות לרשויות להגבלים עסקיים ברחבי העולם, הדבר האחרון שבגוגל מעוניינים בו הוא יצירת רושם שהיא מחילה כללים מסוימים על חברות אחרות – וכללים אחרים על עצמה. משום כך מיהרו להבהיר, הן בגוגל והן במשרדי הפרסום שלה, שלא ניתנו הנחיות לפרסם הודעות כאלה.
"גוגל מעולם לא אישרה שום פרסום מלבד מודעות מקוונות רגילות", מסר דובר החברה. "אנחנו מקפידים להימנע מפרסום של הודעות ממומנות, ובכלל זה תשלום לעורכי בלוגים כדי שיקדמו את מוצרינו, משום שפרסומים כאלה אינם שקופים ואינם משרתים את האינטרסים של המשתמשים. אנחנו בודקים אילו שינויים עלינו לערוך כדי למנוע תופעות דומות בעתיד".
גם סקוט בטון, מנכ"ל Unruly Media, המשרד לפרסום באינטרנט ששכרה גוגל, הכחיש שהחברה פעלה כדי לקדם את הדירוג של גוגל בתוצאות החיפוש. בהודעה שפרסם בטון בבלוג של אנדרו גירדווד, שעוסק בשיווק באינטרנט, ציין בטון ש-"מעולם לא דרשנו מעורכי בלוגים להוסיף קישור לאתר של המפרסם, וכך גם במקרה זה".
תגובות
(0)