תוכן שיווקי

אגד ממשיכה להוביל טכנולוגית: בחרה בענן הפרטי של מיקרוסופט כמענה לצורך בשיפור ביצועי ה-IT וחיסכון בעלויות

18/01/2012 16:19

אגד בחרה בענן הפרטי של מיקרוסופט כמענה לצורך בשיפור ביצועי ה-IT וחיסכון בעלויות. בהכרזה של המוצרים החדשים מקבוצת Microsoft System Center 2012 Private Cloud, הוכרזה אגד כאחד מהחברות המובילות בעולם – לצד לופטהנזה, יוניליוור ו-T.Rowe, שעובדות עם המערכות החדשות של מיקרוסופט. חן עמרם, CTO אגד: "הענן הפרטי של מיקרוסופט והשימוש ב-System Center 2012 אפשרו לנו לקצר את משך הקמת השרתים משבועות למספר דקות, להשיג ניהול מרכזי והמשכיות עסקית משופרת".

כחברת ההסעות הגדולה בישראל, אגד מסיעה מידי יום למעלה מ-900,000 נוסעים באמצעות יותר מ-3,000 אוטובוסים. כיוון שמערך ה-IT הנו קריטי לפעילותה, יישמה אגד את כל מערכות התחזוקה, הזמנת הנסיעות ומידע התנועה, על גבי הענן הפרטי. "כתוצאה מכך", מסביר עמרם, "העלות הנדרשת להקמת שרת במערכת הנה נמוכה להפליא. טרם עידן הענן הפרטי, כאשר עבדנו בסביבה הפיזית, נדרש קרוב לחודש לצורך הקמת שרת חדש במערכת, כיום זה נעשה בדקות ספורות".

חן מוסיף ואומר כי, הענן הפרטי סיפק לאגד דרך מהירה ופשוטה להעברת שרתים מסביבת פיתוח לסביבת הייצור, כמו גם לייצר לשרתים, במהירות ובפשטות, רפליקציות לאתרים מרוחקים. "הענן הפרטי מספק לנו סביבה אידיאלית להקמת שרתים, לביצוע גיבויים וכן לניהול והתחזוקה השוטפים שלהם". מציין עמרם.

לדברי חן, "השימוש ב-System Center 2012 מספק לנו עושר רב של פונקציונאליות חדשה שהחשובה שבהן הנה יכולת ניטור מרכזית של כל מרכיבי הרשת, כבסיס ליצירת המשכיות עסקית אמיתית. הענן הפרטי של מיקרוסופט ו-System Center 2012 מספקים כיום את הפיתרון האידיאלי לצרכי ה-IT  של אגד".

מדוע ענן פרטי?
בעידן שבו נדרשים מנהלי ה-IT בארגונים להתאים את פעילותם ליעדים העסקיים של הארגון ולהתמקד בחיסכון וייעול, פתרון הענן הפרטי של מיקרוסופט מציע מענה אידיאלי לדרישה זו. הענן הפרטי הנו מודל מחשוב המשתמש במשאבים המוקצים לארגון. לענן פרטי רבים מן המאפיינים של ענן ציבורי, הכולל מאגר של משאבים, שירות עצמי, גמישות ותשלום על פי שימוש. פתרונות מיקרוסופט לענן הפרטי נבנים באמצעות Hyper-V Windows Server ו-System Center שילוב זה מספק וירטואליזציה ברמה הגבוהה ביותר, ניהול שירותים מקצה לקצה ומבט מעמיק אל תוך יישומי הארגון, כך שתוכל למקד יותר תשומת לב למתן ערך עסקי.

יתרונות הענן הפרטי של מיקרוסופט
לענן הפרטי של מיקרוסופט מספר יתרונות בולטים:

▪ האפליקציה במרכז – גישה המאפשרת להתמקד בערך העסקי. ככל שארגונים עוברים מתשתית וירטואלית להטמעות של ענן פרטי, המיקוד שלהם משתנה ממכונות וירטואליות אל יישומים ושירותים. יישומים הם בסיס הארגון ומכאן חשיבותם. בזכות גישת “האפליקציה במרכז”, היישומים מונעים על ידי המשאבים, ולא להיפך.

▪ פתרונות חוצי פלטפורמות החל משכבת הברזלים ומעלה – הפתרון של מיקרוסופט מספק תמיכה בסביבות מרובות Hypervisor s  ומערכות הפעלה שונות. System Center 2012 מאפשר להגדיר “תבנית השירות" הלוכדת את תכנון שירות היישום וכוללת: פרופילי חומרה, הפעלה, ביצועים ונתוני בריאות, מדיניות עדכונים לשירות, אפשרות לבצע  Scale Out וכו'.

▪ הביצועים הטובים ביותר ליישומי מיקרוסופט – פתרון הענן הפרטי של מיקרוסופט מספק את הביצועים הטובים ביותר עבור יישומים כגון Microsoft Exchange Server, SQL ו-SharePoint כך שניתן לבצע וירטואליזציה של יישומים עסקיים קריטיים על הענן הפרטי בביטחון מלא. תוצאות מעבדה של גורם בלתי תלוי מוכיחות כי הביצועים הטובים ביותר עבור יישומי מיקרוסופט מתקבלים על תשתית Hyper-V.

חברת המחקר גרטנר (Gartner) פרסמה לאחרונה את ה-Magic 2011- Quadrant for x86 Server Virtualization Infrastructure המציג את מיקרוסופט כאחת ממובילות התחום.

אירועים קרובים