דיווח: הבנקים בסעודיה נערכים למתקפת נגד קיברנטית

על פי הדיווח ברשת אל-ערבייה, ההיערכות של הבנקים הסעודים באה בתגובה להצהרות של סגן שר החוץ, דני איילון, שאמר כי "לישראל יש יכולות אקטיביות לפגוע באלו המנסים לפגוע בה ואף גורם או האקר לא יהיה חסין מפעולת תגובה" ● במסגרת ההיערכות של הבנקים בסעודיה, דיווחה רשת הטלוויזיה, העלו מנהלי אבטחת המידע בבנקים את הכוננות של מערכות המיחשוב שלהם, הוסיפו אמצעי אבטחה נוספים, והגבירו את רמת הניטור מפני פגיעה ומתקפות מקוונות אפשריות

הבנקים בערב הסעודית נערכים, החל ממוצאי-שבת, למתקפת נגד קיברנטית של ישראל, כך דיווחה אתמול (א') רשת אל-ערבייה. על פי הדיווח, ההיערכות של הבנקים באה בתגובה להצהרות של סגן שר החוץ, דני איילון, שאמר באירוע שבת-תרבות בבאר שבע, כי "כל פגיעה במרחב הקיברנטי של ישראל, היא הפרת ריבונות השקולה לפעולת טרור ויש להתייחס אליה ככזו. לישראל יש יכולות אקטיביות לפגוע באלו המנסים לפגוע בה ואף גורם או האקר לא יהיה חסין מפעולת תגובה. בהחלט ניתן גם לפגוע גם באלה המנסים לפגוע בנו".

בשבוע שעבר אירעו כמה מקרים של דליפת אלפים פרטים של כרטיסי אשראי ונתונים אישיים נוספים של ישראלים על ידי קבוצת האקרים מסעודיה. בתגובה, נמסר, העלו הבנקים בסעודיה את רמת האבטחה במערכות ה-IT שלהם, מחשש לפגיעה אפשרית בהן. זאת, כך דווח, ""לאור ההצהרות של ממשלת ישראל לפיהן גניבת פרטי האשראי מהווה הפרה של הריבונות הישראלית, ולכן היא נדמית לפעולת טרור שנדרש להגיב עליה".

במסגרת ההיערכות של הבנקים בסעודיה, דיווחה רשת הטלוויזיה, העלו מנהלי אבטחת המידע בבנקים את הכוננות של מערכות המיחשוב שלהם, הוסיפו אמצעי אבטחה נוספים, והגבירו את רמת הניטור מפני פגיעה ומתקפות מקוונות אפשריות. על פי התחנה הסעודית, "בכמה בנקים סעודיים העלו את רמת הכוננות מחשש לכל אפשרות שיותקפו, הם מתגברים גם את אמצעי האבטחה וההרתעה, וכמו כן מרחיבים את פעולות המעקב אחר פעולות חשודות או ניסיונות חוזרים לפגוע באתרים סעודים".

סמי אבו-זוהרי, אחד מדוברי החמאס ברצועת עזה, קרא להמשיך את המתקפות הקיברנטיות על ישראל. "אלו הן עוד דרכים להתנגדות הערבית והאיסלמית לכיבוש", אמר, תנועת חמאס מברכת על המאמצים הללו. אנחנו קוראים לנוער הערבי להמשיך במאמציו לתקוף, זהו לא פחות חשוב מההתנגדות של הנוער הפלסטיני על אדמת פלסטין. אנחנו קוראים לנוער הערבי לא לפחד מאיומים של הפחדנים הציוניים".

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים