קודאק תובעת את אפל ו-HTC על הפרת זכויות בפטנטים

על פי כתב התביעה, שתי החברות מפירות את זכויותיה של קודאק בפטנטים לשיתוף תמונות מבלי להעביר אותן למחשבים אישיים ● ההפרה מתבצעת, בין השאר, בטלפונים עם מצלמה, מחשבי לוח ומכשירים נוספים, דוגמת מחשבי iPad 2, נגני iPod Touch ומכשירי iPhone ● מאפל לא נמסרה תגובה ומ-HTC נמסר, כי אנשי החברה טרם הספיקו ללמוד את התביעה

מתרחבת לתחום חדש. קודאק

קודאק (Kodak) הגישה תביעה נגד אפל (Apple), ששווי השוק שלה גבוה כיום פי 2,400 מזה של ענקית הצילום לשעבר, בטענה שהיא מפירה זכויות בארבעה פטנטים שלה לצילום דיגיטלי. במקביל הגישה קודאק תביעה נגד HTC, אותה היא מאשימה בהפרת זכויות בחמישה פטנטים. תלונות נגד שתי החברות הוגשו גם לרשות לסחר בינלאומי של ארצות הברית.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל. דובר HTC מסר, כי מוקדם עדיין להגיב, משום שהחברה טרם הספיקה לעבור על מסמכי התביעה.

בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט ברוצ'סטר שבמדינת ניו-יורק, בה שוכנים המשרדים הראשיים של קודאק, טוענת החברה, כי הנתבעות מפירות את זכויותיה בפטנטים לשיתוף תמונות מבלי להעביר אותן למחשבים אישיים. על פי כתב התביעה, ההפרה מתבצעת, בין השאר, בטלפונים עם מצלמה, מחשבי לוח ומכשירים נוספים, דוגמת מחשבי iPad 2, נגני iPod Touch ומכשירי iPhone. בקודאק מבקשים מבית המשפט לאסור על אפל ו-HTC למכור מוצרים אלה ולפסוק פיצויים בגובה של פי שלושה.

קודאק מנסה כיום למתן את ההפסדים באמצעות מכירה של מערך הפטנטים, לאחר שהחברה כשלה במרוץ מול יריבותיה הזריזות בעולם הצילום הדיגיטלי. תביעה על הפרת זכויות בפטנטים של קודאק הוגשה גם נגד RIM, יצרנית מכשירי הבלקברי (BlackBerry). על פי ידיעה שפורסמה בוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שוקלים בקודאק אפשרות להכריז על פשיטת רגל – אפשרות אליה סירבו בחברה להתייחס. אתמול (ג') הכריזה קודאק על מהלך לארגון מחדש ושער המניות של החברה, שנסחרות בפחות מדולר אחד, זינק בשיעור של 50%.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים