תוכן שיווקי

לקראת אירוע | ניהול ארגוני IT ב-2012 – ייעול, ייעול והתייעלות

15/01/2012 15:16

המצב הכלכלי המעורפל דורש מארגוני IT להתמקד בהתייעלות. חלק מהארגונים חשו זאת במהלך הכנת תקציב 2012, חלק עלולים להידרש לכך במהלך השנה. יש כמה כיוונים ניהוליים שחייבים לחשוב עליהם. יותר ויותר ארגונים נדרשים להתייעל על מנת להתמודד עם ירידה בהכנסותיהם. גם מי שלא סובל עדין, נמצא בנקודת המתנה לראות מה יקרה בהמשך השנה. זה משפיע על ארגוני ה-IT. אם בשנים קודמות הדגש המרכזי היה על נושאים כמו ארכיטקטורה ויישומים, הרי שהיום מושם דגש על תמיכת ארגון ה-IT בהתייעלות הארגונית וכמובן גם בהתייעלות שלו עצמו.

דביר זהר, מנכ"ל חברת SIMPLE – המתמחה בתהליכי ניהול בארגוני IT, מסביר כי התייעלות ביחידת IT כוללת שלושה מרכיבים עיקריים: חיבור הדוק יותר ל-BUSINESS, שיפור בתהליכי הניהול ויצירת שקיפות כלפי ההנהלה והיחידות העסקיות.

שי שרגל, מנכ"ל חברת RBS ונשיאה לשעבר של ה-PMI בישראל, מסביר כי מאז ומעולם היוו יחידות ה-IT את המצפן הארגוני בנושא תהליכי ניהול. בשנה בה נדרשת התייעלות, יידרשו ארגוני ה-IT לתת דוגמה ולסייע לשאר היחידות ביישום כלים ותהליכים ניהוליים. כשמדברים על תהליכי ניהול, אומר שי, זה כולל תהליכים של ניהול פורטפוליו, תוכניות ופרויקטים וכמובן גם כלי PPM שהולכים ונכנסים ליותר ויותר ארגוני IT בארץ ובעולם. תהליכי הניהול של פרויקטים טכנולוגיים התקדמו רבות בשנים האחרונות וארגוני IT צריכים להוביל את יישומם.

דביר זהר, מנכ"ל חברת SIMPLEדביר זהר טוען, כי ארגוני IT נדרשים למתודה סדורה לטובת החיבור ליחידות העסקיות ולאסטרטגיה הארגונית. פעילות הניהול השוטפת מתמקדת בעמידה ביעדי הפרויקטים ולכן נחוץ להגדיר תהליכים ממוקדים לנושא. תהליכים אלו הנם פשוטים ללישום ויוצרים הבנה טובה ותחושת שיתוף. בחלק מהארגונים אף הקימו פונקציות BRM (ר"ת Business Relationships Management) שתפקידן להוביל ולשפר את החיבור ליחידות העסקיות ולוודא פורטפוליו נכון ומותאם לצרכי הארגון.

דביר ושי מסכימים כי כמו תמיד, אפשר לנצל את המצב הכלכלי המעורפל, לטובת יצירת תשתית ניהולית ותהליכית שתשמש את הארגון בכלל ואת יחידות ה IT בפרט לשנים רבות.

כנס ניהול IT למנהלים בכירים יתקיים ביום חמישי, ה-2 בפברואר 2012, בין השעות 08:30 ל-13:30, במלון דניאל, בהרצליה. הכנס יעסוק בסוגיית המרכזיות בעולם ניהול ה-IT ובניתוחי אירועים שונים. מנחי המפגש יהיו דביר זהר, מנכ"ל SIMPLE המתמחה בתהליכי ניהול בארגוני IT וחברות היי-טק ושי שרגל, אשר שימש למעלה מעשור כחבר הנהלה ונשיא העמותה לניהול פרויקטים בישראל.

דביר זהר הנו מנכ"ל חברת SIMPLE, המתמחה בניהול פרויקטים מונחי טכנולוגיה ובתפעול PMO הן בחברות הייטק והן בגופי IT בארץ ובעולם. דביר וחברת SIMPLE מביאים למעלה משני עשורים של ניסיון בבניה ויישום של סביבות ניהול פרויקטים אפקטיביות המתאימות לאופי ולאתגרים הייחודיים עם מתמודדות חברות בישראל. דביר גם מרצה ומנחה יישום אסטרטגיית אוקיינוס כחול, מרצה בכנסים וכותב מאמרים לעיתון EPOC TIME.

שי שרגל הנו מנכ"ל חברת RBS נשיאה לשעבר של עמות ניהול הפרויקטים בישראל. שי זכה על פועלו לקידום ניהול הפרויקטים בישראל, בפרס הייחודי של הארגון העולמי, PMI Distinguished Contribution Award. שי עוסק בייעוץ בניהול פורטפוליו, תוכניות ופרויקטים למעלה מחצי יובל וצבר ניסיון והקים תוכניות הכשרה במאות חברות בארץ ובעולם. שי שרגל מרצה במוסדות להשכלה גבוהה ובכנסים מקצועיים רבים בארץ ובעולם.

אירועים קרובים