תביעה: סימנטק עושה שימוש בטקטיקות של הפחדה והטעיה כדי למכור מוצרים מלאים

תושב מדינת וושינגטון שבארצות הברית טוען בכתב תביעה שהגיש, כי מספר מוצרים של החברה מדווחים על שגיאות, סיכוני פרטיות ובעיות נוספות, בין אם אלה קיימות ובין אם לאו ● אנליסטים מסרו שזו הפעם הראשונה שבה מוגשת תביעה מסוג זה והעריכו שהתובע יתקשה להוכיח את טענותיו

בתביעה שהוגשה נגד סימנטק (Symantec) נטען, כי החברה מוליכה את המשתמשים שולל ועושה שימוש בטקטיקות של הפחדה כדי לגרום למשתמשים לרכוש את גרסאות התוכנה המלאות, בתשלום. התביעה הוגשה על ידי ג'יימס גרוס ממדינת וושינגטון שבארצות הברית לבית המשפט המחוזי בסן חוזה, קליפורניה, והוא מבקש להעניק לה מעמד של תביעה ייצוגית.

על פי גרוס, סימנטק משתמשת בטקטיקות של הפחדה והטעיה במוצרים Norton Utilities ,PC Tools Registry Mechanic ו-PC Tools Performance Toolkit. הוא טוען בכתב התביעה, כי המוצרים הללו מדווחים על שגיאות, סיכוני פרטיות ובעיות נוספות, בין אם אלה קיימות ובין אם לאו.

"התוכנה מודיעה למשתמש שמדובר בבעיות ברמת סיכון גבוהה ושמצב המערכת והפרטיות ירוד", נטען בתביעה. "זאת, מבלי לערוך בדיקה יסודית של המחשב או השגיאות שנתגלו לכאורה". שיטות אלה מזכירות שיטות של נוכלים שמציגים למשתמשים הודעות מפחידות באתרי אינטרנט כדי לשכנע אותם לקנות תוכנות "אבטחה".

אנדי קלט, אנליסט מחברת Ovum, העריך שהתובע יתקשה להוכיח טענות אלה. "לא ברור כיצד הוא יוכיח שההודעות היו שגויות. זו הפעם הראשונה שבה מוגשת תביעה מסוג זה", אמר.

דובר סימנטק אישר, כי "ידוע" לחברה שהוגשה תביעה כזו, אך סירב להוסיף פרטים.

רוצים לשמוע עוד? הירשמו עכשיו לכנס CyberSec של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים