הנאום האחרון של באלמר ב-CES: חלונות פון במרכז

"בעוד שבטלפונים אחרים יש המון סמלים ושלל יישומים, הרי שמערכת חלונות פון מציגה דרך טובה יותר", אמר מנכ"ל מיקרוסופט בנאומו השנתי, אך סירב להתייחס להחלטה של החברה לזנוח את הכנס ● מדבריו של מנכ"ל CEA – הארגון שמפיק את תערוכות CES, אפשר היה להבין שהפסקת השתתפותה של הענקית מרדמונד היתה בהסכמה הדדית, אולם מדברים שנכתבו בבלוג הרשמי של החברה בדצמבר האחרון, עלה שמדובר בהחלטה חד צדדית של מיקרוסופט

סטיב באלמר, המנכ"ל לשעבר של מיקרוסופט. צילום: פלי הנמר

מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), סטיב באלמר, עלה אמש (ב'), ככל הנראה בפעם האחרונה, לבמה כדי לשאת את נאום הפתיחה בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES 2012. כפי שצפו רבים, התמקד באלמר בעיקר במערכות חלונות פון (Windows Phone), אך דיבר גם על התוכניות של מיקרוסופט בתחום הבידור בסלון הבית ובמערכת ההפעלה העתידית, חלונות 8 (Windows 8).

באלמר הדגיש בעיקר את האסתטיקה העיצובית של ממשק מטרו (Metro), אשר מאחד את כל הרכיבים, וטען כי ממשק זה הוא "הכוכב האמיתי" בין כל הממשקים שמציעה החברה. "אני חושב שכולם מתלהבים כשהם רואים זאת", אמר באלמר למנחה הטלוויזיה ריאן סיקרסט, ששימש כמנחה האירוע, ולקהל של אלפי האנשים שהגיעו לשמוע את הנאום במלון Venetian בלאס וגאס.

"הגענו להסכמה על הפסקה מסוימת", אמר גארי שפירו, הנשיא והמנכ"ל של ארגון CEA (ר"ת Consumer Electronics Association) אשר מארגן את תערוכות CES, לפני שבאלמר עלה לבמה. "נדהמתי לשמוע שמנכ"ל מיקרוסופט לא יעלה עוד לבמה בשנים הקרובות". מדבריו של שפירו אפשר היה להבין שמדובר בהסכמה הדדית, אך מדברים שנכתבו בבלוג הרשמי של מיקרוסופט בדצמבר האחרון, עלה שמדובר בהחלטה חד צדדית של מיקרוסופט. בנאומו סירב באלמר להתייחס להחלטתה של החברה ומיד כשעלה לבמה אמר "בואו ניגש לעניינים".

על המסך הענק שמאחורי באלמר וסיקרסט הוצגו תמונות של המוצרים העתידיים של החברה, ובזה אחר זה עלו לבמה מנהלים בכירים בחברת מיקרוסופט כדי להגיש סקירות מעמיקות יותר ביחס למוצרים השונים. "אני נלהב מאוד מהיכולות שאליהן הגענו", אמר באלמר ביחס למערכת חלונות פון. "בעוד שבטלפונים אחרים יש המון סמלים ושלל יישומים, הרי שמערכת חלונות פון מציגה דרך טובה יותר".

בתערוכת CES עורכות מיקרוסופט והיצרניות שמשתפות עמה פעולה השקה מחודשת של מערכת חלונות פון לקהל הרחב. למרות שלאחר ההשקה הראשונה, בסוף שנת 2010, זכתה מערכת ההפעלה של מיקרוסופט למכשירים ניידים לביקורות אוהדות למדי, הרי שבקיץ האחרון נאלץ אפילו באלמר עצמו להודות שבשוק נחלה הפלטפורמה של מיקרוסופט כישלון חרוץ. מיקרוסופט השיקה עדכון תוכנה משמעותי, המכונה Mango, למערכות חלונות פון, עם מאות רבות של חידושים ושיפורים. יצרניות מכשירים, ובהן נוקיה (Nokia) ו-HTC, התחייבו להציג דור חדש של מכשירים על בסיס הגרסה החדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים