היעד הבא של אפל: שוק החינוך

ביום ה' הצהירה אפל, כי בכוונתה להפוך את מחשבי iPad לחלק בלתי נפרד מחוויית הלמידה בבתי ספר - במסגרת גרסה 2 של תוכנת iBooks לספרים אלקטרוניים ● בגרסה החדשה שואפת אפל לאחד את כל סוגי התוכן שהטכנולוגיה מציעה כיום לבתי הספר - תכני אודיו וסרטי וידיאו, טקסטים אלקטרוניים ואינטראקטיביים, אינדקסים ומילונים - ולארוז אותם מחדש כדי להקל על הלמידה ● האם תצליח החברה לחולל בשוק החינוך מהפכה דומה לזו שחוללה בשוקי המוזיקה והמכשירים הניידים? ● התשובה אינה בהכרח חיובית

אפל (Apple) הבהירה ביום ה', כי אחד השווקים הבאים שבו בכוונתה לחולל מהפכה הוא שוק החינוך. שוק זה אינו זר לאפל, ובארצות הברית, בתי ספר מייצגים את אחד השווקים החשובים של המחשבים האישיים מתוצרת אפל, עוד מאז הימים הראשונים של מחשבי Apple II.

עם זאת, למרות שנערכו כבר מספר ניסויים בשימוש במחשבי iPad בבתי ספר, הרי שמחשבי הלוח עדיין לא חוללו מהפכה של ממש בתחום הלמידה. הם מסייעים לערוך תחקירים ולחפש מידע לצורך כתיבת עבודות, לצפות בסרטוני וידאו ולעבוד על תכנים אינטראקטיביים. אולם, למרות היתרונות של הניידות והמגע, הרי שבשורה התחתונה, אפשר לבצע בדיוק אותן משימות גם במחשבים נייחים מסורתיים.

כעת מבהירה אפל, כי בכוונתה להפוך את מחשבי iPad לחלק בלתי נפרד מחוויית הלמידה בבתי ספר – במסגרת גרסה 2 של תוכנת iBooks לספרים אלקטרוניים. בגרסה החדשה שואפת אפל לאחד את כל סוגי התוכן שהטכנולוגיה מציעה כיום לבתי הספר – תכני אודיו וסרטי וידיאו, טקסטים אלקטרוניים ואינטראקטיביים, אינדקסים ומילונים, בתוספת אפשרות להדגיש טקסטים כדי לחזור אליהם בהמשך – ולארוז אותם מחדש כדי להקל על הלמידה.

מלבד תוכנת iBooks 2 להורדה של ספרים אלקטרוניים ועיון בהם, מציעה אפל גם כלי ליצירה של ספרים אלקטרוניים – iBooks Author. את הספרים האלקטרוניים שמכינים בעזרת התוכנה אפשר למכור באמצעות חנות iBookstore, או לייצא כדי להפיץ אותם בדרכים אחרות. התלמידים יכולים להוריד את הספר למחשב iPad מחנות iTunes של אפל, או לקבל אותו בדואר אלקטרוני, למשל.

אין ספק שהכלים החדשים שמציעה אפל מייצגים מהפכה בחינוך, הן מבחינת התפיסה והן ברמת הביצוע. השאלה היא, האם מסוגלת אפל להמציא מחדש את האופן שבו לומדים ומלמדים, ולחולל בתחום החינוך מהפכה דומה לזו שחוללה בתחומי המוזיקה והטלפונים החכמים. התשובה אינה בהכרח חיובית, משום שבעידן של קיצוצים בחינוך, פיטורי מורים, הגדלת מספר התלמידים בכל כיתה ואף סגירה של בתי ספר – ואנו מדברים על המצב בארצות הברית – מנסים בבתי הספר להשיג יותר במשאבים הקיימים, ויתקשו ודאי להשקיע בציוד חדש ובשיטות חדשות.

אחד האתגרים עשוי להיות החוק המחייב גישה שוויונית לכל התלמידים, חוק שעשוי להפוך את ההשקעה במחשבי iPad לנטל קשה מנשוא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים