מוטורולה ולנובו ייצרו טלפונים שמבוססים על מעבדי אטום של אינטל

פול אוטליני, מנכ"ל אינטל, הפתיע כשהציג בתערוכת CES טלפון כמעט גמור של לנובו - במקום אבטיפוס של מכשיר, כפי שצפו בתחילה ● הטלפונים החדשים יהיו מבוססים על פלטפורמת ה-Medfield שאינטל ייצרה על בסיס מעבדי האטום שלה לטובת שוק הטלפונים החכמים והטאבלטים ● הטלפון שהוצג בתערוכה, K800, יגיע בתחילת המחצית השנייה של 2012 לשוק הסיני ועדיין לא ברור מתי יופץ בשאר העולם

גולת הכותרת בנאומו של פול אוטליני, מנכ"ל אינטל (Intel), בתערוכת CES הייתה ההודעה שמסר שלפיה החברה חתמה על חוזים עם לנובו (Lenovo) ומוטורולה (Motorola) לייצור טלפונים שמבוססים על פלטפורמת ה-Medfield. מדובר בפלטפורמה שאינטל ייצרה על בסיס מעבדי האטום (Atom) שלה לטובת שוק הטלפונים החכמים והטאבלטים. שוק זה נשלט כיום כמעט לחלוטין על ידי מעבדים שמבוססים על הטכנולוגיות של חברת ARM.

הצפי היה שאינטל תציג אבטיפוס של טלפון שמבוסס על Medfield, אולם ההפתעה הייתה שהוצג טלפון כמעט סופי, שמיוצר על ידי לנובו. מדובר בדגם K800, שמצויד במעבד במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ – מהיר מכל מעבד שקיים בשוק הנוכחי של הטלפונים החכמים – ומריץ את גרסה 4.0 של אנדרואיד (Android). המכשיר שהוצג כולל מסך בגודל של 4.5 אינץ' באיכות 720p ומצלמה אחורית ברזולוציה של 8 מגה-פיקסלים עם לד כפול. ה-K800 יגיע בתחילת המחצית השנייה של 2012 לשוק הסיני ועדיין לא ברור מתי יופץ בשאר העולם.

סנג'י ג'ה, מנכ"ל מוטורולה, הכריז בתערוכה שהחברה חתמה על הסכם רב שנתי עם אינטל לייצור מספר מכשירים שיהיו מבוססים על ה-Medfield, כולל טאבלטים, ואמר שהמכשירים הראשונים יגיעו לשוק כבר בקיץ הנוכחי.

אוטליני אמר בדבריו, כי "הטוב ביותר שיש לאינטל להציע בתחום המיחשוב מגיע לטלפונים החכמים. המאמצים שלנו עם לנובו ומוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) יעזרו לנו לבסס את מעבדי האטום בטלפונים החכמים ויספקו בסיס מוצק שעליו נבנה ב-2012 ומעבר לכך".

בתחום הטאבלטים, הציג אוטליני בראשונה בציבור הדגמה של מעבד ה-Clover Trail. מדובר במעבד משולב של אינטל שמיועד לשימוש בטאבלטים במכשירים שמריצים חלונות 8 (Windows 8). הוא מבוסס על פלטפורמת האטום ומיוצר בליטוגרפיה של 32 מ"מ. לדברי מנכ"ל אינטל, "אנחנו נעלה את הרף עבור חוויית השימוש בטאבלטים בכך שנציע תאימות למיליוני יישומים והתקנים קיימים, הפעלה מיידית, חוויית יישומים ותוכנה וכן תמיכה בממשק המטרו".

שלא במפתיע, המשיך אוטיליני במסע הדחיפה של מחשבי ה-UltraBook. לטענתו, בתוך פחות משמונה חודשים הודיעו החברות על יותר מ-75 דגמים של המחשבים החדשים. הוא אמר, כי "אינטל מחויבת להמשך שיפור מהיר בחוויית המשתמש. מהנדסי החברה ימשיכו השנה להאיץ את החדשנות של מחשבי ה-UltraBook עם הדור השלישי של מעבדי ה-Core, שמכונים Ivy Bridge, בעזרת ה-Tri-Gate, הטרנזיסטורים המהפכניים של אינטל שמיוצרים ב-22 ננו-מטר".

ג'ף קלארק, אחד מסגני יושב הראש של דל (Dell), הצטרף לאוטיליני כדי להכריז על ה-UltraBook הראשון של החברה – ה-XPS 13. הוא מתוכנן להשקה כבר בחודש הבא, מבוסס על מעבד Core i7, שוקל 1.37 ק"ג ומציע שמונה שעות עבודה רצופות.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים