דל הציגה חידושים בארכיטקטורת ה-Fluid Data שלה

נראה כי ענקית המיחשוב, הלוטשת עיניה בקביעות בארבע השנים האחרונות לשוק האחסון ולהגדלת נפח השוק שלה בו, משליכה את יהבה על ארכיטקטורת Fluid Data - שאמורה להיות הפלטפורמה שתחבר את מערכות האחסון השונות שלה ● דארן תומס, סמנכ"ל ב-דל ומנכ"ל האיחסון הגלובלי של החברה: "ארגוני IT כיום מתקדמים מהר יותר מאי פעם במסלול המשתנה בהתמדה. לכן, הנתונים שלהם צריכים להיות דינאמיים כמו העסקים שלהם"

12/01/2012 17:29

ענקית המיחשוב דל (Dell) הכריזה על חידושים בארכיטקטורת ה-Fluid Data שלה, המאפשרת להעמיק את האוטומציה של ניהול נתונים ראשוני, גיבוי וארכיב. את ההכרזה ערכה החברה בפורום האחסון שלה, שנערך השבוע בלונדון – והיה הראשון מסוגו שמיועד לאזור EMEA.

לדברי דארן תומס, סמנכ"ל ב-דל ומנכ"ל האיחסון הגלובלי של החברה, ארכיטקטורת Fluid Data תוכננה על מנת לאפשר לנהל מידע רב יותר ביעילות רבה יותר. כך, פירט תומס, מתוגברת הארכיטקטורה כעת בהצעות חדשות, הכוללות את כלי מניעת הכפילויות (deduplication) הראשון של דל – המשלב קניין רוחני שהגיע מרכישת Ocarina, גרסת תוכנה ראשית עבור Compellent למערכי אחסון, פתרון חדש למיטוב אחסון עבור SharePoint של מיקרוסופט (Micsrofot) ותמיכה רחבה יותר ב-Force10, PowerConnect ו-Brocade של דל לפתרונות אחסון מבוססי רשת.

"ארגוני IT כיום מתקדמים מהר יותר מאי פעם במסלול המשתנה בהתמדה. לכן, הנתונים שלהם צריכים להיות דינאמיים כמו העסקים שלהם", אמר תומס. "בעזרת פתרונות דל לאחסון ראשוני, ארכיב וגיבוי, מספקת ארכיטקטורת Fluid Data את האחסון לו זקוקים לקוחות נבונים, המתמודדים עם הצפה של שינויי IT ללא הפוגה – וכל זאת מבלי להקפיץ את העלויות, לבזבז זמן או להחליף תשתיות ללא הרף".

חיבור הרכישות

באירוע הציגה דל ארבעה פתרונות Fluid Data חדשים: DR4000 – פלטפורמת האחסון של פתרון הגיבוי מדיסק לדיסק החדש של דל, המסייעת להפחית את נתוני הגיבוי עד פי 15 באמצעות השמטת כפילויות ודחיסה; גרסה 6.0 של מרכז האחסון Compellent, המרחיבה את קיבולת האחסון המרובד ונועדה להפחית באופן משמעותי את עלות הבעלות הכוללת של האחסון;  פתרון עבור תשתית SharePoint, המסוגלת לספק ניהול משופר, ניצול משאבים וביצועים מוגברים בתיאום עם משימות ניהול תוכן; ותמיכה ברשתות את'רנט, Force10 ו-PowerConnect של דל ובפתרונות SAN בטכנולוגיית Fibre Channel של הדור הבא ברוחב 16 ג'יגה-בייט של Brocade.

הלוגו של הכנס והארכיטקטורה של דל לתשתיות אחסון אחודות. צילום: פלי הנמר

דארן תומס, סמנכ"ל ב-דל ומנכ"ל האיחסון הגלובלי של החברה, על במת הכנס בלונדון. צילום: פלי הנמר

נראה כי דל, הלוטשת עיניה בקביעות בארבע השנים האחרונות לשוק האחסון ולהגדלת נפח השוק שלה בו, משליכה את יהבה על ארכיטקטורת Fluid Data. הארכיטקטורה זו אמורה להיות הפלטפורמה שתחבר את מערכות האחסון השונות שלה, המיועדות לשוק הארגוני ולעסקים הבינוניים והקטנים.

לפני ארבע שנים קבל מייקל דל החלטה אסטרטגית להעמיק את אחיזת חברתו בשוק הארגוני ובשוק העסקי – בעיקר על ידי פיתוח מוצרים ופתרונות בעלי שולי רווח גבוהים יותר בהשוואה לאלה שנהוגים בשוק ה-PC והשרתים. הבחירה נפלה על שוק האחסון וההחלטה הייתה לעבור ממעמד משווק של EMC – כפי שדל הייתה שנים רבות, לעמדה של יצרן פתרונות חדשניים, מה שנקרא בעגה התעשייתית, יצרן בעל קניין רוחני. כך, החלה שרשרת הרכישות של חברות חדישות ויצירתיות. הראשונה שנרכשה הייתה EqualLogic ולאחריה הגיעו גם Compellent ו-Ocarina בתחום האחסון וגם Exanet הישראלית לניהול מערכות קבצים. לאחרונה רכשה דל את Force10, חברת הרישות חלוצת ניהול פרוטוקול 10gb ברשת המקומית.

חזון "נתונים בזרימה" בפעולה. ההכרזות שנערכו השנה במערכי האחסון השונים של דל. צילום: פלי הנמר

עכשיו, כשיש לך פתרונות ומערכות מיצרנים שונים, המיועדים גם לשווקים שונים, עליך להכיל על כולם ארכיטקטורה אחידה. זה הרעיון מאחורי ארכיטקטורת Fluid Data, שמהווה פלטפורמה לאחסון וניהול הנתונים, אבטחתם וארכובם. הארכיטקטורה מאפשרת שחזור ממערכות Compellent לתחום הארגוני בפרוטוקול FC SAN, דרך מערכות לעסקים בינוניים וקטנים של EqualLogic הפועלות בפרוטוקול ISCSI SAN, דרך מערכות הכניסה לאחסון PowerVault וגם המערכים החדשניים DX6000 לאחסון אובייקטים ומערכי אחסון למיקסום יעול על ידי דחיסה ומניעת כפל נתונים של Ocarina. זו האחרונה, אגב, נרכשה רק לאחרונה ומהווה תחרות ישירה לדטה-דומיין (Data Domain) – שנרכשה על ידי EMC בסכום שיא של 2.4 מיליארד דולרים, לאחר מאבק רכישה עז עם נט-אפ (NetApp). יחד עם מערכת ניהול הקבצים בפרוטוקול NAS של Exanet הישראלית, מאפשרת דל גידול האחסון ביתר קלות. כלומר שארכיטקטורת Fluid Data היא המפתח להצלחתה של דל במאבקה החריף עם ענקיות האחסון EMC ונט-אפ וגם מול ענקיות המיחשוב יבמ (IBM) ו-HP.

כיצד מספקים "נתונים בזרימה" על פני מערכי האחסון בארגונים ובעסקים - מהתשתיות, מערכי האחסון ועד הענן? בעזרת שכבתיות אוטומטית לכל אורך הדרך. צילום: פלי הנמר

דל מבטיחה שארכיטקטורת Fluid Data, הפועלת בסביבת תקנית (תקנים פתוחים), תתמוך גם במערכי אחסון של יצרנים אחרים, אך ברור שתעשה זאת ביתר יעילות עם ארבע המערכים שלה. לפחות הלקוח לא חייב לזרוק מערכים קיימים כשהוא בוחר מערכים חדשים של דל.

בהכרזה מבטיחה דל שטכנולוגיית השכבתיות הדינמית שלה תהווה שילוב טבעי בסביבת מיחשוב ענן ותכלול יכולות גידול מרשימות. כך, יובטח שהלקוחות ירכשו רק כמה אחסון שהם צריכים ויוכלו לגדול בעתיד, בלי לזרוק מערכות קיימות.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים