צבי חרפק, חברת החשמל: "על המנמ"ר המוניציפלי להיערך לספק שירות לתושב על בסיס התשתית שלנו"

"הפתרון למהירויות הגלישה הנמוכות הוא באמצעות סיבים אופטיים שיגיעו לכל תושבי המדינה", אמר חרפק, סמנכ"ל ארגון ולוגיסטיקה, ביטחון ומל"ח בחברת החשמל ● לדבריו, "יעד הפרויקט הוא להתניע מיזם תקשורת בפס אולטרא רחב על בסיס סיבים אופטיים לבתי המינויים" ● חרפק הוסיף, כי "הפריסה תהיה כלל ארצית, תוך מתן דגש על הפריסה בפריפריה ויצירת תחרות בתחום"

"בכוונתנו לספק רשת תקשורת עם תשתיות ששירותים רבים יוכלו לרוץ עליה. המנמ"ר המוניציפלי צריך להיערך לשירותים שיוכל להריץ לתושבים על בסיס התשתיות שלנו", כך אמר צבי חרפק, סמנכ"ל ארגון ולוגיסטיקה, ביטחון ומל"ח בחברת החשמל.

חרפק דיבר בכנס המיחשוב בשלטון המקומי 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי IT מהרשויות המקומיות. מנחה האירוע היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הציג חרפק את מיזם התקשורת של חברת החשמל ואת הקשר שלה לשלטון המקומי. לדבריו, חברת החשמל תשמש כקבלן משנה של החברה החדשה להנחת התשתיות. חברה זו, אמר, תפעל מתוקף רישיון ותמכור שירותי תשתית לבעלי רישיון אחרים. היא לא תעבוד ישירות מול לקוח הקצה.

"כבר כיום יש לחברת החשמל תשתית של 2,700 קילומטרים של סיבים אופטיים המקשרים 150 אתרים שונים", ציין חרפק. "כל התקשורת הפנימית של חברת החשמל עובדת על רשת זו. התוכנית היא לפרוש עוד כ-25 אלף קילומטרים על גבי תשתיות מתח גבוה ומתח נמוך. יש בארץ רשת חשמל באורך 5,100 ק"מ ו-12 אלף עמודים ברשת ההולכה. הפריסה תגיע ל-65% מהרשת בתוך שבע שנים, כאשר כ-70% מהפריסה יהיו בעמודי החשמל והשאר – בתעלות תת קרקעיות. נתחיל את השירות במהירות 100 מגה-סימטרית, אבל בעולם מציעים כיום 200 ו-500 מגה, ואפילו ג'יגה".

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV. צילום: קובי קנטור"הפתרון למהירויות הגלישה הנמוכות הוא באמצעות סיבים אופטיים שיגיעו לכל תושבי המדינה", הוסיף חרפק. "יעד הפרויקט הוא להתניע מיזם תקשורת בפס אולטרא רחב על בסיס סיבים אופטיים לבתי המינויים. תהיה פריסה כלל ארצית, תוך מתן דגש על הפריסה בפריפריה ויצירת תחרות בתחום".

הוא ציין, כי "התנענו את הפרויקט באוקטובר, במחצית 2012 נגיש בקשה לרישיון וב-2013 נתחיל הפריסה בפועל". חרפק סיים בציינו את התועלות שיש, לדבריו, בפרויקט הענק: "צמצום הפער הדיגיטלי, קירוב הפריפריה למרכז, יצירת מקומות עבודה ופתרונות תעסוקתיים, יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות, פתרונות הנגשה לאוכלוסייה מוגבלת, שדרוג מערכות החינוך והבריאות, פיתוח תרבות פנאי והעלאת ערך הנדל"ן".

"נדרשת מערכת לניהול הנכסים העירוניים"

מאיר גבעון, מנכ"ל GIV, ציין בכנס שהחברה מספקת פתרונות מיחשוב, ניהול, ייעוץ ואסטרטגיה. "יש לנו לקוחות רבים בממשלה והובלנו פרויקטי IT במגזר הציבורי, תוך הנעה של שינויים".

לדברי גבעון, "יש דרך לשיפור יעילות התפעול ואחזקת התשתיות העירוניות". הוא תיאר את הרשות המקומית ככל ארגון שיש לו מאפיינים של ארגון: משאבים ומערכת לניהול משאבים (ERP), היותה של העירייה ארגון שנותן שירות וכן מערכות CRM ובילינג. "מה שחסר לה זה מערכת לניהול הנכסים העירוניים", אמר. "שימוש במערכת שכזו יביא לקיצור זמנים בטיפול במפגעים, לקבלת שירות מהיר ואיכותי יותר ולמימוש התייעלות אנרגטית".

דרור שגב, משנה למנכ"ל רמדור. צילום: קובי קנטורהוא הציג כלי אותו מייצגת החברה, Infor EAM, שלדבריו "מספק לארגונים עתירי ציוד ותשתית, ובתוכם רשויות מקומיות, את הכלים לנהל ולבקר את תפעול תחזוקת ופריסת הנכסים, הציוד והתשתית של הארגון".

"הענן מתאים לתהליכים שמשלבים גורמים רבים"

דרור שגב, משנה למנכ"ל רמדור, דיבר על ניהול מכרזים במיחשוב ענן וניהול בתצורה זו של חוזים, הסכמי מסגרת וחשבונות. לדבריו, העבודה בתצורת מיחשוב ענן "מספקת כמה יתרונות מיידיים: לא צריך להתקין דבר, ניתן לבצע את העבודה מכל מקום ובכל עת, יש חיסכון באחסון ובתחזוקה וקיימת אפשרות לגידול הדרגתי. מערכות חכמות בענן יכולות לשפר את אופן העבודה".

הוא אף הציג את "סופר רמדור נט", מערכת אינטרנטית לניהול מרכזי של תהליכי מכרזים, התקשרויות, הסכמי מסגרת וחשבונות.

שי האס, מנכ"ל ROTAL. צילום: קובי קנטור"עבודה בענן מביאה לחיסכון ומתאימה במיוחד לתהליכים המשלבים גורמים רבים, בעיקר חוץ ארגוניים", סיכם שגב, "כדאי להשתמש באופן זה, כי זה מאפשר להתחיל בקטן ולגדול".

פתרונות שונים

שי האס, מנכ"ל ROTAL, הציג את טכנולוגיית מיקרו-טרנצ'ינג להקמת תשתיות תקשורת עירונית רחבת פס. לדבריו, טכנולוגיה זו מתאימה עבור מגוון שירותים מוניציפאליים, כגון: חינוך, בריאות, תחבורה, אינטרא-נט מוניציפאלי ו-"עיר בטוחה". "בשימוש בטכנולוגיה זו מתקבל ביצוע מהיר, בטיחותי, נקי וזול משמעותית בהשוואה להקמת תשתית קונבנציונלית", אמר. "יש שמירה על חזות העיר תוך הפרעה סביבתית מינימלית במהלך ביצוע העבודה, קיים חיסכון ניכר בעלויות התקשורת של מוסדות העירייה וניתן לקבל מקור הכנסה נוסף על ידי השכרת התשתיות לגורמי חוץ".

אבי שמש, מנכ"ל ASNTech. צילום: קובי קנטוראבי שמש, מנכ"ל ASNTech, דיבר על מערכות שילוט דיגיטלי, ניהול תורים וקמפוס חכם. לדבריו, החברה מפתחת מוצרי שליטה ובקרה לתחום המולטימדיה וריכוז שליטה מרחוק למפעילים. "בעזרת כלים אלה נוצרת שליטה ריכוזית על התקנים מבוזרים בכל שטחי החברה, מחדר בודד או קומה, ועד קמפוסים שונים בערים או מדינות שונות", אמר.

הוא סיים בציינו, כי בין המוצרים אותם מספקת החברה יש פודיום עם שליטה מלאה על כל מוצרי המולטימדיה בחדר או באולם, פאנל שליטה אנלוגי על מקרן ומסך, לוח מודעות דיגיטלי, לוח חכם ולוח כתיבה דיגיטלי.

סא"ל (מיל') אודי קאוף הציג "דטה סנטר מיקרו-מודולרי" של חברת EMS המאפשר הקמה, ניהול ותפעול של דטה סנטרים כמענה לצורכי רשויות מקומיות. אחד הכיוונים, אמר קאוף, הוא מעבר לדטה-סנטר במכולות, כשהיתרון הוא בקיצור זמני ההקמה שלו.

סא"ל (מיל') אודי קאוף. צילום: קובי קנטור"הרעיון שעומד מאחוריו הוא מניעת בזבוז אנרגיה ומשאבים. לכן, אין מקררים את כל החדר, אלא רק את הציוד הנדרש לקירור", אמר. כך, הסביר, מתקבל חסכון של בין 50% ל-80% בהקמת דטה סנטר חדש וחסכון של עשרות אחוזים בתחזוקה. קאוף ציין, כי ארונות יכולים להתאים לא רק לארגוני SMB, אלא גם לארגוני אנטרפרייז.

"דטה סנטר רגיל דורש הוצאות כבדות, תהליכי עבודה והיבטים שצורכים משאבים. דטה סנטר על מכולה הוא הרבה יותר זול, ומספק יתרונות בהיבטי המשאבים וניצול האנרגיה", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים