מיקרוסופט רשמה פטנט על מערכת ניווט להולכי רגל

בפטנט מתוארת מערכת דו-כיוונית שמאפשרת להציע מכשירי ניווט להולכי רגל שמבקשים להגיע ליעד בדרך הטובה ביותר ● המשתמשים יכולים לבקש שהנתיב יתאים לכיסאות גלגלים, למשל, שתהיה בו גישה לתחבורה ציבורית, או שיעבור סמוך לסניף של רשת סטארבקס ● המשתמשים יכולים גם לבקש שהנתיב המוצע יעקוף שכונות שיש בהן אחוזי פשיעה גבוהים, או שהמערכת תבחר בנתיב הקצר ביותר, או בנתיב שמשקיף על נוף יפה

רשם הפטנטים של ארצות הברית אישר לחברת מיקרוסופט (Microsoft) לרשום פטנט על מערכת ל-"הפקת נתיבים עבור הולכי רגל". בפטנט מתוארת מערכת דו-כיוונית שמאפשרת להציע מכשירי ניווט להולכי רגל שמבקשים להגיע ליעד בדרך הטובה ביותר. הפטנט מתייחס לאיסוף נתונים, ניתוח הנתונים בהתאם לדרישות של הולכי הרגל, ולבסוף הפקת הנתיב.

המשתמשים יכולים לבקש שהנתיב יתאים לכיסאות גלגלים, למשל, שתהיה בו גישה לתחבורה ציבורית, או שיעבור סמוך לסניף של רשת סטארבקס. המשתמשים יכולים גם לבקש שהנתיב המוצע יעקוף שכונות שיש בהן אחוזי פשיעה גבוהים, או שהמערכת תבחר בנתיב הקצר ביותר, או בנתיב שמשקיף על נוף יפה. לאחר שהמשתמשים הגדירו את בקשותיהם, מנתחת המערכת את המידע ומציגה את הנתיב המוצע במפה, ברשימה של של הנחיות ניווט פנייה אחר פנייה או בהנחיות קוליות.

המערכת שתוארה עד כה אינה שונה בהרבה ממערכות ניווט רגילות, אולי עם כמה התאמות לשימושם של הולכי הרגל. אולם, הפטנט מציג גם מספר חידושים. ראשית, המכשירים שייוצרו על בסיס המערכת יאספו כל העת נתונים על הדרכים שבהן בוחרי המשתמשים. שנית, המערכת היא דו-כיוונית ומחייבת תקשורת לשרת, בניגוד למערכות העצמאיות אותן מעדכנים בתדירות של פעם בשנה, בדרך כלל.

התקשורת הקבועה תאפשר עדכון מתמיד לגבי אחוזי פשיעה, ידיעות חדשותיות, נתוני תעבורה, תנאי מזג אוויר או נקודות עניין דוגמת מסעדות. כך תוכל המערכת להמליץ להולכי הרגל לבחור, למשל, ברכבת תחתית במקום בהליכה על המדרכה כאשר עומד לרדת גשם כבד, או להמליץ לנהגים על שימוש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לאירוע ספורט שמחירי החנייה בו גבוהים, או שבדרך אליו יש עומס תעבורה כבד.

ניתוח הנתונים מתבצע בטכנולוגיה של בינה מלאכותית. המערכת בוחנת את האמינות של מקורות המידע השונים ומתייחסת גם להקשרים של נתיבים קודמים שבהם בחר המשתמש. המערכת לומדת את הרגלי המשתמשים – האם הם נוהגים לעצור במקומות שונים וליהנות מהנוף, למשל, או שהם הולכים מהר כדי לשמור על כושר, ולוקחת מאפיינים אלה בחשבון כאשר היא מחשבת את הנתיב המוצע, על מנת להעניק את מרב ההנאה והתועלת למשתמשים.

כדי שמפעילי המערכת יוכלו גם להרוויח ממנה, כוללת המערכת מנגנונים לפרסום מודעות וגם המלצות על מקומות שעשויים להתאים למאפייני המשתמשים, כפי שנלמדו על ידי המערכת, ואשר המשתמשים עשויים להוציא בהם כסף.

,

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים