תוכן שיווקי

תחזיות למערכות הפעלה ארגונית ב-2012

19/01/2012 14:54

מאת יניב ליבוביץ, מנהל אזורי ומנהל פעילות רד האט בישראל, תורכיה, יוון וקפריסין

יוזמות IT נוטות לקדם יעילות עכשווית או להניע צמיחה לטווח ארוך. אנחנו ברד האט, רואים את מגמת השיפורים הטכנולוגיים כמיועדים לקדם יעילות תוך אספקת הבסיס עבור יזומות צמיחה חדשות.

במצב בו הכלכלה הגלובלית סובלת מחולשה מתמשכת, גופי IT יעמדו בפני הלחץ של 'לעשות יותר עם פחות'. אך זה אינו נושא חדש. עשיית יותר עם פחות הייתה כוח מניע בארגונים במהלך העשור האחרון. משמעות האתגרים הכלכליים היא שתקציבי IT יישארו ללא שינוי או יגדלו באופן צנוע בלבד, מה שייצור מצב בו יוזמות חדשות יכולות להתחיל רק אם כספים יועברו ל-IT מתחומים עסקיים אחרים. החדשות הטובות הן שיש מספר דרכים על מנת לעזור לארגונים להפוך ליותר יעילים, במטרה לשחרר תקציב ומשאבים עבור פרויקטי IT קריטיים בעלי ערך גבוה יותר. אלה כוללים שיפורים בניצול משאבים דרך המשך מהלכי קונסולידציה ווירטואליזציה, אוטומציה ושירות עצמי בתחומים כמו הקצאת משאבים וניהול זהויות ויוזמות המפחיתות עלויות של צריכת חשמל, קירור, ומתקנים פיזיים.

אנחנו מזהים שלוש דרישות ודאיות הממשיכות להניע את ארגון ה-IT: הדרישה הבלתי נפסקת ליכולת מחשוב מוגברת, ביצועי יישומים, וכמויות נתונים. חוקי מור, קריידר ובאטר, המנבאים גידול קיבולת מחשוב, אחסון ורשת לאורך הזמן – הוכחו כנכונים. ארכיטקטורות Scale-out (גידול אופקי) הפכו לאחרונה לגישה פופולארית לעמידה בדרישות גואות אלה. אנו מאמינים כי המניע הדומיננטי של ארכיטקטורות Scale-out ב-2012 יהיו ה-Big data הנובעים מ-'הפיצוץ' של נתוני מובייל, מסחר, ונתונים בלתי-מובנים (unstructured) מאונדקסים. גישת Scale-out תביא לדרישות נוספות ממערכת ההפעלה, ורד האט ממשיכה לשפר ניהוליות, ביצועים, אבטחה וגמישות של פלטפורמות מערכת ההפעלה שלה במאמץ לעמוד בדרישות אלה.

אם יש תחושה שכל הארגונים הטמיעו מערכות הפעלה שהנן וירטואליות במלואן או פרוסות בתשתית ענן, רד האט מאמינה שהמציאות שונה לגמרי. אנו צופים כי ב-2012 ארגונים ימשיכו לאמץ מודלים חדשים של תשתית ולהוסיף אותם בהדרגה תוך שמירה על השקעות קיימות. התוצאה תהיה סביבות היברידיות עם איים של עומסי עבודה מסורתיים בשרתים פיזיים, מאגרי משאבים וירטואליים ותשתיות ענן פרטי.
אפילו ארגונים המתכננים למנף שירותי ענן ציבורי, יעשו זאת כהרחבה  לתבניות התשתית הקיימות שלהם, מה שיבוא לביטוי במודלים היברידיים של תפעול. מודלים חדשים אלה יגדירו דרישות חדשות עבור פיתוח, פריסה וניהול של סביבות היברידיות.

לארגונים רבים, 2012 עשויה להיות שנה של פריצת המנעולים הנועלים אותם לספק ספציפי. למרות מאמצים חוזרים ונשנים של מערך ה-IT בארגון, נעילה לספק ספציפי לא נעלמה, והנה עדיין גורם מגביל של יכולתם לשלוט על גורלם. עם האימוץ של גישות חדשות מבוססות על תוכנת קוד פתוח, ארכיטקטורות Scale-out, וירטואליזציה, SOA וענן, ארגונים יכולים עתה באמת להשתמש בגישות פתוחות ומודולאריות להטמעת תשתית, אם אלה יתבצעו נכון. זה עשוי לצמצם את תלותם בכל יצרן יחיד או אפילו במערך של יצרנים.

בנוסף, נוף המפתחים ימשיך להשתנות ב-2012. מודלים של יישומים עוברים לארכיטקטורות קלות משקל ומבוססות רכיבים, הזקוקות לשפות תכנות ומסגרות רב פלטפורמיות ומכוונות-Web. זה כולל כלים, שירותים ורכיבים לפיתוח יישומים עבור מובייל, ענן והארגון, לאימוץ האופי המתפתח של תבניות שימוש ואספקה. אנו מאמינים כי ב-2012 יהיה אימוץ נרחב של מודל ה-PaaS – פלטפורמה כשירות – כדי לאפשר זריזות וגמישות.

לסיכום: בחירה, חופש, גמישות ופיתוח בקוד פתוח מבוסס-קהילה, צפויים להיות הנושאים של תעשיית מערכות ההפעלה הארגוניות ב-2012.

אירועים קרובים