מספר המנויים הסלולריים ברחבי העולם התקרב בסוף 2011 לשישה מיליארד

שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים עומד על 87% מכלל אוכלוסיית העולם ועל 79% מכלל האוכלוסייה במדינות המתפתחות - כך עולה מנתונים שפרסם האיגוד העולמי לטלקומוניקציה ● ב-159 מדינות פועלות כיום רשתות דור שלישי, אך שטח הכיסוי של רשתות הדור השני גדול פי שניים ● בסך הכול גולשים כיום באינטרנט שליש מאוכלוסיית העולם ● המדינה הגדולה עם האינטרנט הכי מהיר היא דרום קוריאה

מספר המנויים הסלולריים ברחבי העולם עמד בסוף 2011 על 5.9 מיליארד – מספר מרשים אם לוקחים בחשבון שכלל אוכלוסיית העולם מונה שבעה מיליארד בני אדם בסך הכול. שיעור החדירה של הטלפונים הסלולריים, על פי הנתונים שפרסם איגוד הטלקומוניקציה העולמי (ITU), עומד, אם כן, על 87% מכלל אוכלוסיית העולם ועל 79% מכלל האוכלוסייה במדינות המתפתחות.

מספר המנויים לאינטרנט סלולרי בפס רחב עומד על 1.2 מיליארד. קצב הגידול השנתי במספר המנויים לאינטרנט סלולרי עמד בארבע השנים האחרונות על 45 אחוזים וכיום עולה מספר המנויים לאינטרנט סלולרי בפס רחב על מספר המנויים בפס רחב נייח, ביחס של 2:1.

ב-159 מדינות ברחבי העולם פועלות כיום רשתות סלולר מדור שלישי, אך שטח הכיסוי של רשתות הדור השני גדול פי שניים משטח הכיסוי שלהן. במדינות המפותחות נוהגים מרבית המנויים לגשת לאינטרנט הן בתקשורת סלולרית והן בקו נייח, בעוד שבמדינות המתפתחות, הגישה לאינטרנט נעשית בדרך כלל רק בתקשורת סלולרית.

בשליש מבין 1.8 מיליארד משקי הבית ברחבי העולם יש כיום גישה לאינטרנט בקו נייח, בהשוואה לחמישית ממשקי הבית אך לפני חמש שנים. במדינות המתפתחות, ברבע ממשקי הבית יש כיום מחשב PC ובחמישית ממשקי הבית יש גישה לאינטרנט.

מבין המדינות הגדולות, דרום קוריאה מציעה את הגישה המהירה ביותר לאינטרנט, כאשר כמעט בכל שטחה של המדינה אפשר לגשת לאינטרנט בקצב תקשורת של 10 מגה-סיביות לשנייה. בארצות הברית, לשם השוואה, כשליש מהתושבים יכולים לגשת לאינטרנט בקצב זה, בעוד שקצב התקשורת המוצע לשאר התושבים נמוך יותר – 256 קסל"ש עד 2 מסל"ש, או 2 מסל"ש עד 10 מסל"ש.

בסך הכול גולשים באינטרנט שליש מאוכלוסיית העולם, כאשר ל-45% מהגולשים לא מלאו עדיין 25 שנים. היקף הגישה לאינטרנט במדינות המתפתחות נמצא במגמה של צמיחה, ובשנה שעברה עמד שיעורם של גולשי האינטרנט במדינות אלה על 62% מכלל הגולשים בעולם, בהשוואה ל-44% בלבד ב-2006. רבע מכלל הגולשים מתגוררים בסין.

במדינות המתפתחות, 30% מהאזרחים בני עד 25 גולשים באינטרנט. מאחר ש-70% מהאזרחים בני עד 25 במדינות המתפתחות הם 1.9 מיליארד בני אדם בסך הכול, נותר עדיין כר נרחב להתפתחות.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אילן כרמלי

    יש לבדוק היטב את הנתונים - מי שמע במרכז אפריקה על סלולר?

אירועים קרובים