יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר: "עליית המחירים מחקה את הישגי הווירטואליזציה בתחום צריכת החשמל"

"מחיר החשמל עלה באחרונה ב-25% ואם תתקבל דרישת חברת החשמל, הוא יעלה ב-30% נוספים עד סוף השנה", אמר שניידר ● לדבריו, "בדטה סנטר בגודל בינוני מדובר בהוצאה של מיליוני שקלים לשנה ובמרכזי נתונים גדולים יותר - הרבה יותר מכך" ● "המסקנה היא שחייבים להגביר את הטיפול ביעילות האנרגטית, בפרט בכל הקשור למיזוג האוויר", הוסיף

"עליית מחירי החשמל שהייתה באחרונה, וצפויה לעלות השנה עוד, בשיעור של 30%, מחקה את ההישגים של החיסכון בחשמל בעת המעבר לשימוש בווירטואליזציה", כך אמר יגאל שניידר, מנכ"ל חברת אלכסנדר שניידר, שאירח את מפגש פורום Data Center של אנשים ומחשבים.

לדבריו, "בין השנים 2005 ל-2010 צריכת החשמל של מרכזי הנתונים הכפילה את עצמה וחשבון החשמל הפך לאחד הגורמים המשמעותיים ביותר בהוצאות התפעול של ה-Data Center. ב-2010-2011, עם התרחבות היישום של טכנולוגיות הוירטואליזציה, התופעה הזו התמתנה מאוד. בחלק גדול מהמקרים אירעה ירידה בהוצאות עם יישום הפרויקט שבסופו חזרה העלייה בקצב מתון יותר, ואולם בשנים הבאות הן צפויות לעלות". "מאוגוסט 2011 ועד עכשיו עלה מחיר החשמל ב-25%", פירט, "ואם תתקבל דרישת חברת החשמל, הוא יעלה ב-30% נוספים עד סוף השנה. בדטה סנטר בגודל בינוני מדובר בהוצאה של מיליוני שקלים לשנה ובמרכזי נתונים גדולים יותר – הרבה יותר מכך. המסקנה היא שחייבים להגביר את הטיפול ביעילות האנרגטית, בפרט בכל הקשור למיזוג האוויר".

בפתיחת הכנס התייחס שניידר למינוי אלכסנדר שניידר כנציגת אמרסון האמריקנית לתחום הדטה-סנטר בישראל. "בזכות אמרסון וקווי המוצרים הנוספים שלנו אנחנו נותנים ללקוחותינו את האפשרות לעמידות, יישומים קריטיים, מגריד לצ'יפ – מרשת החשמל עד לשבב. קו המוצרים המתרחב שלנו כולל מעתה גם מערכות אל פסק, מערכות חשמל AC ומערכות מיזוג אוויר לחדרי מחשב".

לדבריו, "אמרסון היא חברה של 24 מיליארד דולרים, חברה מספר 117 בגודלה בארצות הברית, ונתח השוק שלה בתחום חדרי המחשב בקרב חברות הפורצ'ן 500 (Fortune 500) בארצות הברית הוא בסביבות ה-80%."

שלום אביטן, מנהל תחום הדטה סנטר באלכסנדר שניידר, אמר ש-"כיום, מנהלי הדטה סנטרים עושים זאת בכלים כגון ויזיו ואקסל (Excel). כולנו מבינים כמובן שחדר המחשב הוא מתקן קריטי לקיום העסקי של הארגון וברור לנו שכפי שאנחנו לא אמורים לנהל את הנהלת החשבונות בוויזיו ובאקסל, גם את חדר המחשב צריך לנהל בכלים מקצועיים". אביטן הציג שורה של כלי תוכנה לניהול חדר המחשב לאורך חייו.

ערן ברק, מנכ"ל בונקרסק ישראל, הציג את האפשרות לבניית חדרי מחשב תת קרקעיים עבור חברות גדולות. הוא הפתיע כשאמר שהקמת דטה סנטר איננה סוגיה שצריכה להיות מטופלת בלעדית על ידי ה-IT.

"מרבית הארגונים שמתחילים להיערך להמשכיות עסקית מתחילים את ההליך בפגישה עם יועץ תקשורת", אמר. "מרביתם מטילים את האחריות להובלת ההליך בידי מחלקת ה-IT. ברוב הארגונים אין ראייה כוללת של סך צרכי הארגון והיערכותו למקרה של אירוע, אין היערכות מתאימה לאופי המתקן ורמת המיגון הנדרש ולא רק למרחק. ברמת הביצוע, אין אינטגרציה של כלל המערכות הנדרשות ליישום הפתרון המתאים. המסקנה היא שאין תפיסה כוללת".

הוא המשיך ואמר, כי "התפיסה החדשה, Secured Operation Center, כוללת בין היתר את מתקן המיחשוב שנותן פתרון למערכות המידע של הארגון, אך גם את יכולת השליטה והבקרה על אירוע חירום. בכלל זה, יש בה פרטים כגון היכן אנשים יושבים, איך הם מתנהלים, רפואת חירום, מזון בשעת חירום ושאר הצרכים לשעת משבר".

ברק מנה את היתרונות של מתקנים תת קרקעיים. "יש להם יכולת שרידות גבוהה, הבולטות שלהם מינימלית – הם לא מהווים יעד ברור, יש להם פחות מגבלות בתחום הקונסטרוקציה, קיימים התייעלות תפעולית בהיבט מערכות ומיגון של כלל המערכות הפחות מורכבות הנדסית, והוא מייתר DRP מסורתי".

הנוכחים בכנס ביקרו במרכז ההדרכה של אלכסנדר שניידר שנחנך באחרונה וכולל דטה סנטר פועל בגודל בינוני שנבנה לצרכי הדרכה. הוא מדגים בתוכו שיטות ליישום נוהגים מתקדמים (Best Practices).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים