אבנר שטראוס, שטראוס אסטרטגיה: "הענן משנה את המודל הכלכלי של הפעלת יחידת ה-IT"

"על רקע זה ארגונים צריכים לבחון את השקעותיהם ב-2012", אמר שטראוס, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "הראשון העומד לפתחו של ארגון הוא התייעלות - זהו צו השעה"

"שימוש בטכנולוגיית מיחשוב ענן אינו רק יישום של טכנולוגיה וחדשנות, כי אם שינוי במודל כלכלי של הפעלת יחידת ה-IT. על רקע זה ארגונים צריכים לבחון את השקעותיהם ב-2012", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס דיבר במסגרת כנס KickOff 2012, המציין את פתיחת שנת הפעילות העסקית 2012. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך הבוקר (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, והנחה אותו פלי הנמר, נשיא הקבוצה. האירוע התקיים בסימן ציון מלאות 30 שנים להקמת אנשים ומחשבים וחולקו בו 28 אותות הצטיינות למנמ"רים, מנהלי טכנולוגיות ומנהלי אבטחת מידע בארגונים על פעילותם ב-2011. שאול לביא, לשעבר איש ממר"ם, קיבל במהלך הכנס פרס על מפעל חיים.

לדברי שטראוס, "הנושא הראשון העומד לפתחו של ארגון הוא התייעלות. זהו צו השעה. גוף ה-IT אמור להוות כוח משמעותי ביותר בשיפור תהליכי העבודה בארגון. תפקידו הוא לתת פתרונות טכנולוגיים ליצירת יעילות תפעולית, בכל רחבי הארגון".

"כמו בכל עבודת אסטרטגיה, המטרה היא לבצע התייעלות חכמה, שתאפשר צמצום משאבים נדרש בכל תהליך עבודה ולא קיצוץ רוחבי של כוח אדם", הוסיף. "בשיטה זו מוגדרים מדדים כמותיים ואיכותיים ומוגדרת תוכנית עבודה רב-שנתית ליישום. הצורך הוא למדוד באופן מתמיד ולשפר בהתאם".

טכנולוגיה נוספת שהציג שטראוס היא המידע בהיקף נרחב (Big Data). "גם כאן, כדי לייצר מודל בעל אחיזה עסקית טובה נדרש להגדיר את התועלות הנדרשות", ציין. "לדוגמה, יש לבצע איסוף כלל המידע הלא מובנה על הלקוח, כדי להעשיר את המידע עליו, ועל ידי כך לאפשר מכירה יותר אישית ושירות יותר אפקטיבי".

שטראוס התייחס ליכולותיו של הארגון למנף את הנכסים העסקיים שלו על ידי נוכחות מוגברת בכל הערוצים החדשים, דוגמת רשתות חברתיות ויישומים לעולם הנייד. הוא אמר, כי "כל אלה אמורים לסייע לארגון להגדיל את יכולות המכירה שלו, לשפר את שביעות הרצון של לקוחותיו, בעיקר לקוחות דור ה-Y, ולצד זה להוריד משמעותית את עלויות התפעול של הארגון".

הוא הציג נתונים על עלות ההפעלה של כל אחד מהערוצים וציין, כי "המגמה של החלפת נציג שירות בערוץ אינטרנטי רק תגבר: עלות נציג שירות גדולה לאין שיעור מעלות השימוש בערוץ האינטרנט והיא אף יורדת משמעותית בשימוש בערוץ הנייד. לצערנו, זו מגמה שתוביל לקיצוצי כוח אדם בכל הארגונים במשק שכוללים מרכזי שירות גדולים".

מגבלה עיקרית העולה לדיון שוב ושוב במסגרת תהליכי העבודה בארגון, אמר שטראוס, "הינה הקושי של הארגון לחבר בין הדרישות של אנשי השיווק והשירות באשר לתהליכי העבודה הנדרשים, רובם חוצי ארגון, לבין גוף ה-IT. כאן, אנחנו, כחברת אסטרטגיה עסקית-טכנולוגית, מייצרים גשר בין כל הגופים. אנחנו מדברים עם אנשי השיווק והשירות בשפה שלהם ומדברים עם אנשי התהליכים והטכנולוגיה בשפה שלהם. זהו שילוב לא פשוט".

שטראוס סיכם באמרו, כי "בתהליך אסטרטגי נכון ניתן לא רק להגדיר תוכנית עבודה, כי אם לייצר הלימה מלאה ליעדים העסקיים של הארגון בהתאם לשוק שבו הוא פועל, למתחרים ולרגולציה. תוכנית זו תאפשר הן התייעלות והן הגדלה והעמקה של מקורות ההכנסה באמצעות טכנולוגיה אפקטיבית וחדשנות מתמדת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים