אחרי ארבעה חודשי חיפוש: נשיא PayPal, סקוט תומפסון, ימונה למנכ"ל יאהו!

תומפסון ינהל את החברה לאחר שזו דשדשה בתקופת המנכ"לית הקודמת, קרול בארץ ● לדברי תומפסון, "יאהו! מוכנה לחזור לקדמת הבמה" ● הוא ייאלץ להמשיך את ההתמודדות של יאהו! בתחרות המחריפה מול פייסבוק וגוגל

אחרי ארבעה חודשים של חיפושים, ענקית החיפוש יאהו! (!Yahoo) מצאה מנהיג – ומינתה למנכ"ל החברה את סקוט תומפסון, נשיא PayPal, חטיבת התשלומים של אי-ביי (eBay). הוא ייכנס לתפקידו בשבוע הבא.

תומפסון יחליף את טים מורס, מנהל הכספים הראשי, ששימש כמנכ"ל הזמני של יאהו! מאז שפוטרה המנכ"לית הקודמת, קרול בארץ, בשיחת טלפון מפתיעה. תקופתה של בארץ התאפיינה בעיקר בקיפאון ובקרע עם השותפה הסינית, Alibaba.

בתקופתו של תומפסון שגשגה PayPal, ומספר המשתמשים בשירותיה הכפיל את עצמו מ-50 ליותר מ-100 מיליון. האתגר עימו יהיה עליו להתמודד כעת הוא מערכה על תקציבי הפרסום באינטרנט מול המתחרות גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook). הרקע של תומפסון, שבטרם מונה לנשיא PayPal שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, הוא פיננסי וטכנולוגי, ולא אינטרנטי. הוא היה מנמ"ר ב-Barclays Global Investors וסגן נשיא לטכנולוגיה בחטיבת Inovant של ויזה (Visa).

יאהו! נחשבת עדיין לאחד האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט, אך מתקשה להתמודד בתחרות המחריפה מול פייסבוק וגוגל, ששווי השוק שלה, 170 מיליארד דולרים, גבוה פי עשרה מזה של יאהו!. יש לחברה 700 מיליון משתמשים יחודיים מדי חודש.

על פי סקר של ZenithOptimedia, שפורסם לפני חודש, יאהו! נמצאת במקום השני בנתח שוק הפרסום באינטרנט ב-2010, עם 8.3% לעומת 9.6% ב-2009 – הרבה אחרי גוגל, שהגיעה למקום הראשון עם 44.1% ב-2010 בהשוואה ל-41.9% ב-2009. הנתח של AOL ירד ב-2010 ל-1.5% בלבד אל מול 2.2% ב-2009 ו-6.3% ב-2006. לעומת זאת, בנתח של פייסבוק נרשמה עלייה של יותר מכפליים – מ-1.4% ב-2009 ל-3.1% ב-2010. ב-ZenithOptimedia העריכו, כי העלייה של פייסבוק תימשך וכבר השנה יעלה הנתח שלה על זה של מיקרוסופט (Microsoft).

רוי בוסטוק, יושב ראש הנהלת יאהו!, אמר ש-"סקוט מביא עימו ניסיון מוכח בבניית תשתית מוצקה מנכסים וממשאבים קיימים, והוא יבעיר את להבת הצמיחה מחדש".

"נחזור לספק חדשנות באינטרנט"

בשיחה ראשונה עם משקיעים ועיתונאים אמר תומפסון, כי "החברה מוכנה לחזור לקדמת הבמה, לספק חדשנות באינטרנט עם תועלות עסקיות". לדבריו, "העשור הקרוב הולך לחוות מהפכות רבות משמעות מבחינה טכנולוגית ואני רוצה שיאהו! תהיה שם, תוביל אותן ותהיה שותפה להן. אילולא הייתי בטוח ומאמין בכך, לא הייתי פה". אנליסטים ציינו, כי תומפסון לא נשמע כמו מישהו שהולך לארגן את קבורתה של החברה בראשותו, או את רכישתה.

מספר חברות הביעו באחרונה התעניינות ברכישתה של יאהו!. בהודעה שהופצה לעובדי יאהו! בספטמבר האחרון פורסם, כי "מספר גורמים" מתעניינים בחברה. באוקטובר פורסם, כי מיקרוסופט עשויה להגיש הצעת רכש חדשה לרכישת החברה, לאחר שב-2008 היא דחתה הצעת רכש קודמת של הענקית מרדמונד, בסכום של 47.5 מיליארד דולרים.

חברה נוספת שנראה, כי היא מתעניינת ברכישת יאהו! היא גוגל. באוקטובר פורסם, כי בגוגל בוחנים את האפשרות לקחת חלק ברכישת יאהו! וכי גורמים בענקית החיפוש שוחחו לפחות עם שתי חברות השקעות פרטיות על סיוע אפשרי ברכישת פעילות הליבה שלה.  נראה, כי בגוגל מתלהבים בעיקר מהאפשרות למכור פרסומות באתרי האינטרנט שלה.

באוקטובר אמר ג'ק מה, יושב ראש חברת Alibaba Group Holding, ש-40% ממניותיה מוחזקים על ידי יאהו!, שהוא "רוצה מאוד" לרכוש אותה. כמו כן, על פי סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), ניהלה חברת ההשקעות Silver Lake דיונים על עסקה לרכישת יאהו!, ביחד עם Alibaba וחברת Digital Sky Technologies מרוסיה.  על החברות הנוספות שהוזכרו כרוכשות אפשריות של יאהו!, מאז פרישתה של המנכ"לית בארץ ונוכח שערן העגום של מניות החברה, נמנות קרן הון-הסיכון אנדרסן-הורוביץ וענקית האינטרנט לשעבר AOL.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים