CES 2012: מולי אדן משווק את מחשבי האולטרה-בוק החדשים

אדן, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת לקוחות ה-PC באינטל, המשיך את מגמת ה-"דחיפה" של מחשבי האולטרה-בוק החדשים והציג את התכונות החדשות של מעבדי ה-Ivy Bridge, מעבדי ה-22 ננו מטר שיהיו בלב הגל השני של מחשבי האולטרה-בוק, שהראשונים ביניהם מוצגים ב-CES ● עוד בתערוכה: נטבוקים וטאבלטים חדשים

על רקע נאום הפרידה של סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט (Microsoft), שעלה אמש (ב'), ככל הנראה בפעם האחרונה, לבמה כדי לשאת את נאום הפתיחה בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית CES 2012., גם הנאום של מולי אדן, סגן נשיא ומנכ"ל קבוצת לקוחות ה-PC באינטל (Intel) משך תשומת לב רבה.

אדן, שעלה על הבמה יום לפני הבוס שלו, פול אוטליני – שיעלה לנאום מאוחר יותר היום (ג') – המשיך את מגמת ה-"דחיפה" של מחשבי האולטרה-בוק החדשים והציג את התכונות החדשות של מעבדי ה-Ivy Bridge, מעבדי ה-22 ננו מטר שיהיו בלב הגל השני של מחשבי האולטרה-בוק, שהראשונים ביניהם מוצגים ב-CES, כדוגמת ה-Aspire S5 של אייסר (Acer).

אדן הדגיש את התמיכה של המעבדים החדשים ב-DirectX 11 וכן ב-NFC (תקשורת בשדה קרוב) כך שניתן יהיה להשתמש במחשבי אולטרה-בוק כדי לבצע תשלומים במכונות שתומכות בטכנולוגיה הזו. בנוסף העריך אדן, כי ההשקה של חלונות 8, מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט, תוביל לכך שחברות יתחילו להציע מחשבי אולטרה-בוק שישלבו מסך מגע מסתובב לתצורת לוח. "אנשים לא רוצים לוותר על מקלדת אמיתית, אבל הם רוצים לחוות את המיטב משני העולמות. אנשים ישתמשו במסך המגע במחשב הנייד שלהם ותוך מספר שבועות אתם תופתעו שהייתם יכולים לעשות משהו בלי זה", אמר אדן.

מבין המחשבים שהושקו אתמול באופן רשמי אחד המעניינים ביותר היה ה-Spectre של HP, מחשב עם מסך 14 אינץ' בגוף של מחשב שמיועד למסכי 13.3 אינץ', המציע רזולוציה גבוהה במיוחד: 1600×900 פיקסלים. החברה מכנה אותו כמחשב אולטרה-בוק פרמיום, והוא מציע יכולות NFC ואודיו אלחוטי. המחשב אמנם מעט עבה יותר ממה שאינטל תיקננה עבור מחשבי אולטרה-בוק (20 מ"מ לעומת 18 מ"מ), אבל הוא שוקל 1.8 ק"ג בלבד והוא מצויד עדיין במעבד Core i5 מדור ה-Sandy Bridge. המחיר, כשיושק בתחילת פברואר, יהיה 1,399 דולרים.

מי שצפה את מותם של מחשבי הנטבוק יופתע לגלות ש-MSI וג'יגה-בייט (Gigabyte) הציגו נטבוקים המבוססים על מעבדי האטום (Atom) החדשים מסדרת Cedar Trail. ה-Wind U180 של MSI הוא סטנדרטי למדי מבחינת תכונותיו, להוציא כמובן שהוא מצויד במעבד N2800 חדש, אבל הוא מציע אפשרות לכונן קשיח בנפח של לא פחות מ-750 ג'יגה-בייט או כונן SSD בנפח של 512 ג'יגה-בייט, במקום כונן ה-320 ג'יגה-בייט שמגיע עמו כברירת מחדל.

הנטבוק של ג'יגה-בייט כבר יותר מעניין. בדומה למחשב שהציעה בתחילת הדרך, ה-T1600M החדש הוא נטבוק עם מסך מגע מסתובב למצב לוח שמציע רזולוציה גבוהה יחסית לנטבוק – 1366×768 פיקסלים וגם חיבור סלולרי מדור 3.5.

ג'יגה-בייט גם הציגה טאבלט חדש שמבוסס על מעבד אטום, אבל שני טאבלטים חדשים בלטו מעל כולם. מרוול (Marvell) הציגה טאבלט שמכונה XO3 ומהווה חלק מפרויקט OLPC (נייד אחד לכל ילד). כמו המחשבים הקודמים בפרויקט הזה, אמור הטאבלט החדש לעלות כ-100 דולרים והוא מיועד להפצה במקומות בהם ילדים אינם יכולים להרשות לעצמם לקנות מחשב. אחת התצורות בהן יגיע הטאבלט כוללת תאים סולאריים להטענתו, ובנוסף הוא ניתן להטענה באמצעות ארכובה, דבר שיכול להיות חיוני באזורים רבים בהם מופצים המחשבים במסגרת הפרויקט.

הטאבלט הבולט השני הוא ה-Iconia Tab A700 אייסר (Acer). מדובר באחד מהטאבלטים הראשונים שמצויד במעבד החדש מרובע הליבות של Nvidia, ה-Tegra 3. הוא מגיע עם הגרסה החדשה של אנדרואיד (Android), אבל הדבר הבולט הוא דווקא המסך שלו: רזולוציית HD מלאה (1,920×1,080 פיקסלים).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים