מנחם ארסלן, משרד הפנים: "2014 תהיה משמעותית בהיבט פיתוח מערכות IT ברשויות המקומיות"

זאת, קבע ארסלן, לאור הרפורמה בחוק התכנון והבנייה ● לדבריו, "יש להעמיק את שיתוף המידע ושיתוף הפעולה בין הרשויות המקומיות והממשלה בעניין מערכות מידע גיאוגרפיות, וליצור תקנים משותפים לתחום" ● אייל מלח ממיקרוסופט הציג את מערכת פלטפורמת Windows Intune ואילו שרון אלדר מהראל דיברה על פרויקטי התאוששות מאסון

"יש חשיבות רבה להעמקת הקשר בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בתחום מערכות המידע הגיאוגרפיות. שיתוף מידע זה יתרום לא רק לרשויות המקומיות, אלא גם למשרדי הממשלה. שנת 2014 תהיה משמעותית בהיבט פיתוח מערכות IT ברשויות המקומיות, לאור הרפורמה בחוק התכנון והבנייה", כך אמר מנחם ארסלן, מנהל האגף למידע גיאוגרפי במינהל התכנון של משרד הפנים.

ארסלן דיבר בכנס המיחשוב בשלטון המקומי 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי IT מהרשויות המקומיות. מנחה הכנס היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

ארסלן תיאר את הקמת הוועדה הבין-משרדית למערכות מידע גיאוגרפיות, וציין כי היא הוקמה לפני 20 שנים. מטרתה, הסביר, היא "לקבוע נהלי עבודה סטנדרטים ושיטות תפעול בתחום ניהול מאגרי מידע גיאוגרפיים ברמה הארצית. במסגרתה פועלים כיום 44 משרדי ממשלה וגורמים רבים, ביניהם רשויות מקומיות".

אייל מלח, מומחה אזורי למערכת ההפעלה חלונות במיקרוסופט. צילום: קובי קנטורעל פי ארסלן, "יש להעמיק את שיתוף המידע ושיתוף הפעולה בין הרשויות המקומיות והממשלה בעניין מערכות מידע גיאוגרפיות, וליצור תקנים משותפים לתחום. בשנת 2012 הוועדה תפעל להתארגנות ולמינוי נציגים, לגיבוש מטרות ויעדים מפורטים, לתיאום פעילות עם צוותי עבודה קיימים, לגיבוש הצעה להקמת צוותים מקצועיים של ועדת המשנה לנושאים מוניציפאליים, וכן לשיתופי פעולה בהיערכות לשעת חירום".

הוא סיכם בציינו, כי "אנו רוצים להזרים מידע גיאוגרפי לרשויות המקומיות. הפורטל הגיאוגרפי הממשלתי מאפשר להעלות שכבות מידע ייחודיות לטובת הרשויות המקומיות, שאין להן יכולת לתקצב בעצמן את הנושא".

אייל מלח, מומחה אזורי למערכת ההפעלה חלונות (Windows) במיקרוסופט (Microsoft), דיבר על חוויית השירות המסופקת לתחנות הקצה באמצעות מיחשוב ענן. הדבר נעשה, אמר, באמצעות פלטפורמת Windows Intune. הפתרון של הענקית מרדמונד, אמר מלח, "משלב חבילה של שירותים בענן, אשר כוללת שירותי ניהול תחנות קצה, אבטחת מידע ורישיון שדרוג ל-Windows 7 Enterprise. הפתרון, על פי מלח, מספק מענה מלא עבור הארגונים, ביניהם רשויות מקומיות, בין אם קיים צורך בפתרונות ניהול ואבטחה חיוניים עבור כל המחשבים בארגון, או רק עבור מחשבים חיוניים.

שרון אלדר, יועצת טכנולוגית בהראל טכנולוגיות. צילום: קובי קנטורWindows Intune, הוסיף מלח, מסייע למנהל המיחשוב "לשמור על רמת היעילות של העובדים, בין אם הם במשרד ובין אם הם מחוצה לו. כל מה שדרוש הוא חיבור לאינטרנט. באמצעות מסוף פשוט ומבוסס אינטרנט, המנמ"ר יכול לנהל עדכונים, לסייע בהגנה על מחשבים מפני איומי תוכנות זדוניות, לפרוס תוכנה, לנהל מלאי חומרה ותוכנה ולספק סיוע מרחוק, על מנת שהעובדים יוכלו להישאר ממוקדים בעבודה". הוא סיים בציינו, כי הפתרון כבר הוטמע בארגון יד שרה וכי כמה עיריות נמצאות בשלבי בדיקה שונים שלו.

שרון אלדר, יועצת טכנולוגית בהראל טכנולוגיות, דיברה על התאוששות מהירה מאסון בעולם הווירטואלי. החברה, אמרה, עובדת בפרויקטים רבים במגזר הרשויות המקומיות, עם הטמעת פתרונות בשכבות שרתים, אחסון וגיבויים. היא ציינה, כי בטרם הטמעת פרויקט התאוששות מאסון, יש לבחון שני מדדים: RPO – הקובע לאיזו נקודה בזמן רוצים להשתחזר, ו-RTO – הבוחן בתוך כמה זמן אפשר להשתחזר. "תכנון פתרון התאוששות מאסון אינו משימה פשוטה", אמרה. "חשוב להסתכל על כל הנתונים".

היא סיימה בהציגה את מוצר SRM של VMware, שלדבריה "יודע לבצע שכפול לא רק על האחסון, אלא גם על השרתים. כאשר האתר הראשי נופל, אז המערכת יודעת לזהות את הנפילה והיא מעלה את השרתים באתר המשני. המוצר מאפשר לקצר המון נהלים. המדובר במערכת מובנית היודעת לעבוד בצורה אוטומטית. המוצר מספק פשטות ניהולית ותפעולית, ומאפשר לבדוק מצב נתון בכל זמן בלא הפרעה לאתר הראשי. המיכון מפחית את כמות הטעויות ומספק אמינות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים