הלילה יתחילו בארגון ICANN לקבל בקשות לרישום שמות מתחם בעלי סיומות גנריות חדשות

על פי ההערכות, הסיומות החדשות ייצגו שמות של מותגים, קטגוריות של מוצרים, פעילויות, קהילות או ענפי תעשייה, דוגמת shoe או sport ● מספר עיריות ברחבי העולם הודיעו, כי יגישו בקשות שכאלה ● גורמים בענף מעלים חששות מפני ניסיונות הונאה ובעיות אבטחה

במשך שלושת החודשים הקרובים, החל מהלילה (ה'), ניתן להגיש לארגון ICANN (ר"תInternet Committee for Assigned Names and Numbers), שפועל ללא כוונת רווח ומופקד על הסדרת הרישום של שמות מתחם באינטרנט, בקשות לרישום שמות מתחם בעלי סיומות גנריות חדשות, דוגמת shoe או sports. שמות המתחם בעלי הסיומות הגנריות (generic top-level domains – gTLDs) החדשות יוכלו לשמש כחלופה לשמות המתחם בעלי הסיומות הגנריות הקיימות – 22 סיומות כלליות, כמו org, net ו-com, ו-250 סיומות גנריות של מדינות.

הגשת בקשה שכזו כרוכה בתשלום של 185 אלף דולרים, ומטבע הדברים, הגורמים שציינו כבר שבכוונתם להגישה הם בעיקר ארגונים גדולים, כמו קנון (Canon), דלויט (Deloitte), היטאצ'י (Hitachi), מוטורולה (Motorola) ויוניצ"ף (Unicef). כדי להגיש בקשה שכזו יש למלא טופס שכולל 50 שאלות והטיפול בה עשוי להימשך בין תשעה ל-20 חודשים. המשמעות היא ששמות מתחם ראשונים בעלי סיומות חדשות יחלו לפעול, לכל המוקדם, במחצית השנייה של השנה.

ב-ICANN מעריכים שבשלושת החודשים הקרובים יוגשו כ-4,000 בקשות לרישום שמות מתחם בעלי סיומות חדשות, ובהתאם לביקוש, ייתכן שבעתיד תיקבע תקופה נוספת שבה ניתן יהיה להגיש בקשות כאלה.

על פי ההערכות, הסיומות החדשות ייצגו שמות של מותגים, קטגוריות של מוצרים, פעילויות, קהילות או ענפי תעשייה. גם עיריות ברחבי העולם, ובהן אלה של ברלין, לאס ווגאס, לונדון, ניו-יורק, פריז, רומא וסידני, כבר הודיעו שיגישו בקשה לרישום שמות מתחם עם סיומת של העיר.
אף על פי שב-ICANN שוקדים על גיבוש התוכנית מזה שש שנים, הרי שגורמים רבים בענף עדיין מעלים הסתייגויות וחששות. בארגון הארצי של המפרסמים (ANA) בארצות הברית, למשל, דורשים שתינתן לרשויות ממשל, ארגונים וחברות עסקיות הזכות להוסיף שמות מסוימים לרשימה של סיומות שאסור למכור, כדי שגופים אלה לא ייאלצו לרכוש את הסיומת רק כדי למנוע את מכירתה לגורמים אחרים.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים