ארצות הברית: סוגיית החיפוש ברשתות החברתיות נוספה לחקירה של ההגבלים העסקיים נגד גוגל

רשות הסחר האמריקנית תחקור את מנגנון Search plus Your World של גוגל, שבמסגרתו מוצגות למשתמשים גם תוצאות חיפוש מגוגל פלוס ותמונות מפיקאסה ● החקירה תבוצע בעקבות תלונה של ארגון EPIC, שלפיה גוגל פוגעת בפרטיות המשתמשים ומפירה את החוקים להגבלים עסקיים על מנת להתחרות בפייסבוק ● בגוגל טענו בתוקף, כי כל הפעולות נעשו לטובת המשתמשים

מנגנון Search plus Your World של גוגל (Google), שבמסגרתו מוצגות למשתמשים גם תוצאות חיפוש מהרשת החברתית גוגל פלוס (+Google) ותמונות מפיקאסה (Picasa), נוסף לחקירה של ההגבלים העסקיים שמנהלת רשות הסחר של ארצות הברית נגד החברה. מומחים צפו מראש, כי זו תהיה תוצאת המהלך עליו הכריזה גוגל בשבוע שעבר.

על פי דיווחים של סוכנויות הידיעות רויטרס (Reuters) ובלומברג (Bloomberg) מסוף השבוע, ברשות הסחר החליטו להוסיף את הסוגיה לחקירה המתנהלת משום שלכאורה מעניק המנגנון עדיפות לשירותים של גוגל על פני שירותים חברתיים מתחרים, תוך הפרת ההבטחה וההתחייבות לספק תוצאות חיפוש בלתי מוטות.

במסגרת המנגנון החדש יכולים המשתמשים לבחור אם ברצונם לערוך "חיפוש אישי" או "חיפוש כללי". למי שיבחרו באפשרות של "חיפוש אישי" יוצגו גם תוצאות חיפוש מגוגל פלוס ותמונות מפיקאסה, וכן אנשי קשר רלוונטיים, אך לא תוצאות מהרשתות החברתיות המובילות פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter).

לפי תלונה שהגישו אנשי ארגון EPIC (ר"ת Electronic Privacy Information Center) בסוף השבוע ל-FTC, גוגל פוגעת בפרטיות המשתמשים ומפירה את החוקים להגבלים עסקיים על מנת להתחרות בפייסבוק. ב-FTC החליטו לצרף את הסוגיה לחקירה שמתנהלת כבר בעקבות תלונות של סנטורים בארצות הברית על כך שגוגל מעניקה לשירותים שלה דירוג גבוה מזה של שירותים מתחרים דוגמת אקספדיה (Expedia) ו-Yelp בתוצאות החיפוש.

בגוגל סירבו להשיב אם התקבלה פנייה מ-FTC לגבי השירות החדש לחיפוש ברשתות חברתיות. עם זאת, בחברה טענו בתוקף, כי כל הפעולות נעשו לטובת המשתמשים. "החוקים נועדו לסייע לצרכנים ליהנות מחידושים ולא על מנת לעזור למתחרים", מסר דובר גוגל. "אנחנו מאמינים שהשיפורים בחיפוש יועילו למשתמשים ויסייעו להציג תכנים חברתיים. היופי בפתיחות של רשת האינטרנט הוא שאלה שאינם מרוצים מהשירות שלנו יכולים לעבור בקלות לאתר אחר".

מרק איי. למלי, פרופסור מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סטנפורד ומי שעומד בראש התוכנית למשפטים, מדע וטכנולוגיה שלה, סבור שטענותיה של גוגל אינן בהכרח משוללות יסוד. "אינני רואה מצב שבו אפשר להגיד לגוגל: אם מונעים מכם להציע חיפוש בשירותים אחרים, אסור לכם להציע חיפוש גם בשירותים שלכם", אמר. עם זאת, דני סליבן מ-Search Engine Land סבור, כי גם ללא התלונה של EPIC "חייבים ב-FTC לחקור את הסוגיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים