CES 2012: פייסבוק – גם במכונית

בתערוכת הגאדג'טים CES 2012 שנערכת השבוע בלאס וגאס הציגה מרצדס גרסה מיוחדת של שירות פייסבוק, מובנית במערכת הטלמטיקה של המכונית ● הגרסה המיוחדת למכונית כוללת תפקודים בסיסיים בלבד של הרשת החברתית, תוך התמקדות בנהגים שמבקשים לדעת את המיקום של חברים או בתי עסק ● המערכת תוצע בהדרגה בדגמי מרצדס השונים, החל משנת הדגם 2013

רבים מבין 800 מיליון המנויים של פייסבוק (Facebook) נוהגים להשתמש בשירותי הרשת החברתית במסעדה או בקולנוע. כעת הם יוכלו ליהנות ממנה גם בהמתנה ברמזור אדום: בתערוכת הגאדג'טים CES 2012 שנערכת השבוע בלאס וגאס הציגה מרצדס גרסה מיוחדת של שירות פייסבוק, מובנית במערכת הטלמטיקה של המכונית.

הגרסה המיוחדת למכונית כוללת תפקודים בסיסיים בלבד של הרשת החברתית, תוך התמקדות בנהגים שמבקשים לדעת את המיקום של חברים או בתי עסק. על פי דן רוז, סגן נשיא לשיתופי פעולה ושיווק פלטפורמות בחברת פייסבוק, הגרסה של מרצדס משקפת את ההתרחבות של החברתית, מתוך שאיפה להגיע לכמה שיותר זירות, מסכים ומכשירים שמחוברים לאינטרנט.

"מכוניות מצוידות היום בצגים גדולים ובמערכות טלמטיקה מתקדמות, ויצרניות רכב רבות מבקשות כיום לאפשר לנהגים ליצור קשר עם חברים וליהנות מהקשרים חברתיים" אמר רוז. "הניווט הלווייני מאפשר לראות היכן נמצאים החברים ולהציע אפשרויות מעניינות מאוד".

לדברי רוז, רשת פייסבוק משולבת כיום גם במכשירי טלוויזיה, ויצרניות רבות של מכשירי טלוויזיה מציגות בתערוכת CES את השילוב של פייסבוק. חברת DirectTV מציגה ב-CES טלוויזיה עם יישום פייסבוק שמאפשר למשתמשים לציין לחברים במה הם צופים ולהוסיף הערות.

עם זאת, בניגוד למכשירי טלוויזיה, במכונית יש לקחת בחשבון גם שיקולים של בטיחות בדרכים, במיוחד נוכח המודעות הגוברת לסכנות הכרוכות בהסחת דעת במהלך הנהיגה. לדברי רוברט פוליקנו, מנהל מוצר לשירותי טלמטיקה בחברת מרצדס, השירות אינו גורם להיסח דעת יותר ממערכת ניווט או או רדיו, וכל פעולה שכרוכה בהזנת טקסט ניתן לבצע רק כשהמכונית במצב נייח.

היישום של פייסבוק למכונית כולל מערך של הודעות מוכנות אותן יכול הנהג לשלוח בלחיצות אצבע ספורות או כמה סיבובים של כפתור, ואם היעד כבר הוזן למערכת הניווט, יכול הנהג לשלוח, למשל, הודעה שהוא בדרך לאותו יעד בציון זמן ההגעה המשוער, על סמך עומס התעבורה הנוכחי. הנהגים יכולים להציג רשימה של חברים שנמצאים בקרבת מקום, או מסעדות סמוכות שחבריהם ציינו לגביהם Like בפייסבוק.

לדברי פוליקנו, היישום הוא תולדה של שיתוף פעולה בין פייסבוק למרצדס שהחל לפני כשישה חודשים. היישום פותח על ידי מהנדסים של מרצדס בפאלו אלטו, קליפורניה, בשיתוף פעולה עם חברת פייסבוק. לנהגים במכוניות מרצדס מוצעים גם יישומים של גוגל (Google) ו-Yelp, והנהגים יכולים לעבור בין היישומים לפי הצורך, באמצעות סיבוב של כפתור. המערכת תוצע בהדרגה בדגמי מרצדס השונים, החל משנת הדגם 2013.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    אוי ואוי לנו אם הדבר הזה יעלה לכביש. מה לעזאזל חשבו להם שם במרצדס? להגיד אני IN ולהוכיח אני ראשון העיקר שאני יופיע בכותרות? איפה הבטיחות ? גם כך הטלפונים הניידים מסיחים את דעתם של רוב הנהגים , אזי להוסיף עוד גורם לתאונות? אני מקווה שמישהו במשרד התחבורה לא יאשר לייבא מכונית אשר בדגם שלה מותקן מוצר כזה.

אירועים קרובים